apan95 skrev 2021-10-15 09:35:50 följande:
WOW! Vad roligt! Stort lycka till nu kommer gå superbra <3
hellow0rld skrev 2021-10-15 09:52:41 följande:
Så spännande. Tack för att du delar med dig av allt så utförligt. Uppskattas enormt. Jag är så taggad för din skull och hoppas att allt går bra för er. <3
RH93 skrev 2021-10-15 09:54:37 följande:
Åh va skönt att du fick ett så bra bemötande. Hoppas ni snart får komma igång!
Soff skrev 2021-10-15 10:58:33 följande:
Va fint att ni fick så bra bemötande <3 det är så viktigt!!! Förstår att det är blandade känslor när du inte vet när du får börja, men va SPÄNNANDE ändå! Snart så!! <3
Steeph skrev 2021-10-15 11:12:11 följande:
Åh vad spännande för er Vickan
även om det rent psykiskt (för mig) är tufft just nu med IVF så är det iaf ett steg framåt i hela den här karusellen. Så fint att du tyckte om både läkare och sköterska, det är så så så viktigt.
Hoppas ni får starta igång så snart om möjligt
Vet du om du ska använda menopur eller gonal-f?
Stor kram
Längtartillvår skrev 2021-10-15 11:31:49 följande:
Hej, vad spännande att ni snart får starta! Och vad härligt att det känns så bra med kliniken, sådant är viktigt. Vad kul att ni fick testa sprutorna på stressful, det fick inte jag. Det är lite skräckblandad förtjusning med IVF tycker jag. Känns så skönt att man får hjälp, samtidigt som man ju inte vill gå igenom IVF. Vet att alla har olika upplevelser såklart, men för mig gick stimuleringsfasen över förväntan, var inte så hemskt som jag trodde det skulle vara. Hoppas det blir samma för dig. Lycka till!
Tuusen tack, herregud vad fina ni är allihopa som tar er tid att stötta och peppa! <3 Jag blev som sagt så glad över det fina bemötandet på kliniken och av min chef, så jag väntar med spänning på min BIM på onsdag och om det då visar sig finnas tid för mig denna cykel eller inte. Tempen hade sjunkit imorse så jag gissar att mensen är på ingång snart. Precis som ni säger är det såklart blandade känslor, men jag försöker tänka på det positiva att om mensen kommer den här veckan så är vi i alla fall närmare att få hjälp. Och att ha er i det här, som går igenom en liknande resa vissa med pågående/genomgången/kommande IVF är så värdefullt och fint <3
Jag kommer att få Bemfola (istället för Gonal-f eller menopur) för att stimulera att fler ägg mognar samt efter det några sprutor Fyremadel som bromsar så att äggen inte lossnar för tidigt.
@Steeph: Tack för dina kloka ord <3 Hur går det för dig, är det snart dags för äggplock eller vart i processen är ni? Och vilka sprutor får du? Du har säkert skrivit det, men jag kommer inte ihåg :) <3
@Längtartillvår: Ja jag håller med dig, visst är det en skräckblandad förtjusning, och det är så fint att få följa dig som kommit lite längre på din IVF-resa :) Skönt att höra att stimuleringsfasen gick över förväntan! Jag är nog mest nervös för äggplock eftersom de inte söver här. Då blir det förhoppningsvis insättning för dig snart, eller hur ser veckan ut? Håller alla tummar <3
@Soff: Vad spännande med progesteronkrämen, tänk om det är den som har behövts hela tiden! Jag håller verkligen tummarna för att den ska hjälpa! <3