Inlägg från: Anonym (Khff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Khff)

Ma men starka symtom

Anonym (GbgLina) skrev 2021-06-04 13:40:15 följande:

Jag skulle göra NIPT test i veckan och på ultraljudet så hittade man två foster i v 6 utan hjärtaktivitet. Jag skulle precis gå in i v 12.

Saken är att jag har så otroligt starka graviditetssymtom. Hemskt illamående, gått ner 4 kg, ömma bröst och växande mage. Jag blev verkligen chockad. Hur vanligt är detta? Jag har läst att många får mindre symtom.. men mina blev snarare starkare...

Ni som haft ma, har ni råkat ut för det igen?

Hej, jag beklagar. Jag börjar misstänka att jag fått ma för illamåendet har nästan försvunnit och bröstvårtorma är ljusare och inte ömma. Men jag har ingen blödning och aldrig haft utan bara fått mindre symptom. Däremot kan jag känna att jag måste äta snabbt när blodsockret sjunker och att jag mår lite illa annars. Men hur vet man?? Du hade ju tvärtom.

Har haft ett missfall eller om det var ett ma förut och då avtog symptomen och jag fick frossa, men då kom det ut naturligt efter någon vecka.
  • Anonym (Khff)
    Anonym (GbgLina) skrev 2021-06-07 08:44:19 följande:

Ja det brukar ju oftast vara att symtomen avtar då det blir ma.. jag skulle ringt Gyn och frågat om ett tidigt ultraljud. Det är ju inte så kul att gå omkring med ett eventuellt dött foster i magen ...

Jag ska göra det. Är säker på att det är ett ma nu för symptomen har helt försvunnit. Jag känner mig helt förstörd. Det tog så lång tid att bli gravid och så ska man gå igenom det här också..Jag känner mig deprimerad.
Svar på tråden Ma men starka symtom