• Gulgja

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Msofie skrev 2021-10-09 19:35:25 följande:

Stort stort tack till er alla, hade inte förväntat mig en så otroligt fin respons! Är så lycklig, men känslomässigt uttömd efter en hel dag av att berätta för mina närmsta. 20 månader senare, så gick det. Helt galet.

Jag hejar så otroligt mycket på er alla och särskilt dig Apan95, en dag kommer all smärta att vara värt det.

STORT GRATTIS <3<3<3<3 ÅH SÅ HÄRLIGT.
  • Gulgja
    apan95 skrev 2021-10-10 07:47:20 följande:

Godmorgon tjejer!

Kan säga att även jag vaknade till en chock idag. Var såå inställd på att ta ett negativt test idag på RD8 men efter 3 minuter visade mitt testa tidigt test 2 ganska starka test så jag tog ett CB digital och ett CB plus.

Kan inte fatta! JAG ÄR GRAVID!!!!

God morgon!!!!!! Vilka fantastiska nyheter. WOW

För en själv som snart börjar med IVF är detta ännu mer fantastiska nyheter <3 Så glad för er skull!!
  • Gulgja

Vilka härliga trådar att vakna upp till en måndag morgon. Jag kan uppdatera er om att vi valde Eliva Clinic i Stockholm då samtalet med dem kändes bäst och även att de hade snabbast lediga tid, redan nu på torsdag. Resterande kliniker hade tid i slutet av november och dessutom stängt över jul och nyår så vi skulle nog inte få börja med första IVF förrän efter nyår. Kändes lite snopet. Jag har läst mycket om Eliva Clinic både ris och ros men min läkare Karin Ehn som jag ska få träffa känns väldigt vettig och kunnig så vi får helt enkelt hoppas på det bästa. Uppdaterar er mer på torsdag efter första besöket. Önskar er alls en fantastisk måndag och vecka. Miljoner kramar <3

• Gulgja
    Tildasafira skrev 2021-10-11 10:15:09 följande:

Då har vi samma läkare :D<3

Ååå har vi? Hur är hon? Hur känns kliniken? Hur långt har du kommit i processen?
  • Gulgja
    apan95 skrev 2021-10-11 16:24:37 följande:

Tack alla fina tjejer <3

Vaknade utav en riktig kräkparad även i morse. Pratade med vc och nämnde då att jag plussade i går men hon tyckte det lät osannolikt att det var pga graviditeten. Men tyckte jag skulle kolla upp det då jag just är gravid. Ska åka i väg på drop in nu i eftermiddag och kolla vad det är som händer i min kropp. Efter kl 10 har jag inte spytt mer, precis som i onsdags? Fattar ingenting!

Håller på er andra kämpar <3

Tar du några tabletter eller andra vitaminer? Jag blev så förra veckan. Har tagit D vitamin så länge men så fort jag tog tabletten så kom illamåendet och jag spydde. Dagen därpå testade jag igen och samma sak hände. Fast jag inte tog tabletten på tom mage, men ändå spydde jag ut allt. Nu har jag slutat ta alla mina vitaminer just på grund av skräcken att spy igen eftersom jag HATAR det. Tänkte om det kunde vara något sånt? Det kom plötsligt från ingenstans verkligen fast jag tagit det så länge.
  • Gulgja
    Tildasafira skrev 2021-10-18 11:30:32 följande:

Hej finingar! Så kul att många äntligen får prova lite nya vägar och metoder för att lyckas! Och grattis till er som plussat äntligen, så himla kul!

Jag har precis varit på kliniken och träffat läkaren inför ivf-start. Jag borde få min mens på torsdag så därmed börjar jag med sprutor på fredag! Så taggad och skraj på samma gång! Jag kommer dock inte få göra en färsk återföring då jag har högt amh och därmed risk för överstimulering! Lite tråkigt, men men, hellre vänta några veckor extra och ha en större chans än att skynda på allt! Hoppas alla mår bra och haft en fin måndag hittills!

