Inlägg från: Anonym (Juridisk abort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juridisk abort)

Mäns rätt att avstå

Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 19:00:19 följande:
    Ja,  dina argument är underhållande skulle jag säga. Inte är de konstruktiva i alla fall, inte heller genomtänkta.

Få vänner för att jag tycker att män ska ansvar för sitt sexliv?
    Nej du, inga problem med det, och inte heller problem med att se saker ur olika perspektiv. Men i denna tråd har jag inte fått ett enda vettigt argument för juridisk abort. Bara en massa rappakalja om män som inte vill bli pappor, buh,  det är så synd om dom. 
    Du väljer vad du vill läsa.
    Du är inte konstruktiv, du är selektiv.

Inte mycket att lägga mer tid på med andra ord.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 19:03:00 följande:
    Lilla du, den dagen mannen kan bli gravid får han göra hur många aborter han vill. 

Och just nu får han ta till andra metoder än just abort. Varför är det så främmande för dig? Varför vill du att män inte ska ta ansvar för sitt sexliv?
    Vi diskuterar mäns rätt att slippa ansvar för oönskade barn.
    Det är liksom det tråden handlar om.

Så lilla du får helt enkelt tugga i dig det.
    Anonym (Peter) skrev 2021-05-16 19:38:35 följande:
    Du har inte klarat av att framföra och försvara ett enda argument till varför män skulle vara berättigade till att ligga runt och göra kvinnor gravida och sedan lämpa över alla konsekvenser helt på dessa kvinnor att genomlida ensamma. 

Du väljer lite fritt att svara i tråden ser jag, utan att tillföra något. 
    Vet du vad?

Klicka på "visa endast" under mitt nick.
    --------------------------------------

Att jag inte besvarar allt hela tiden beror kanske på att jag har annat att göra också. Jag sitter liksom inte i ett politiskt möte som kräver full fokus.
    Fiona M skrev 2021-05-16 19:44:12 följande:
    Vad räknas som ?oönskade barn??

Får mannen i alla lägen göra juridisk abort?
    Ja, fram till samma vecka som kvinnans val tar slut.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-16 19:44:40 följande:
    Så du håller inte med om att det är konstruktivt att vilja att män tar ansvar för sitt sexliv och dess konsekvenser?
    Jag tycker, om du inte förstått det (vilket känns helt obegripligt) men jag skriver det en gång till ändå, att om det blir fel så ska mannen ha samma möjlighet som kvinnan att slippa få ett barn att ta ansvar för.

Förstår du inte nu heller, nej då får någon annan tolka texten åt dig.
    Anonym (Peter) skrev 2021-05-16 19:45:47 följande:
    Snarare att du inte har tillräckligt med argument för din sak. Du har ingenting som backar ditt påstående om att endast kvinnor ska ansvara för skydd och graviditet. Sjukt hur du tycker det är jämställt att all börda och skydd endast ska vara kvinnans ansvar. Vilket det blir i praktiken i din logik i att män har ångerrätt.  
    Jo, det har jag.
    Och Petra, varför kallar du dig för Peter?
    Anonym (Q) skrev 2021-05-16 19:45:48 följande:
    Det finns en enkel lösning. Vill du inte ha oönskade barn? Idka inte vaginalt sex med en kvinna.

Så jäkla enkelt. Men du anser att män ska ha rätten att ha sex utan konsekvenser.

Det går inte att jämföra juridisk abort med vanlig abort, hur mycket du än må inbilla dig detta.
    Jag är kvinna så du kan vara lugn.

Och jo, det går det. 

Jag måste dessvärre avsluta diskussionen för ikväll då jag har en hund som ska ut, och själv måste jag i säng då det är tidig måndagsmorgon som väntar.

Jag står helt och fullt för mina åsikter och återkommer i morgon eftermiddag/kväll och ser hur det gått här.

EnAnonumius skrev 2021-05-17 11:46:04 följande:

Inte riktigt.. Vid donation (ägg/spermier) så är visserligen donator under barnets uppväxt.. Dock när barnet är 18år så har barnet rätt att få veta vem donatorn är.

Om det utförs i Sverige ja. Min väninnas dotter inseminerades med Anonym donator i ett annat land. Anledningen till detta är att hon inte ville att donatorn ska kunna sökas upp i framtiden.
    Anonym (lea) skrev 2021-05-16 21:06:15 följande:
    Är du (eller har varit) tillsammans med en man som blev pappa ofrivilligt?
    Svar, nej.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå