Vi som försökt en längre tid - första barnet
Hej tjejer! Hur mår ni? <3
Jag är inne på dag 6 av min första IVF-behandling och mår hittills bra, funkar fint att ta sprutorna själv och jag blir väl omhändertagen på kliniken. Dock är jag lite orolig för att mitt senaste cellprov visade att jag har HPV-virus. Det är väldigt vanligt och ger oftast inga besvär, men i vissa fall kan det leda till cellförändringar och cancer om man har otur. Därför känns det så jobbigt att de inte bokat in mig för återbesök än och att jag inte kan boka tid själv utan remiss, så de ska höra av sig "någon gång i vinter". Men IVF-kliniken sa att eftersom det är ett så vanligt virus så ser de inget hinder i dagsläget för IVF, så vi kör på!
Jag väntar fortfarande på att få svar på vår remiss så tycker det är väldigt kul att under tiden följa er andra. Har mått ganska bra ändå sista tiden antagligen för att jag släppt på pressen om att bli gravid på egen hand. Tror liksom inte det är möjligt längre och har funnit mig i att fet blir ivf. Så känner typ ett lugn jag inte gjort på lääänge. Försöker njuta av det tills sämre dagar kommer.