Inlägg från: Anonym (Juridisk abort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juridisk abort)

Mäns rätt att avstå

Anonym (Lisa) skrev 2021-05-19 20:25:06 följande:
    Fast kvinnan skaffar inte barn på egen hand,  hon har hjälp av en högst frivillig man. 

Men kan en kvinna skaffa barn helt utan en mans inverkan, då håller jag med  dig. Vi är inte där ännu. 
    Jo, det gör hon när mannen sagt nej till att bli far. Lika med genomfört en juridisk abort.

Ingen ska tvingas att bli förälder mot sin vilja, och när det kommer till män så finns bara detta alternativ.
    EnAnonumius skrev 2021-05-20 00:58:11 följande:
    EnAnonumius skrev 2021-05-17 13:07:48 följande:
    Men herregud..
    Diskussionen handlar om Sverige.

Vad egoistiska svenska kvinnor, likt din väninna (och andra som väljer utomlands donationer), gör tycker jag knappast hör hit i denna tråden.
    Hur skall du ha det?
    Vilket är det rätta?

* Din väninnas dotter valde utlands insemination för att hon inte ville att donatorn skulle spåras.

ELLER

* Hon gjorde insemination på den tiden man inte utförde insemination på singel kvinnor i landet.

Eller anser du att man skall kunna komma fram till slutsatsen, att det handlade om den tiden när man inte fick insemination som singel kvinna, baserat på "hon inte ville att donatorn skulle spåras? Drömmer
    Anledningen till mitt svar är att det finns mer med i bilden som jag inte kan skriva, jag vet nämligen att denna unga kvinna är medlem här på FL.

Jag förstår mycket väl att du inte kommer ta det som någon förklaring, eller vad man ska kalla det. Du är ju känd för att ifrågasätta och leta motsägelser. Men så ligger det iallafall till.

Eller tycker du att jag ska berätta så att hon förstår att det troligen handlar om henne?
    Det kommer jag inte göra oavsett.
    EnAnonumius skrev 2021-05-20 08:54:26 följande:

Hörre du, man bevisar i ditt ansikte att du säger emot dig själv i dina svar. Så man behöver inte "leta" alls. Det finns ju nedskrivet av dig "svart på vitt"  att du säger emot dig själv. Och den är så enkel att se med.

Även om hon är medlem på FL  hör inte hit. Du kan ju aldrig kräva av folk skall kunna härleda det här

"Din väninnas dotter valde utlands insemination för att hon inte ville att donatorn skulle spåras."

till att det skulle egentligen handla om detta:

" Hon gjorde insemination på den tiden man inte utförde insemination på singel kvinnor i landet."

Märkligt jag har aldrig bet dig avslöja något om din väninna. Och det skulle kunna gå för dig att säga vad det handlade om UTAN att gå in på detaljer eller "avslöja" någon medlem. För jag har aldrig bett om sådan detaljer heller om du väljer att läsa.

Seså kan du svar på min faktiska fråga eller skall du fortsätta att sväva ut på trivialiteter och ge information jag aldrig bad om att få?
    Du kommer inte få några svar.
    Så du kan släppa det.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-20 12:14:56 följande:
    Om mannen är med i att göra barnet så kan man inte säga nej, det faller på sin egen orimlighet. Först göra ett barn, och sedan säga nej? Finns ingen ångerrätt, barnet kommer att finnas och mannen kommer för alltid vara pappa till barnet. 

Finns andras alternativ, t ex att aldrig göra ett barn. 

Lek inte vuxenlekar om du inte är vuxen nog att hantera konsekvenserna.
    Nej, det faller på att juridiken inte låter det göras. Det är det som är problemet.

"Lek inte vuxenlekar..." haha, eller hur? Blev du av med oskulden när du var 30 eller?
    molly50 skrev 2021-05-20 13:58:04 följande:
    Det finns alternativet att använda skydd också. Eller låta sterilisera sig om man vet bestämt att man inte vill ha barn.
    Inga skydd är 100 % säkra så väljer en man att inte skydda sig så kan han inte komma och klaga i efterhand om kvinnan blir gravid.
    Är man vuxen nog att ha sex så vet man också vilka konsekvenserna kan bli av det.
    Att sterilisera sig för att man inte vill ha barn för tillfället känns... väl drastiskt. Eller vad tycker du?

Det där pratet om att vara "vuxen nog" att veta hur en unge blir till är bara patetiskt.
    Anonym (Faderskapstestkan lösa problemet) skrev 2021-05-20 17:04:23 följande:

Vill du inte ha barn så försök få till ett faderskapstest när barnet är fött. En hel del barn som tillverkas av misstag har utöver att vara oönskade av den utpekade mannen en annan far än mamman hävdar. 

Du kan se det som "andra chansen" att slippa. Den chansen är långt större än vad du förmodligen tror.

Känner till ett exempel på en kvinna som hade inte mindre än FEM kandidater som far. Tyvärr var det en kollegas sambos son som var stackarn som testades positivt. (Eller vad man ska kalla det då hela alltet var enbart negativt för honom. Ungen bor långt åt fanders borta då han var ett sommarknull på en semesterort.)
    molly50 skrev 2021-05-20 16:46:31 följande:
    Varför? Om man vet att man inte vill ha barn så är ju det ett alternativ. Spermier kan dessutom frysas in om man skulle ångra sig.

På vilket sätt är det patetiskt?
    Ska man ha sex så måste man också veta vilka konsekvenserna kan bli om man inte skyddar sig.
    För att man kanske är ung och har livet framför sig, man kanske vill skaffa familj om 10-15 år. Ska man då knipsa sig och säga till framtida frun att det måste bli insem pga detta?
    Det kan du väl ändå inte tycka?

Den fjällan tackar nog för sig när hon får veta detta. Det hade jag gjort.
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-20 18:06:39 följande:

Är det mer poppis att säga att man har 5 ungar som är juridiskt aborterade, för att man inte orkade ta sitt ansvar med skydd? 

Vem vill ha en sådan man?

Hellre det än en som betalar underhåll till fem ungar. VEM vill ge sig in i det?
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 19:23:50 följande:

Inte mindre än fem idioter till män alltså. Jag vet att syftet med din kommentar var att utmåla kvinnan som slampa, men istället ger den ju en bild av hur många män som skiter i att använda skydd.

Tja, om fem män kullar EN kvinna så är det rätt självklart vem i den soppan som är... tja, värd att ifrågasätta.
    Anonym (Alice) skrev 2021-05-20 21:09:11 följande:
    Så du vet att killarna enbart hade sex med henne på semestern och ingen annan? Det är ju en lite konstig sak att hålla rätt på...
    Nu var det den jämförelsen som gällde.
    Män som knullar runt ligger lika lågt i kurs som lättfotade kvinnor, i min värld.
    Anonym (Alice) skrev 2021-05-20 21:18:04 följande:
    Jag skulle faktiskt inte vilja dejta någon man som övergett sitt barn. Är ju lite som att dejta nån man vet är otrogen. Som att skjuta sig själv i foten. Skulle ju inte kännas vidare tryggt om man själv råkade bli gravid med en sån man.
    Jag talade om min åsikt och min val. Du får såklart göra som du vill.
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 21:21:29 följande:
    Jösses! När jag läser vissa saker på FL, skäms jag över att vara man. Jag hoppas iallafall att du är väldigt ung.
    Är 50 +. 
    molly50 skrev 2021-05-21 08:38:48 följande:
    Varför är det självklart?
    De männen kanske har legat med många fler än bara just den kvinnan?
    Fast det var inte vad det handade om.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå