Vi som försökt en längre tid - första barnet
En helt annan sak: jag tycker att det är lite jobbigt att det är folk som ifrågasätter varför jag inte dricker alkohol nu. Orkar inte hitta på olika ursäkter hela tiden men vill inte berätta för så många fler än jag redan berättat för heller. Som på jobbets julfest förra veckan så hann jag inte mer än hänga av mig jackan på restaurangen så skulle vi få glögg i entrén, och då bad jag om alkoholfri varav en kollega (som jag inte känner på ett privat plan) frågade "varför ska du ha alkoholfri?". Jag svarade något i stil med "jag dricker inte ikväll" och då propsade hon ändå på "ja men vaaarför?" Så onödigt! Jag sa då att jag åt en medicin som man inte bör blanda med alkohol (typ sant) och hon bara "jaha, jag trodde att det kanske var något roligare". Har ni varit med om samma sak, och har ni några bra tips på vad man ska svara när folk ifrågasätter varför man inte dricker alkohol? Tänker att det är folk som sett mig dricka vid tidigare tillfällen och därför vet om att jag gillar vin, bubbel etc, men nu blir förvånade att jag väljer alkoholfritt helt plötsligt..