Åh vad kul att höra från dig igen. Och så kul att vi har samma läkare <3 vad skönt att det gick bra för dig idag på mötet. Spännande med sprut-start redan på torsdag. Håller tummarna för dig <3

Jag väntar på mensen som dyker upp nästa vecka och så börjar jag med sprutorna då. Fick också veta att jag kommer att få vänta och göra en frys återföring på grund av högt AMH. Så vi ligger lite i samma båt.

Jag gillade verkligen Läkaren hon är så underbar och enkel att ha och göra med.
  • Gulgja
    Ericky skrev 2021-10-20 11:10:30 följande:

Hej på er,

Några namn här är nya för mig, men många av er är ju gamla vänner så jag vill berätta för er vad som hänt. I lördags eftermiddag gick mitt vatten i vecka 17. Det konstaterades på UL att det inte fanns något vatten kvar. Vatten behövs för att bebis ska kunna utveckla sina lungor och träna rörelser mm. Förhoppningen var att vattnet skulle fyllas pp, vilket det i vissa fall kan göra. I mitt fall så verkade det gått hål helt och hållet på hinnan runt bebis och i måndags var vi tvungna fatta det oerhört tunga beslutet att avbryta graviditeten, trots att bebis var helt frisk. Utsikterna var små och risken för mig att drabbas av infektion för hög. Så i måndags eftermiddag fick jag föda fram vår lilla, lilla bebis på sjukhuset.

Vi trodde med vår otur (försökt ett år och under den tiden brottats med mellanblödningar), och sedan ett missfall, att det var vår tur nu. Allt såg toppen ut på KUB. Men livet funkar ju inte så tyvärr, att det finns någon slags universell rättvisa. Livet är oerhört tungt just ny men tillslut kommer en annan dag hoppas vi. Och ett annat barn som får leva med oss <3

Hej fina fina Ericky!

Jag blir så ledsen när jag läser vad du skriver. Skickar massa kramar <3
  • Gulgja
    Tildasafira skrev 2021-10-19 18:04:40 följande:

Men ja, så himla spännande! Då är ju du snart igång du med! Vi får följas åt :D men gud, vi kommer ju verkligen gå igenom samma sak, får jag fråga hur högt amh du har? Jag har 6,8?

Ja hon är fantastisk, fått ett så bra intryck a henne, hon är varm och härlig med mycket humor och glimt i ögat! Kramar

Läste om testet. Jag hoppas innerligt att det går hela vägen för er och ni slipper IVF helt. Men för att svara på din fråga har jag 8.1 i AMH. Kram <3
  • Gulgja
    Tildasafira skrev 2021-10-22 10:05:05 följande:

God morgon<3

Idag kom ?mensen? och ännu ett tidigt missfall för mig. Inte ett dugg förvånande längre.

Känns dock helt ok, har precis ringt kliniken och meddelat och ska börja ta sprutorna imorgon kväll! Nu är vi igång, även om det hade varit skönt att slippa såklart, känns spännande! Kramar

God morgon <3 Ledsen jag blir att läsa det... håller verkligen alla tummarna för dig nu! Vi kör rakt in i kaklet nu. Hur tänker du kring att leva som vanligt under tiden du tar sprutorna, jag älskar att gå på spinning men vet inte om jag ska fortsätta med det? Eller fortsätta men kanske inte köra så hårt? Jag känner mig så kluven. Väntar fortfarande på mensen. Tar sista progestoron vagitorer idag så mensen dyker upp inom 3 dygn då börjar jag också med sprutor.
  • Gulgja
    Tildasafira skrev 2021-10-25 16:31:09 följande:

Tack för fin stöttning <3 det gör vi verkligen!! Har du fått börja än?

Angående att leva som vanligt har jag inte funderat så mycket på, älskar också att träna och tror jag tänker fortsätta med det, möjligen lyssna mer på kroppens signaler. Om jag är trött så är jag trött och då får jag helt enkelt vila! Annars ser jag inga nackdelar med att röra på sig i lagom form <3 har du kommit längre i dina tankar kring detta och hur du tänker göra? Kramar

Jag börjar förhoppningsvis imorgon eller övermorgon. Mensen är på ingång idag så får se om flödet börjar idag eller imorgon.

Jag har också tänkt lite att kroppen får bestämma och vägleda mig.

Hoppas det går bra med sprutorna. Du får uppdatera!
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet