Inlägg från: Längtartillvår |Visa alla inlägg
  • Längtartillvår

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Steeph skrev 2021-10-22 17:15:38 följande:

Varit tyst från mig under vår ivf. Idag var sista ultraljudet innan vi skulle bestämma om äggplock eller avbryt.

Hör och häpna, det blir äggplock på tisdag!

Har cirka 15-20 blåsor nu som fattat galoppen och har en stor på 25 mm på vänster, alla andra ligger runt 14-20 mm. Så två kvällar till med menopur sedan Ovitrelle och Suprefact på söndag. Trodde inte vi skulle nå dit men jodå. Känns så tacksamt oavsett hur det går. Kram på er

YES!!! Gud vad kul att höra, vad glad jag blir för din skull. Och så skönt med så många äggblåsor, du kommer säkert få en massa till frysen kan jag tänka mig! Massa lycka till på tisdag <3
  • Längtartillvår
    Vickan31 skrev 2021-10-22 16:56:37 följande:

Ja men precis, så det ska bli spännande att se vad som händer när vi väl får köra igång. Det blev tyvärr inte den här cykeln, men förhoppningsvis i mitten av november då.

Okej, min klinik sa bara folsyra, men jag har ätit lite annat också hittills som t.ex. D-vitamin som du nämner men känner att jag kanske inte vågar boosta när jag gör IVF av rädsla att det ska vara mitt fel om det inte går vägen. Som du säger, det bästa är väl att jag frågar läkaren :) 

Åååh jag kan bara föreställa mig det, och jag tycker att det där PUPO var så fint! Skönt att veta att det ändå finns ett embryo i frysen även om ni såklart hade önskat fler, men vi håller tummarna att den lilla i magen klarar sig hela vägen! <3 

Åh, vad tråkigt att de inte kunde klämma in er den här gången. Håller verkligen tummarna att ni får köra igång I november då istället. Försök tänka att det inte är lång tid kvar, trots att ni säkert blev besvikna på att det blev framskjutet.

Jag tror inte det är några problem att ta vitaminer, så som de ska tas. Men om man experimenterar, typ tar en megaboost av något så kanske det inte är så bra just under ivf där man tar medicin för att kontrollera kroppen på ett visst sätt.
  • Längtartillvår

Bx3 - har tänkt på dig idag. Hoppas att allt gått bra och du fick ett fint litet embryo insatt. Hoppas du fick med dig bilder till din kille också <3

Ta det lugnt idag och resten av helgen. Viktigt att vila!

• Längtartillvår
    Bx3 skrev 2021-10-23 18:16:13 följande:

Men tack fina du! <3 Det har gått jättebra! Ett till mig och 3 till frysen så är supernöjd! ?Riktigt snygga? var dom alla fyra enligt läkaren haha! Jag fick ta ett kort på skärmen så sambon fick känna sig lite mer involverad :)

Jag fick testdag 2/11, du hade också då va? Har BIM nästa helg.. tror jag kommer börja testa redan då också. :) ja jag somnade direkt när jag kom hem hehe, var en lång dag! Och att hålla sig från att kissa 5h var jobbigt haha (blev ju så länge pga bilresan och fick inte kissa precis innan insättningen).

Hur känner du att ruvardagarna är rent psykiskt? Bergochdalbana eller hur går tankarna? <3

Wow vilket resultat! Måste kännas så skönt med tre snygga till frysen! Jag är lite stressad över att bara ha en i frysen, för jag är så osäker på att det här försöket ska gå vägen.

Ja jag har också testdag 2 november. Men kommer testa på fredag eller lördag tror jag. Läst att många plussar efter ruvardag 10, så det känns lagom då. Har du känt av någonting. Jag har känt lite stick då och då, och lite annat som är svårt att förklara och är extremt trött sen två dagar tillbaka men tror det beror på all medicin jag tar. Tog en liten siesta på soffan precis :)

Haha ja det där med att vara kissnödig är ju en plåga. När jag låg där och bresa och de stoppat in spekulumet så började de trycka på min mage med ultraljuds apparaten för att se på skärmen och jag var tvungen att spänna mig så mycket för att inte kissa på mig så hela spekulumet flög ut och ramla i golvet, haha det tyckte alla var lite kul :)

Ruvardagarna har inte känts annorlunda från vanliga dagarna mellan äl och bim. Bara mer medveten om att jag förmodligen har större chans att lyckas. Sambon och jag pratar om vad som förhoppningsvis blir en bebis och drömmer, men försöker verkligen att tänka på annat. Veckorna är lättare då vi båda jobbar mycket, helgerna är lite värre -hänger nog lite mer på familjeliv än vanligt :)

Hur känner du?
  • Längtartillvår
    Tildasafira skrev 2021-10-27 15:45:32 följande:

Nu har jag fått prata med läkaren, hon säger att det inte ska ge utslag och därför avbryter vi stimuleringen nu. Har blivit ordinerad hcg-blodprov på måndag och måndagen där på för att kika om det stiger eller minskar! Minskar det så börjar vi om i nästa cykel, annars ska jag se det som att jag är gravid nu.

Så sjukt, tänk att den där drömmen om att plussa precis innan ivf, eller precis efter start i ditt fall, kanske slagit in!! Håller tummarna för dig så mycket! Håll oss uppdaterade om du orkar.

Kram
  • Längtartillvår
    Bx3 skrev 2021-10-25 21:09:48 följande:

Ja jag är jättenöjd med resultatet, hade inte alls förväntat mig det så blev en chock nästan. Men en i frysen är ju ändå skönt istället för att direkt börja om med sprutorna och nytt äggplock! <3 men hur fungerar det hos er, får ni några försök gratis eller måste ni betala för varje omgång?

Spännande! Ja jag har läst folk som testat positivt ruvardag 4 med blastocyst så rd 10 låter bra! :) Jag tror också jag kommer testa på fredag, är bara på ruvardag 6 då men tycker om att testa tidigt och då har det gått 13 dagar sen ägglossningssprutan så borde inte ge falskt svar.. läst att det kan påverka gravtesten fel i 10 dagar.

Ååå hoppas SÅ att det tar sig för dig! Detta kommer bli världens längsta vecka hehe! Jag känner ingenting, är ju bara på rd 2 idag. Trött är jag dock, men det har jag varit sen jag äggplocket. Och extra kissnödig har jag varit sen jag började med vaginaltabletterna. Har börjat jobba idag efter 7mån sjukskrivning så känns väldigt bra och tänker att det är bättre för fertiliteten kanske att återgå till det mer normala så kropp och knopp mår bra. :) det kanske också för att veckan går snabbare, hoppas jag iaf! :P

Haha ja det måste ha sett roligt ut när du spände dig såpass att den flög! :D

Vi drömmer också om vad som komma kan och för första gången tillåter jag mig att tänka positivt och det känns faktiskt väldigt skönt och befriande. :) skönt att vi kan börja testa innan en ny låååång helg kommer!

Hoppas det tar sig för dig också.

Tror tyvärr inte det gått vägen för mig, känns som att min tapp öppnat sig och väntar på att blodet ska kommar. Jag tar så mycket progesterone så tror mensen blir uppskjuten av det. Bim är ju egentligen idag. Ska testa på fredag har jag tänkt så får vi se då. Kul att vi testar samma dag!! :) Känner du någonting än?

Skönt att kunna fokusera på jobbet på dagarna, det hjälper ju en hel del.
  • Längtartillvår
    Steeph skrev 2021-10-27 10:45:28 följande:

Hej igen.

9 ägg blev befruktade, ett par försvann då de var övermogna (vilket vi redan visste) då de var på 27-30 mm. Sen ett par som inte var mogna. Men over all så känns det okej planerad insättning på söndag om inget annat händer. Vet att så mycket kan hända nu kommande dagar. Annars mår jag BRA så här dagen efter äggplock. Bara lite svullen och lite öm men annars bra. Tror verkligen att Suprefact gjorde susen och att det är därför jag mår så bra så här snabbt

Jättebra resultat!! Söndag är ju så snart, hoppas ni får massor av fina blastocyster.
  • Längtartillvår
    Soff skrev 2021-10-27 10:31:38 följande:

Hej på er! Jag är hemma idag pga att jag har sådan fruktansvärt huvudvärk, förmodligen migrän. Började igår, men har plågat mig hela natten och fortsättningsvis idag... något ovanligt som dock hände var att jag idag spydde. Det bara slog till när jag stod och gjorde iordning min frukost. Visst att jag brukar ha migrän/huvudvärk titt som tätt men brukar aldrig någonsin spy av det. Man blir ju lite orolig om det har med huvudvärken att göra, men kunde inte låta bli att bli lite hoppfull.. med tanke på att det inte är likt mig att spy.. tänk om?...

Hoppas huvudvärken är borta, och att spyan beror på något helt annat! När har du bim?
  • Längtartillvår
    Bx3 skrev 2021-10-28 22:40:51 följande:

Men nej vad ledsen jag blir, vet hur jobbig den känslan är! Men jag håller tummarna stenhårt för testet imorgon och att din magkänsla är fel. <3

Jag känner absolut ingenting. Men det räknar jag inte riktigt med heller, vissa känner ju inte något förrän i v.8 ibland senare.. men man hoppas ju såklart på tidiga symptom! :) Har inte kunnat hålla mig så har tagit gravtest igår kväll och imorse, superblanka båda två. Jag pendlar så sjukt mycket i mina tankegångar.. å ena sidan tänker jag att inget är säkert innan testdagen 2e nov.. å andra sidan så tänker jag att jag har läst att blastocyst fäster sig inom 48h efter insättning och testen jag tagit är testlagrets extra känsliga så tycker hcg borde vara inom deras gräns 5 dagar efter insättning. Man blir ju verkligen koko av ivf! :P

Nej man får nog ta tidiga test med en nypa salt och vänta in testdagen för att vara säker.. eller mensen då.. men om det inte tar sig så har vi ju frysen iaf <3 det känns ju som bättre odds än att bli gravid spontant för mig iaf.. får försöka leta efter de positiva sakerna i allt detta! <3

Godmorgon! Den där känslan att tappen är öppen och mensen är på väg har försvunnit, satt i en dag bara. Men tror fortfarande att det är pga all progesteron jag tar som mensen håller sig borta.

Skulle ju egentligen ta gravtest imorse, men min pojkvän har årets viktigaste dag på jobbet idag så han sa att är det bra nyheter kommer han inte kunna fokusera 100% på jobbet och inte njuta av nyheten, och är det dåliga nyheter så vill han vara hemma med mig. Så vi bestämde att vi testar imorgon istället. Då är detta RD 12 med en 5dagars, det borde visa rätt på testen då.

Jag känner fortfarande ingenting, precis som du. Och det är ju inte helt ovanligt iof, men man vill ju gärna känna något.

Jag tänker att du har testat för tidigt, testa igen efter bim så är det nog mer pålitligt tror jag. Hoppas vi båda får positiva test, men som du säger så har vi ju frysen annars. Har fått för mig att jag läst att frusna embryon har större chans att bli graviditet, så håller mitt hopp till det:)
  • Längtartillvår

I lördags gick vaknade jag 5am och bestämde att det var dags att ta gravtest, både ett vanligt och ett testa tidigt. Jag smög ner, kissade, testade och lämnade testen i badrummet medan jag slängde lite skräp i köket. Pojkvännen vaknar och tassar ner för att kolla testen med mig. Han tar ett och jag tar ett. Not pregnant står det på mitt och endast en linje på det pojkvännen tog.

Jag fullständigt bröt ihop. Grät från 5 på morgonen tills jag gick och lade mig på kvällen. Så fruktansvärt besviken, ledsen, arg. Det är så fruktansvärt orättvist. Vet inte hur man någonsin kommer komma över den här hjärtesorgen man har. Inte ens med en perfekt blasto funkar det, hur ska det då någonsin funka?!?!

Jag har bara en blasto i frysen, har inte stort hopp om att det ska lyckas med den, hur ska man orka med ännu en IVF omgång när man vet att det ändå inte behöver funka?

Har proppat i mig så sjuka nivåer progesterone så mensen har fortfarande inte kommit :( slutade med all medicin igår, hoppades mensen skulle komma direkt så nästa cykel kan börja. Orkar inte vänta längre!!!

• Längtartillvår
    Soff skrev 2021-10-31 09:31:02 följande:

Och där startade mensen, 2 dagar tidigt. Finns mycket som gör ont i den här processen men bland det så är känslan av att man är ?skadat gods? värst. Att kroppen inte kan göra det den ska, inte ens med hjälp av progesteronkräm. Hur kunde jag ens tro att det skulle vara något annat...

Fy fan, beklagar verkligen. Vet precis hur du känner. För mig funkade det inte ens med en perfekt blastocyst och tonvis med mediciner. Det här är så himla dränerande <3
  • Längtartillvår
    Bx3 skrev 2021-10-31 12:07:58 följande:

<3

Du skrev precis som jag känner idag. Neg gravtest och känner att mensen är påväg. Aldrig känt mig så värdelös och misslyckad som jag gör idag. Inte ens när jag får en färdig blastocyst placerad i livmodern klarar jag av att bli gravid. Blir så förbannad på mig själv att jag gått med hopp och tro om att denna gång var vår tur.. känner med dig! Min sambo försöker vara positiv och har så svårt att förstå mig hur jag känner.. det går liksom inte att förklara för någon som inte varit med om det själv. Att trycka i sig massa medicin och tabletter som gör att man mår skit för att sen få reda på att det inte ens fungerat.. hopplöshet känner jag idag. Ska bara bädda ned mig idag och tillåta mig att tycka synd om mig själv 1 dag.

Du är inte ensam, dina känslor är fullt normala <3 man måste få ha dåliga dagar utan att känna att man måste tänka positivt.

Jag hade tänkt skriva typ exakt vad du skrivit. Känner igen vartenda ord du skrivit. Neg test för mig också, så himla nedslående. Toxisk positivitet passar väldigt bra in på min sambo, och det är så jobbigt, får typ dåligt samvete över att jag mår så himla dåligt över detta. Min sambo är ju såklart positiv "nästa gång går det, elleraå kanske det går naturligt i väntan på nästa omgång"

Det går verkligen inte att förklara för någon hur man mår och hur det påverkar en. Så för mig är det så skönt att skriva här där verkligen alla fattar!

Imorgon måste jag ringa kliniken och säga att jag testat negativt. Och så ska jag fråga när vi får sätta in den frysta blaston. Vet du nästa steg för er?
  • Längtartillvår
    Steeph skrev 2021-10-31 16:18:23 följande:

Jag hoppas ingen tar illa vid, vill bara dela med mig av vår positiva upplevelse och våra positiva nyheter från dagens insättning.

Jag var ganska nere när vi åkte till kliniken och tänkte om vi får 2 blastisar så blir jag mer än nöjd. Vi fick 5!!!! Alla riktigt snygga och den idag var tydligen en riktig 10 poängstenar. Vi har även 3 som odlas vidare till imorgon som varit lite sega i starten, så kanske någon mer kan frysas in om vi har den extra turen. Jag trodde aldrig på sånt här fint resultat av våra 9 befruktade. Så tacksam <3

Det är verkligen toppen nyheter! Vilka resultat. Hoppas det går vägen för dig första insättningen så du slipper gå igenom skiten mer! Har du fått ej testdag?
  • Längtartillvår

Ringde kliniken imorse och berättade om mitt negativa test. De ringde tillbaks nu i eftermiddag. Nästa steg är ett uppföljningssamtal. Om 4 veckor! Och labbet är stängt hela December!! Så vi får inte sätta in vårt embryo förrän i Januari!! Alltså jag går under av den eviga väntan. Jag vet inte vart jag ska göra av min sorg längre, det känns outhärdligt. Det är en konstant väntan och paus på hela livet.

Jag känner mig desperat och funderar allvarligt på att självmedicinera överbliven ivf medicin för att få fler blåsor och större chans att något då blir befruktat. Vågar man ta några sprutor menopur eller bemfola fram tills ägglossning??

Usch fy vilken hemsk helg jag har haft. Och mensen har fortfarande inte kommit, så jäkla drygt att gå och vänta när man bara vill komma vidare.

• Längtartillvår

Kan av någon anledning bara citera sista inlägget, men tänkte svara dig Soff. Tycker det är så kul att du nu ruvar och håller verkligen alla tår och tummar att det ska gå vägen för dig! 

Kom ihåg bara att det är så olika för alla gällande symptom och brist på symptom, så jämför dig inte med andra. Men det vet du ju såklart <3

Jag fick en fem dagars fryst blasto insatt och jag kände av en hel del molvärk och stick typ från första dagen. Men det var nog pga insättningen. Efter det kände jag som små små stick typ till och från i några dagar, men det var allt. Testade första gången svaaaagt på på kvällen rd4. Så svagt att det skulle kunna vart negativt. Men jag har under min tid aldrig ens fått det, så jag tänkte att det faktiskt kunde vara något på G. Testade lite starkare på morgonen rd5. 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet