Inlägg från: Anonym (Juridisk abort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juridisk abort)

Mäns rätt att avstå

EnAnonumius skrev 2021-05-17 13:07:48 följande:
    Men herregud..
    Diskussionen handlar om Sverige.

Vad egoistiska svenska kvinnor, likt din väninna (och andra som väljer utomlands donationer), gör tycker jag knappast hör hit i denna tråden.
    När det gjordes inseminerades inte singelkvinnor i Sverige.
    Tänk lite innan du babblar en massa.

Utöver det så stod det tydligt att det var en väninnas dotter, inte min väninna.
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 15:11:18 följande:
    Ärt det ok att föda ett mot pappans vilja och sen kräva ansvar från honom?
    Eller borde det snarare vara så att om man väljer att föda ett barn mot pappans vilja så har han rätt att avstå från ansvaret eftersom barnet föddes mot hans vilja?
    Självklart inte. Ingen kan kräva av en man, som tvingas att bli far mot sin vilja, att ta ansvar för avkomman.

Han har all rätt att avstå allt ansvar, tyvärr inte underhållet dock. Alla män borde kräva DNA-test i dessa fall.
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 16:09:01 följande:
    Fast det gör man ju iom att mannen tvingas betala underhåll
    Jaså, ja men det är ju isåfall jättebra.
    När blev det rutin?
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-17 16:12:51 följande:
    Och du har fortfarande inte förstått att mannen måste göra sitt val innan sexet, eftersom han inte kan göra valet efteråt när graviditeten är ett faktum? 

Efter sexet väljer kvinnan, precis som du skriver, det är alla överens om och det veta alla om.

Varför lägger då män över detta stora beslut i någon annans händer ?
    Jo, alla är överens om att det är så. Dock är inte alla med på att det är rätt.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-17 16:23:03 följande:
    Att betala för barnet är att ta ett visst ansvar. Så nej, han slipper inte allt ansvar. Då hade du inte behövt lobba för att han ska slippa ta ansvar, eller hur?
    Han borde slippa det ekonomiska ansvaret också.
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-17 16:23:09 följande:
    På vilket sätt menar du att det är bra att en man tvingas betala underhåll för ett barn som han inte själv valde att ha?
    Det menar jag inte. Om du ens läst hälften av vad jag skrivit så hade du vetat att jag talar FÖR juridisk abort.

Anonym (Lisa) skrev 2021-05-17 16:27:15 följande:
    Om en man inte vill ha ansvar för ett barn, vilket tråden handlar om, så är det alldeles utmärkt med fri abort, för då slipper fler män bli ofrivilliga pappor. 

Så det du kallar trumfkort för kvinnan, att välja abort,  är en välsignelse för de mäns om tråden handlar om. 
    Sen finns det fall som är precis det motsatta, där mannen vill ha barnet men kvinnan väljer abort... då är det "trumfkortet" mer en Svarte Petter.

Med det menar jag inte att kvinnan ska tvingas föda ett barn hon inte vill ha. Tyckte bara att du tänkte ett steg för kort.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-17 16:34:38 följande:
    Ja, fast då får ju mannen skaffa barn med en kvinna som vill behålla barnet. 
    Vilket är precis vad som borde gälla även tvärtom.
    Vill inte mannen ha avkomman så ska han juridiskt slippa.

Kvinnor som väljer att bli mamma på egen hand kan stå sitt kast och även nekas underhåll då det inte finns en pappa som vill dela föräldraskapet. 
    Anonym (För korkad man) skrev 2021-05-17 17:39:03 följande:

Han har rätt att avstå liggat som ledde till barnet.   SANT

Rätt att säga nej till sex. SANT

I samma stund som mannen ligger säger han automatiskt okej till chansen att bli far. FALSKT

Ligg alltså inte med någon du inte är kär i, eller inte kan se som mor till dina barn. ATT VARA KÄR GÖR INTE PER AUTOMATIK ATT MAN VILL AVLA PÅ PERSONEN.

Avstå att ligga med någon som du inte vill ha barn med. Vill du aldrig ha barn = sterilisera dig om du inte kan tänka dig avhållsamhet för all framtid. När barnet redan är gjort, så är möjligheten att reklamera det 0 för mannen.

Jag tänker att en man som inte vet att om han har sex blir det barn är för korkad för att ha någon talan efter han legat, JAG TÄNKER ATT DEN SOM TROR ATT DET PER AUTOMATIK BLIR BARN FÖR ATT MAN LIGGER ÄR VÄLDIGT KORKAD. (GÅR DU ÄNNU I HÖGSTADIET?)

han får sätta sig i utbildning om blommor och bin först. Han har ju också visat att han har dåligt konsekvenstänk, kan inte stå emot sina sexuella impulser, tar inte ansvar för sina handlingar o.s.v. så att komma i efterhand och ångra sexet går inte. Du får bara en chans att ha något att säga till om och det är att avstå sexet före barnet görs.

Om du beter dig lösaktigt och ligger runt så blir du far till många barn vet du. ÄR DET LÖSAKTIGT ATT HA SEX MED OLIKA MÄNNISKOR OM MAN ÄR SINGEL?

Det kommer bli dyrt för dig ekonomiskt. Tänk efter före.

Det går inte att stoppa k**en i kvinnor  SOM JAG TRODDE, DU GÅR ÄNNU I... SJUAN?

och sedan bli förvånad efteråt när det mest naturliga resultatet kommer alltså en graviditet så nej, en sådan man har bränt sina broar att ha en invändning om det i efterhand.

Anonym (För korkad man) skrev 2021-05-17 17:48:53 följande:
    Kvinnan sa ja till att eventuellt bli gravid med honom i samma stund som hon hade sex frivilligt i samtycke. Hennes beslut att behålla barnet togs då.

Om det däremot skett i en våldtäckt så måste ju möjligheten finnas för henne att ta bort graviditeten naturligtvis. Kvinnan bestämmer eftersom det är hennes kropp som blir gravid, ingreppet abort görs i hennes kropp. Hon och graviditeten är ett. Därför är det naturligtvis hon som bestämmer över det.

Typiskt korkade män att vara bittra över att de inte får bestämma över andra människors kroppar i alla sammanhang alltid. Kvinnor tjatar ju inte över att bestämma över om mannen ska sterilisera sig, alltså göra ingrepp på SIN kropp för att HON inte vill ha barn.... Det borde också få bestämmas av kvinnan då eller, vad mannen ska göra för medicinska ingrepp på sig för att hon inte vill bli mor till barn?

Anonym (Lisa) skrev 2021-05-17 18:55:25 följande:
    Och du är politiskt aktiv och kan inte uttrycka dig bättre?

Ja, då kan vi vara lugna, detta kommer aldrig att gå igenom. 
    Och med det menar du att man som privatperson i ett anonymt forum ska skriva som man gör i arbetet i partiet?
    Sen är jag inte riksdagspolitiker vill jag tillägga, sitter i fullmäktige i en region i södra delen av landet.

Du vet väl att det är L som tagit upp detta ämne till diskussion? Jag är inte Liberal heller.
    Tänk om du skulle rösta på mig nästa år, helt ovetande?
    Det vore sannerligen underhållande, dock får ingen av oss någonsin veta om det faktiskt hänt.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-19 19:19:35 följande:

Ja, att betala underhåll är ett sätt att ta ansvar. 

Nej, barnet är lika övergivet. Svara gärna på frågan: varför ska någon annan än den som gjort barnet försörja det?

Kvinnor som skaffar barn på egen hand ska inte ha några underhåll. Det ska inte drabba någon, utom kvinnan själv.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå