Vi som försökt en längre tid - första barnet
Nu är jag officiellt ruvare på ett 2-dagarsembryo! Både läkaren och embryologen sa att det verkligen såg jättefint ut. Vi gjorde äggplock i torsdags och fick ut 5 ägg. Blev så glad för det eftersom jag bara haft 6-7 äggblåsor hela tiden. Fick idag veta att 4st av de 5 äggen blivit befruktade. Blev så chockad och lycklig över det resultatet. Dom kommer odla vidare de andra 3 till dag 5-6 och förhoppningsvis kan något av dom frysas ner, även om jag inte tar det förgivet. Så overkligt när man fick se den lilla bubblan på skärmen innan det sattes in.
Ja jag hoppas detta var sista missen dom gör... pallar inte mer stress. Yes, ska ta 4:e sprutan nu ikväll :) vi har planerat äggplock någon gång v.9 <3
Förresten, en fråga till er alla! Har ni varit på jobbet de dagar som ni tagit sprutor? Jag ska tillbaka till kontoret första mars, vilket är när vi (förhoppningsvis) är mitt i behandlingen. Får typ panik över att jag läste att man kan gå upp 5kg i vätska under de där dagarna och jag vill verkligen (verkligen) inte att nån ska tro att jag är gravid :/