• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Vickan31 skrev 2021-12-08 09:45:18 följande:
    Ååh nej! Så himla typiskt :( Förstår att han klandrar sig själv, men som de andra skrev så kommer det säkert fler återbud <3 Stor kram!
    Aa verkligen!! :(( jo precis, får se om det kanske dyker upp något mer tillfälle innan jul <3 Kram! 
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-12-08 09:56:32 följande:

Ruvardag 4 (om jag förstått det rätt att återföringsdagen räknas som dag 0) och jag känner ingenting ännu, men det kanske inte är så konstigt. Jag fick i alla fall veta av kliniken igår att det inte blev en blastocyst till frysen utan tre! Jag blev så himla glad, det gav mig så mycket mer hopp än i lördags när de sa att det bara skulle bli ett till frysen av alla mina 13 fina (enligt dem) ägg. Jag tänkte lägga till min testdag här också. Hur mår ni? <3 

NatMar005 PLUSSAT
    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT
    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT
    apan95 PLUSSAT
    Msofie PLUSSAT
    Ericky, BIM 21/7, 33 år (försöktsedan augusti 2020 och haft 1 tidigt missfall samt förlorat en graviditet i en vattenavgång i v17)
    Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)
    Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)
    Carina82, BIM 26/11, 38 år (försökt 1,5 år, remiss för IVF skickad)
    Hellow0rld, BIM 27/11, 29 år, (18:e försöket. Remiss till IVF skickad, inväntar godkännande i januari)
    Vickan31, testdag 20/12, 32 år (1:a IVF-behandlingen, dessförinnan 18 försök på egen hand)
    Soff, BIM 25/12, 33 år (22:a försöket, 3:e med progesteronkräm)
    RH93, BIM 2/1 2022, 28 år (17:e försöket)
    Men åh vilka bra nyheter!! <3 <3 glad jag blir för din skull! <3 
  • Soff
    RH93 skrev 2021-12-08 19:42:02 följande:
    Åh så tråkigt Soff :( men vi hoppas på att det snart är er tur ändå <3
    <3 <3 Tack, hoppas jag med... <3 
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-12-09 08:05:20 följande:
    Gud så mysigt att äntligen ruva Vickan! <3Men krävs nog en del tålamod också hehe!

Förlåt om jag missat att svara någon, men nu är det min tur att ligga med dropp och morfin och alldeles för mycket vätska i buken (överstimulering), dom har avvaktat med operation för att se om det går åt rätt håll, hoppas hoppas att jag slipper.

Fick åka ambulans direkt från kliniken efter att knappt kunna andas eller röra mig av smärta, men av 40 äggblåsor fick jag ut 23 ägg. Livrädd för att inget är fint? Hoppas så himla mycket att några stycken klarar sig så jag inte behöver gå igenom detta på ett tag igen. Fortfarande fastande, hungrig och törstig och min sambo får inte vara här, mardrömsdygn hittills, men hoppas det iallafall kan leda till ett fint resultat. Kram på er alla!
    Men åh nejj va jobbigt Tildasafira!! Stackare! <3 Hoppas verkligen du slipper operation!! Och hoppas att allt detta leder till många fina ägg<3 Kram!! 
  • Soff
    Frida123123 skrev 2021-12-09 18:21:43 följande:

Jag ger mig in i tråden med. Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa. Orsak endometrios och lågt amh värde. Vi tog hjälp av privat ivf klinik och vilken resa det har varit då. Startade år 2020 med Ivf 1= negativt, ivf 2 =negativt, ivf 3= Gravid men missed abortion i vecka 8, återföring av fryst embryo= Gravid men missed abortion i vecka 8. Gjorde en Återföring av sista frysta blastocyst den 28/11 -21 och ruvar just nu. Är inne på dag 11, testdag i övermorgon lördag. Kanske testar imorgon efter jobb. Håller tummarna för er andra. Inte lätt det här. Inte kul kan jag säga att tro att man är gravid för att sedan upptäcka att embryot avstannat i utvecklingen men att kroppen inte fattat det ännu. Usch, hemskt.

Fy vilken tuff resa ni fått göra hittils :(( hoppas att den resan tar slut nu!! och att en bra resa börjar <3 fruktansvärt vad vissa behöver gå igenom, medan det går så fruktansvärt lätt för andra. Finns verkligen ingen rättvisa i detta... 
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-12-09 19:31:35 följande:
    Gud vad fina ni ALLA är som tänker på mig! Har lite för mycket morfin i kroppen för att citera och skriva långtz. Kom precis tillbaka efter operation, det såg värre ut än dom trodde och har pågående blödningar i båda äggstockar som dom inte riktigt får stopp på. De var superförstorade och hade massor med blod i buken. Får fortsätta vara fastande för i värsta fall blir det ännu en operation ikväll då mina blödningar inte verkar vilja stoppas. Håll tummarna för mig att som slipper ta bort mina äggstockar helt 3 gör så ont i både själ och kropp, livrädd att mina chanser att bli mamma förstörs. Och pga. Covid får jag ligga här alldeles ensam
    Tildasafira, det riktigt gör ont i mig att du ska behöva ligga där alldeles ensam med allt detta. Hoppas du kan få så mycket sällskap du kan av oss, via telefon av nära och kära etc. <3 Tänker på dig och hoppas innerligt att allt ska gå bra för dig!  
  • Soff
    Steeph skrev 2021-12-10 15:41:33 följande:

Hej bästa ni. Jag har varit lite tyst på ett tag.

Jag gjorde min andra insättning (FET) den 4e december och plussade igår (ruvardag 5). Det är fortfarande väldigt tidigt, men just nu är jag gravid och jag hoppas så att det ska gå bra efter våra 2 ma.

Jag har läst en hel del och Vickan, vilka fantastiska nyheter med några blastisar i frysen. Vad härligt att du också hade återföring lördagen den 4e. Då är vi exakt på samma ruvardag idag.

Soff, jag hoppas det kommer fler återbud så att ni får chansen med ett möte innan jul. Jag förstår att ni bara vill komma vidare i processen <3

Tildasafira, herregud vilken mardröm. Vad jag hoppas att du kryar på dig nu och att du snart mår bättre. Håller alla tummar för dig <3

Gulgja, vad glad jag blir att läsa att ni fick några blastisar efter först ett par mörka nyheter, så så härligt och så glad för er.

Nu kan jag knappt citera fler.

Men jag önskar er alla så mycket kärlek, tur och lycka. Ni är fantastiska!

För min del blir det en dag i taget.

Åh jag håller så tummarna för dig nu att detta ska hålla i sig!! <3 <3 
  • Soff
    RH93 skrev 2021-12-10 05:42:34 följande:

Igår fick vi svar att vår ivf-remiss har blivit godkänd :D jag blev så himla glad. Började nojja över att något skulle vara fel och att den inte skulle godkännas alls. Idag ska min sambo försöka ringa till kliniken och se om vi kan boka in ett första möte. Är såklart rädd inför allting, speciellt när vissa här har fått kämpa så mycket och gå igenom väldigt tuffa saker, men samtidigt taggad och känner bara att nu gör jag vad som helst för att få bli mamma.

Åh äntligen! <3 va härligt att kunna se framåt och komma nånvart! <3 
  • Soff
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:57:44 följande:

Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.

STORT grattis!! 
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-12-13 09:09:41 följande:
    Tack fina, äntligen är jag hemma och mår ok! Det har verkligen varit ensamma dagar, men jag vågade tillslut ringa mamma och berätta allt från början(hon har inte vetat något) och det känns faktiskt skönt. Hur mår du? <3
    RH93 skrev 2021-12-13 07:44:48 följande:

Håller tummarna och hoppas så att du snart får må bättre och kan åka hem utan fler operationer. Va fint av din läkare att hålla kontakten ändå.

Förstår att det blev en besvikelse över resultatet och en självklar rädsla för att behöva genomgå det igen, men 4 embryon av toppkvalitet låter ändå lovande. Många kramar till dig.

Är äntligen på hemmaplan, så himla skönt. Förutom feberfrossa och illamående från allt morfin så mår jag ändå ok. Sambon hade fixat iordning så fint och köpt duschpall och fyllt hela kylen med mina favoriter <3

Ja, jag vet, känner mig oförskämd när jag känner en besvikelse över resultatet, vet ju att det finns dom som inte får något. Vi har ju fryst ned ett redan dag 2 för att vara på säkra sidan, så återföring blir det ju iallafall! Men som Carina sa så blev ju detta ett trauma för oss och det kommer nog ta tid innan jag vågar mig på behandlingen igen om detta inte går bra? <3
    Åh skönt att höra att du äntligen är på hemmaplan igen <3 och bra att du berättade för din mamma! <3 tror det är viktigt att lätta på sitt hjärta och ta emot stöd från nära och kära i allt detta. Ta nu hand om dig!! <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet