• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Mirabilis89 skrev 2022-02-24 17:06:16 följande:

Nu är vår utredning klar och vi hade avslutade samtalet med läkaren. Som jag misstänkte att det skulle göra såg alla prover bra ut. Mitt amh-värde ligger på 1 men det är inom normalintervallet för min ålder. Men som läkaren sa där, det är inga konstigheter eftersom vi ska köra igång nu, men hade jag velat vänta 5 år hade de kanske inte rekommenderat det ungefär. Glad "Oförklarligt barnlösa" således.

Jag och sambon ska ta kompletterande blodprover för infektion (typ för röda hund, hepatit, gulsot och sånt förstod jag det som) så skickas remissen iväg nästa vecka sen. Sen kunde vi vänta oss c.a 5 veckors tid för godkännande, men han tyckte vi kunde ringa och "kolla efter hur det gick" efter 3-4 v redan. 

Efter det tid/besök inför uppstart behandling inom 2-3 v, så går allt som det ska kommer vi kunna dra igång med IVF i maj. Skrattande

Skönt att ni snart är igång!! <3 ^^ 
  • Soff

Andra ultraljudet idag, och också det sista inför äggplocket! :)) Det kommer ske på Måndag! Hon kunde se 10 st äggblåsor på ultraljudet, och hon sa att det såg jättefint ut <3 så det kändes väldigt skönt. Blev tårögd när jag var klar och gick ut i entrén. På något sätt så är varje steg av faktiskt positiva besked en lättnad och en känsla av att det kanske kan gå bra för mig iallafall till slut. Än är vi ju såklart inte där, men det känns hoppfullt. Man är på väg. Sen planerar dom återföring på Onsdag (om allt går som man hoppas). Så ikväll är sista gången som jag behöver ta gonal-f och fyremadel. Imorn 22:30 ska jag ta ovitrelle, och Söndag ingenting. Sen är det dags <3 

• Soff
    RH93 skrev 2022-02-25 19:16:52 följande:
    Åh så skönt att det ser bra ut Soff! Så spännande med äggplock så snart. Va bra att du kan känna dig lite positiv och ha hopp. Man får verkligen ta detta ett steg i taget och vara glad för alla små vinster som förhoppningsvis leder till ens barn sen :) <3

Ja, precis, man får verkligen vara glad för alla små vinster <3

Va fin du e som orkar skriva detta när du själv haft en sån tung dag <3 Jag hoppas verkligen det går vägen för dig. Kramar

• Soff
    Carina82 skrev 2022-02-25 21:10:19 följande:

Idag började vi med sprutor, känner mig glad kombinerat med en rätt stor overklighetskänsla- fick typ blackout när jag skulle ta sprutan och har ingen aning om jag gjort rätt. Nu ligger jag här i soffan och bara stirrar, hur mådde ni andra? Trodde inte jag skulle reagera så här aa

Å vad skönt att det såg bra ut! Nu är det er tur <3 <3 
    RH93 skrev 2022-02-24 17:03:04 följande:

Idag va en riktigt jobbig dag. Har plågat mig igenom jobbdagen för att jag är så sjukt trött och utmattad. Det är verkligen trötthet på en ny nivå. Känner mig otroligt känslig och deppig allmänt just idag. Flexade ut lite tidigare från jobbet för att försöka återhämta mig lite och ta det lugnt bara. När jag kom hem hade vi fått ett brev, som jag öppnade med sambon på telefon, där det stod att inga embryon klarat sig till frysen. Jag trodde verkligen att jag va förberedd på att det kunde bli så och var okej med det då jag läst på och lyssnat på poddar där dom pratar om att det faktiskt statistiskt är vanligt att inte få det, men luften gick totalt ur mig. Kunde inte ens fortsätta prata med min sambo och belt ihop helt. Allt känns hopplöst och man känner sig så otroligt värdelös, varför kan det inte bara gå bra.

Å fy vad jobbigt! Förstår verkligen att luften gick ur, nu hoppas vi på att lilla flingan som fick flytta in hänger kvar <3 

Åh äntligen! Men jag förstår verkligen den där känslan! Man har väntat och tänkt på det så många gånger, och så sitter man plötsligt där med sprutan i handen och man kan verkligen inte veta hur man ska känna där och då, förns man just sitter där. Jag vet inte hur många gånger jag kollade att dosen var rätt etc.. men ändå så blir man rädd att man gjort fel på nåt sätt. Men du gjorde helt säkert rätt! <3 Och man kommer in i det fort, upplever jag. Första gången fick jag värsta mentala spärren, men sen gjorde jag det bara och nu gör jag det ärligt talat av bara farten på kvällarna.

Åh jag hoppas verkligen <3 Kramar 

• Soff
    Carina82 skrev 2022-02-26 20:37:05 följande:
    Ja men exakt! Det är en sån overklighetskänsla att ha väntat så länge och sen helt plötsligt vara där, det kändes (och var) så stort. Idag blev en helt annan upplevelse, supercool och odramatisk. Kände inget alls, så sjukr stor skillnad från igår :) 
    Hur mår du? Snart dags för äggplock, så spännande! 
    RH93 skrev 2022-02-26 13:50:48 följande:

Carina82: tänker att det är så mycket känslor och tankar i detta och det verkligen kan bli känslosamt alltihop så fullt förståeligt att sprutorna för dig blev så. För mig var det väldigt emotionellt vid alla ultraljuden samt vid äggplocket (började gråta lite inne på rummet precis när jag behövt lämna min sambo). Man kastas så mycket mellan att våga hoppas och tro på att detta ska vara lyckosamt, vetskapen om att det kanske inte är det samt även såklart alla känslor kring att man ens behöver hålla på med ivf överhuvudtaget. Jag hoppas att det kommer kännas lättare för dig med tiden men om det inte gör det är det helt normalt också <3 om det känns väldigt jobbigt så kan du ju ta upp det med kliniken och se om de kan hjälpa till med samtalsstöd. Kram!

Jag tänker att det ju är en emotionell resa så helt naturligt att man påverkas av det hela <3 Hade en helt annan upplevelse idag och det gick superbra verkligen, hoppas det håller i sig. Men räknar med att bli en blöt pöl när det dags för UL haha!   Hur går ruvardagarna förresten? Hoppas du mår bra <3 

Ja men verkligen! Blir otroligt surrealistiskt! Åh va skönt att det kändes lättare nu <3 Det är en väldigt skön känsla faktiskt att komma över den där tröskeln..jag kände nästan att "nu klarar jag vad som helst!" haha. Men det kanske man får äta upp. Näe men varje steg man klarar av är en "win"! <3 

Vad som gjort mig väldigt känslosam, framförallt när jag var på senaste ultraljudet, var att det blev så tydligt för mig när jag gick därifrån att allt jag går igenom och kämpar för, gör jag för mitt barn, som jag en dag kommer att känna och älska. Och för det gör jag vad som helst. 

Jag mår bra tack <3 Tog precis Ovitrelle så nu har jag gjort allt jag ska göra inför äggplocket, och känner att jag är redo! Jag är nervös, men känner mig samtidigt glad, hoppfull, och spänd på detta! 

• Soff

Nu ligger jag på soffan och vilar efter äggplocket imorse. Allt har gått bra! Det var inte alls så farligt som man skulle kunna måla upp det, iallafall var det så för mig. Gjorde som mest ont precis efteråt, men det är bättre nu. Har lite molande värk nu bara. Spolningen var 10 gånger värre för mig än detta!

Är så lättad att jag gjort det nu. Dels för oron över smärtan, men också för att min sambo inte skulle kunna "leverera". Han började med antidep för ett tag sen och har fått svårt att få utlösning pga detta. Det är en väldigt vanlig biverkning av tabletterna. Men det gick bra tack och lov. 

Nu kommer nästa oros-moment, hur det ska gå med äggen. Tänk om inget blir befruktat!?

Dom fick ut 5 ägg. Blev färre än vad jag trodde eftersom hon såg 10 på ultraljud, så blev lite ledsen över det, men samtidigt så är det ju inte antalet utan kvalitén som spelar roll. Bara hoppas att dessa ägg är bra, blir befruktade och klarar sig på vägens gång. Vore otroligt glad om det finns något ägg att frysa in också, men skyddar mig själv känslomässigt med tänka att det kanske inte blir så.

