• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Ni kanske såg i ett av mina inlägg ovan, men idag var det dags för återföring! Fick veta att 4 av 5 var befruktade och alla av toppen-kvalitet!! <3 blev så enormt lättad och glad! <3 

1 är i mig nu, vilket känns helt overkligt. Resterande odlas vidare på och hoppas hamna i frysen <3 

• Soff
    RH93 skrev 2022-03-02 18:29:16 följande:
    Wow så kul! Håller tummarna att det blir nån fin flinga i frysen och att det går bra med den du ruvar på nu :) <3 förstår din känsla med att det är lite overkligt, går ju så snabbt också när dom sätter in den.
    Åh tack <3 ja nu kan man bara hålla tummarna.. ! ja men verkligen, går supersnabbt och sen går man plötsligt därifrån med ett litet embryo i magen.
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-01 15:59:50 följande:
    Jag är i precis samma fas nu, ligger på soffan efter morgonens äggplock! Jag hade samma upplevelse som du, det var inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara. Min mensvärk är mycket värre, så jag är tacksam för det!

Vi fick ut 6 ägg, vilket också är mindre antal än vad jag trodde, i och med att alla sagt att jag har så mycket ägg och att det kommer vara så bra för äggplock. Men jag är glad ändå, det hade ju kunnat bli noll! Vi har planerad återinföring på torsdag, jag hoppas hoppas hoppas att allt ska gå bra och att vi får I alla fall ett embryo som vill vara med och leka! 
    Hoppas allt gått bra idag <3 
  • Soff
    Mirabilis89 skrev 2022-03-04 18:34:23 följande:

Vad roligt att ni är flera som följs åt med äggplock och återföring, håller alla tummar jag har för lyckade resultat! Skrattande

Här har remissen skickats iväg i går och ankommit till reproduktionsmedicin Huddinge, så nu ska vi bara vänta cirka 5 veckor-isch på godkännande med. Så himla spännande, jag är fett taggad på IVF! Skrattande Det verkar som att det går att få snabbt med tid (inom 1-3 v) inför uppstart på vår klinik sen med (Stockholms IVF) och ingen väntetid direkt för sprutstart sen, så det känns ju lugnt. 

Har beställt hem lite extra vitaminer (d-vitamin, extra folsyra, mittval kvinna) för att boosta lite inför kommande IVF med, tänker att det kan ju inte skada. Har inte direkt tagit vitaminer och så tidigare (har inte riktigt behövt heller), men känns bra att boosta. 

De kommande månaderna är det rätt fullt upp med min häst, jobb, flytt/byte av stall, träningar och tävlingar med hästen med, så ska nog kunna hålla mig sysselsatt under tiden hehe. 

Åh va kul att du också är på g nu!!! :))) snart så!! 
  • Soff
    Carina82 skrev 2022-03-04 20:57:08 följande:
    Verkligen spännande! Hade andra ultraljudet idag och fick tid för äggplock nästa tisdag iiiiii känns enormt spännande och läskigt! Fick även reda på att det antagligen blir återföring i den här cykeln vilket var 'lite' av en överraskning, tidigare har dom hela tiden sagt att det antagligen blir totalfrys. Så nu försöker jag ställa om huvudet haha! 

Vad gäller min kille, ja det är väl aldrig bra timing men det här var ovabligt dålig timing haha! Jaja, vi kommer få ihop det :)

Hur är det med dig? Så spännande att du numera ruvar, hur mår du? <3

IIiiiiii va spännande!!!!! <3 :D Och fantastiskt ju om du slipper vänta ytterligare på återföringen! :D <3 

Haha åh >< typiskt.. såklart ni får <3 det löser sig på nåt sätt. 

Eller hur!? Det känns så himla overkligt att man går runt och bär på ett embryo! Jag mår bra tack <3 märker nog inget särskilt än rent fysiskt. Går mest runt och känner mig som i en konstig bubbla nu på nåt sätt :D hah

• Soff
    MsTintin skrev 2022-03-04 21:58:30 följande:
    Tack! Det blev återföring igår, känns sjukt att man bär på ett embryo nu! Jag hade lite samma som dig återigen, alla äggen blev befruktade och fem hade överlevt till igår. Väntar spänt på brev nästa vecka med info om något av äggen klarat sig till frysen! 
    Men shit va vi följs åt på alla sätt haha! Va roligt! :D <3 väntar också spänt på det där brevet! >< håller tummarna för oss båda <3 :) 
  • Soff
    RH93 skrev 2022-03-05 10:03:31 följande:

JAG ÄR GRAVID!! Så sjukt har knappt fattat det ännu själv. Det räckte med det där enda lilla perfekta embryot. Har knappt sovit inatt. Vaknade supertidigt och va så nervös. Tog först ett predictor early som visade ett starkt streck direkt. Vågade inte tro på det och tänkte att jag kanske hade lagt det åt fel håll och det var kontrollstrecket som syntes haha. Så tog ett digitalt som också visade gravid väldigt fort. Är så lycklig och ska försöka att bara njuta av detta.

MEN ALLTSÅ!!!!! <3 <3 <3 Fick allt en liten tår i ögat när jag såg detta!! <3 GRATTIS!!!!! <3 
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-05 11:23:39 följande:
    Haha ja det är nästan lite kusligt xD Håller tummarna för oss och håller tummarna för positiva tester framöver! När har du testdag? Min är den 22/3 :) 
    Haha ja!! xD Verkligen!! <3 Min testdag är 18/3 :) shit vilket nervvrak man kommer vara då alltså... kommer man våga titta!?!?!... ja man vill ju veta.. men kommer vara livrädd!!
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-05 11:23:39 följande:
    Haha ja det är nästan lite kusligt xD Håller tummarna för oss och håller tummarna för positiva tester framöver! När har du testdag? Min är den 22/3 :) 
    Haha ja!! xD Verkligen!! <3 Min testdag är 18/3 :) shit vilket nervvrak man kommer vara då alltså... kommer man våga titta!?!?!... ja man vill ju veta.. men kommer vara livrädd!!
  • Soff
    MsTintin skrev 2022-03-05 18:41:57 följande:
    Ja verkligen, känns lagom läskigt! Jag har typ inte tagit ett test på två år för jag har antingen fått mens eller känt på mig att det inte blivit nått, så detta kommer typ bli det första testet jag tar sen vi började försöka hehe... 
    Ah >< har också undvikt att testa på jättelänge.. det ger mig bara ångest. Känner dessutom precis som du när det inte blivit nåt... känner ibland mer än en vecka innan mens att mensen är på gång.. 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet