Inlägg från: Sara 472 |Visa alla inlägg
  • Sara 472

Fattar inte kvinnan i detta program

Men bara för att man tagit sömntablett behöver man ju inte ha varit utslagen? Och det är väl inte förbjudet, inte nu och definitivt inte då, att ha sex påverkad?

• Sara 472
    Litorina skrev 2021-05-18 17:18:24 följande:
    Kvinnan tog pillret och minns att hon blev snurrig men inte vad som sen hände. Det är därför fadern är okänd.
    quetzalcoatlus skrev 2021-05-18 08:09:35 följande:

Fast de måste ju ändå ha använt ord för att beskriva händelseförloppet. Benämnde de det som sex eller som våldtäkt?

De sa typ att det fanns fler män där som skulle kunna vara pappan. Det här programmet är ingen snaskig true crime som beskriver sexbrott i detalj utan handlar främst om en persons letande efter sin pappa och ett allvarligt fel i en faderskapsutredning. Att händelsen nämns beror på att den har betydelse för hur personen gått till väga i sitt letande.

Programmet ligger på SR play, så det är bara att lyssna, så får ni bättre svar på era frågor än jag kan ge.
    Ja? En minneslucka betyder inte att man inte har varit delaktig.
  • Sara 472
    Ocdkille skrev 2021-05-19 00:24:08 följande:
    Fast hon flydde från båten. Och dessutom var det flera män som varit på henne. Minst två var det. Och med dagens lag så hade det varit våldtäkt. 
    Detta hände inte idag. Naturligtvis kan hon ha blivit våldtagen, men det är verkligen inte självklart även om det handlar om flera män. Sedan kan man tycka vad man vill om dagens lag. Den hade förvandlat mig till både offer och förövare om den klubbats igenom tidigare. Det första flera ggr. om, och jag gillar inte varken den första eller andra titeln. Det som talar emot att hon själv känt sig våldtagen i detta fallet är att hon varit villig att ge honom sitt barn. Men vi vet inte vad som hände.
  • Sara 472
    Ocdkille skrev 2021-05-19 19:38:12 följande:
    Du anser alltså att vilken man som helst ska kunna sätta på dig om du har tuppat av. Och du menar alltså att du har själv våldtagit män som kanske inte velat ha sex med dig? Det säger en hel del om dig. Läste ett inlägg med en kille som råkat ut för en som dig. Han hade festat och slocknat och när han vaknade så var en tjej på honom. När han försökte få henne att sluta sket hon i det. Han var så borta så han höll inte på att få bort henne. Han mådde skit. Undrar om någon av dina offer känner samma. Jag fattar inte hur man kan sätta på någon utslagen.
    Jag har inte varit utslagen såklart, men jag har haft totala minnesluckor och har garanterat inte blivit tillfrågad. Och jag har inte våldtagit någon! Jag anser att den tidigare våldtäcktslagen var fullt tillräcklig men att den här "fråga om lov-lagen" är löjlig! Men om någon säger nej eller puttar bort någon så har det ju aldrig varit något att diskutera!
Svar på tråden Fattar inte kvinnan i detta program