• Soff
    Carina82 skrev 2022-02-28 17:36:25 följande:
    Hur har det gått för dig idag? Iiii <3

Va gullig du e som frågar <3 skrev ett inlägg ovan, vet inte om du missade det <3 

Det har iallafall gått bra tack! <3 Fick ut 5 ägg, vilket var färre än vad jag trodde, så blev lite besviken över det, men som många sagt så är det ju kvalité som räknas, inte kvantitet. Så bara hoppas att dessa ägg är av super-kvalitet <3 På Onsdag ska jag tillbaka för återföring (om allt går bra) <3 

Känner mig lite disträ just nu för man går runt och funderar över olika scenarios.. men försöker att inte gräva ner mig för mycket i de tankarna. Hur går det för dig? <3 

• Soff
    Carina82 skrev 2022-02-28 20:44:55 följande:
    Oj jag missade det totalt haha! Vad skönt att det gick så bra, härligt att höra att det inte gjorde så farligt ont och att din kille klarade av att 'leverera'. Även om det på många sätt (de flesta sätt) är en jobbigare behandling för tjejer än för killar, så slipper vi iaf den typen av press. Tack och lov! Fem ägg låter ju jättebra även om jag  förstår att du ställde in dig på 10 om det var så många dom såg på ultraljjdet <3 Nu håller vi tummarna! Och snart återföring iiii! 

Jag mår bra, tack <3 Däremot är jag så sjukt trött, har nog aldrig känt mig så trög som just nu :) Första ultraljjdet på onsdag, orimligt pepp! 

Haha lätt hänt <3 Ja det känns jätteskönt <3 är lättad över att ha detta överstökat idag ^^ och lite stolt för varje steg man klarar av!! :)

Tack för din pepp <3 Ja precis!! <3 otroligt spännande!

Åh va spännande! :) <3  du får vila och ta hand om dig <3 så håller jag tummarna inför ditt ultraljud på Onsdag <3 

• Soff
    MsTintin skrev 2022-03-01 15:59:50 följande:
    Jag är i precis samma fas nu, ligger på soffan efter morgonens äggplock! Jag hade samma upplevelse som du, det var inte alls så farligt som jag trodde att det skulle vara. Min mensvärk är mycket värre, så jag är tacksam för det!

Vi fick ut 6 ägg, vilket också är mindre antal än vad jag trodde, i och med att alla sagt att jag har så mycket ägg och att det kommer vara så bra för äggplock. Men jag är glad ändå, det hade ju kunnat bli noll! Vi har planerad återinföring på torsdag, jag hoppas hoppas hoppas att allt ska gå bra och att vi får I alla fall ett embryo som vill vara med och leka! 

Jaa vi är verkligen synkade :D va skönt att det kändes så för dig också! 

Det blir nog superbra! Det är ju verkligen kvalitén som räknas, och inte antalet. Det försökte jag hänga upp mig på. Och vet du vad? För mig var 4 av 5 befruktade och alla av super-kvalitet!! <3  1 av dessa är nu ?inplanterade? i mig <3 känns otroligt overkligt. Och blev så otroligt lättad och glad över att så många blev befruktade. 

Åh va spännande det blir för dig nu <3 håller verkligen tummarna för dig imorn! <3 

• Soff
    Carina82 skrev 2022-03-02 12:18:39 följande:

Idag (dag 6) var jag på första ultraljudet och det såg jättebra ut woho- vi gör inga förändringar i medicin eller så (gonal-f 125, fyremadel 0,25)! Han såg 7 äggblåsor redan nu, men trodde att det skulle ploppa upp lite fler innan äggplock. Har nästa ultraljud på fredag och preliminärt planerat äggplock nästa onsdag. Mycket spännande! Enda ångesten är att min kille har jättemycket på jobbet just nu, och nästa vecka kommer antagligen vara kaos. Så känns allmänt dålig timing, men är väl inte så mkt att göra åt antar jag.. 

Åh va skönt att allt såg bra ut <3 spännande!!! 

Hoppas din kille ändå kan vara så delaktig han kan! detta händer ju inte varje dag liksom <3 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet