Vi som försökt en längre tid - första barnet
Vi planerar nog att försöka få tid för IVF.. Men tänker kanske att vi försöker några månader till nu eftersom detta troligtvis var min första ägglossning efter att jag tog ut spiralen. Kan ju vara så att vi lyckas själva om jag äntligen "fungerar" som jag ska.
Problemet med IVF för oss för tillfället är att landstinget kräver att vi är skrivna på samma adress, vilket vi ej är. Vi är inte officiellt sambos ännu. Jag bor i andra hand och den jag hyr av vill inte att min kille skriver sig hos mig ännu. Så så länge vi ej får det godkänt så kommer vi ej få tillåtelse för IVF.
Jag hoppas att ni lyckas på egen hand under de 8-9 månaderna det kan ta för att komma igång med IVF. Hur gammal är du om man får fråga?
Min klocka tickar rätt hårt då jag fyller 36 i januari.
Kram!
Vad jobbigt det där med boendesituationen, hoppas det löser sig snart! Bostadsmarknaden är ju inte så rolig nu tyvärr.
Tack! Jag fyllde 30 i år och vill allra helst ha två barn, men kanske får nöja oss med ett om det ska ta sån tid och eventuellt behöva utsätta sig för och bekosta IVF. Kram!