Tildasafira skrev 2021-12-01 18:39:54 följande:
Hur mår du? Hur går allt? Tänker på dig! <3
Hej alla fina starka kvinnor! Jag är som vanligt SÄMST på att uppdatera men jag kikar in här ofta och hejar på er i mitt hjärta <3
Nu kommer en uppdatering om mig. Vet inte vilka som minns men jag berättade om den hemska dagen innan och efter äggplocket med akut besök och akut operation 2 dagar i rad och att vi från akuten fick åka till äggplocket och åka tillbaka till akuten kvällen därpå för en akut operation (mycket akut i en och samma mening haha). Dagen efter min operation alltså två dagar efter äggplocket när jag låg på uppvaket på sjukhuset ringer läkaren mig och berättar av dem 23 ägg har endast 7 befruktats och alla är dåliga. Jag låg där nyopererad helt ensam och kände mig så otroligt nedslagen. Vi bokade då in en tid för att undersöka mig några dagar senare. Jag mådde otroligt dåligt, den fysiska smärtan var ingenting jämfört med den psykiska att inga ägg troligen kommer klara sig och vi kommer få gå igenom äggplock inom kort igen. Jag köpte boken it starts with the egg och köpte ALLA vitaminer som kan förbättra ägg kvaliten. Dagen för besöket hos läkaren på IVF kliniken så får jag ett samtal. Det är läkaren som frågar om jag fått brevet. Vad för brev frågar jag. Och hon säger NI HAR FÅTT TRE ÄGG I FRYSEN. Jag svimmar nästan fattar ingenting och börjar storböla. Jobbar hemifrån så jag satt i ett möte som jag fick mutea och hoppa ut ur.
Tre av äggen har mirakulöst klarat sig och ett är en blasto på fem dagar. De andra två vågade de inte chansa och odla i mer än 2 eller 3 dagar nu minns jag inte riktigt men vi har tre i frysen och min tacksamhet är utöver det vanliga.
Insättning beräknas bli någon gång i januari eftersom min mens inte kommit tillbaka än efter den hemska bortfallsblödningen jag hade och min kropp behöver vila efter all trauma jag gick igenom för några veckor sen.
Så ge inte upp. Det finns en plan för oss alla. Skulle ingen av våra tre ägg vilja fästa så är jag okej med det. Tills dess har kroppen återhämtat sig och jag är redo för en ny omgång stimulering.
Shit vilket långt inlägg. Förlåt mig ska bli bättre på att uppdatera mer ofta. Kram på er alla <3