Anonym (Pappa lars33) skrev 2021-05-25 15:09:43 följande:
Ja det är min rätt som pappa att vara med och bestämma.och jag kommer överklaga,det har alla rätt att göra.sen har jag läst att hovrätten ofta ändrar tingsrättens dom i vårdnadsmål.
Du har givetvis rätt att överklaga. Men du frågade i TS om du hade någon chans att få tillbaka vårdnaden. Vi har svarat utifrån den info du har gett oss i tråden. Nu verkar du blir sur och tycker inte om de svar du fått, men vi kan ju inte sitta här och ljuga heller. Vi som har svarat gör det utifrån vad vi vet hur det går till och det ser inte så ljust ut för dig, så är det i alla fall. Just att du tänker lite bakvänt och inte satsar på umgänget i första hand utan är fokuserad på vårdadsfrågan säger en hel del (för du vill "vinna" över mamman".
Det är
inte din rätt som pappa att vara med och bestämma när en tingsrätt just bestämt annorlunda. Min mans exfru kände likadant och hade lite svårt att anpassa sig först, men hon fick bita i det sura äpplet. Hon har insyn i skolan, är med på utvecklingssamtal (om barnen vill ha henne med) osv. Hon har inte insyn i barnens bankkonton, 1177 och ska inte skriva under blanketter från skolan.
Skolorna skickar samma info till båda och hon kan hämta ut medicin på apotek till barnen. Hon är med på mailutskick från barnens idrottsföreningar mm.
Men absolut kan du skicka in en överklagan och så får du väl se om det blir avslag eller inte.