-
Ja än lever jag på hoppet, tanten är ju faktiskt inte här än men känner mig inte gravid alls och sjukt sugen på choklad vilket brukar vara fallet innan mens :/ men asså ändå maj är ju en väldigt bra månad att föda barn på och hela sommaren ledigt är ju nice :) så jag hoppas nästa månad är vår månad allihop som inte plussat än :)Brallans skrev 2022-08-04 09:56:03 följande:Hoppas mensen håller sig borta för dig och du får ett fint plus, nej jag börjar bli sjukt otålig nu, har aldrig haft speciellt bra tålamod och det blir väldigt tydligt just nu!
-
Men vad skönt :) håller tummarna för att det fortsätter lika bra :)skaviblifyra skrev 2022-08-05 12:00:24 följande:
Tjihoo får hänga i bakgrunden ett tag till. Vul visade foster v8+3 med hjärtaktivitet. Jag är heeelt chockad. Första ma slutade växa 9+2 så vågar inte tro fullt ut än. Kämpa på ni andra!
-
Whey, snyggt jobbat :) fira på nu och ha en trevlig helg :)Brallans skrev 2022-08-05 12:36:17 följande:
Måste bara flika in med att jag haft mens nu i FYRA dagar nu, nytt rekord för mig då det knappt varit tre dagar tidigare, varit så sjukt bitter i veckan men nu känner jag för att fira mensen så det tänker jag göra ikväll och ska absolut fortsätta med tabletterna för nu vågar jag inte sluta med dem haha
-
Och där kom mensen, nu kan jag börja om igen för nästa månad, en veckas vila för mannnen innan han blir attacksexad igen. ska nog prova ägglossningstest denna månad och se hur det ser ut. men när borde man börja testa då? Ni som har bättre koll :)
-
okej, vad bra, tack då försöker jag börja nån gång vid cd9 så får vi se om det blir nån höjning och mer äl symtom denna omgång, förra kände jag knappt av.Brallans skrev 2022-08-08 14:24:44 följande:Äsch trist, pået igen ba :)
Jag brukar ha äl mellan CD 11-13, så brukar börja med ett äl test en om dagen från CD 9 sen vid CD11 beroende på flytningar andra äl symptom tar jag två test om dagen.. -
Men hopplöst att magsjuka ska dyka upp så nära ägglossning, håller tummarna för att ni klarar er och att det istället blir en massa mys :)Symetrical skrev 2022-08-10 07:27:00 följande:Hur ligger landet med temp och test? Här börjar molvärk ta fart, men mellersta barnet har dessvärre magsjuka, så risken finns att vi också åker på det och då lär den här månaden brinna inne
-
Brallans skrev 2022-08-12 11:21:15 följande:Tror det börjar bli dags ikväll för mig att krypa in i verkstaden, hinner du med något mer eller är äl förbi för dig?
Hur går det med vin och pepp?
Symetrical skrev 2022-08-12 15:41:16 följande:Jag tror att ägget släppte igårkväll, alt idag på förmiddagen. Tempen steg lite imorse, men inte tillräckligt för att bekräfta äl. Känns som att morgondagens temp blir avgörande!
Mer verkstad lär det inte bli. Nu känner även jag mig körig i magen xD
Sitter på läktaren och hejar på dig!Skönt ändå att ni hann med innan ägget släppte, håller tummarna för dig dom närmsta tråkiga dagarna, och håller även tummarna på att du klarar dig från magsjukan.
-
Välkommen :)HannaSickan skrev 2022-08-12 13:49:49 följande:Tackar!
Vad har ni för åldrar på era andra barn? Din sambo kan säkert inte tänka sig ett liv utan nästa bebis sen när hen är på plats
jag skulle kunna tänka mig en nummer 5 men där säger sambon bestämt nej. så jag får väl nöja mig med en nr 4. Hoppas dock innerligt på en flicka då vi enbart har pojkar hitills. Har ni enbart ett kön eller har ni av varje i er "kull"?
åh jag kollar inte temp, borde jag göra det? vi vill inte sexa för nära ÄL just för att höja oddsen för en flicka (enligt google så är teorin att flickspermier lever längre än pojkspermierna)
då har du kanske också BIM rätt nära mig? ska bli spännande att se om man går över eller om mensen kommer som beräknat. Jag tänker nog inte testa tidigt iaf.
jag har 2 töser, 9 och nästan 7. Vill gärna ha en pojke, barnen vill ha en lillebror men blir glad om jag får en bebis
jag tempar inte men kollar noga på alla andras kurvor för att det är kul :) har lärt mig massor jag inte visste jag behövde veta :) -
Ja :)HannaSickan skrev 2022-08-12 21:20:15 följande:Åh du har du ju lite samma "problem" fast det omvända
Mina pojkar har blivit till genom sex på ägglossningsdagen. Så där stämmer teorin in på mig gällande att få till pojkar. Men i det stora hela tror jag inte så mycket på det där. Tror mest det är slumpen som avgör. Men vill ändå försöka gynna flickspermierma, då har man iaf provat.
Här har de stora barnen olika önskemål gällande nästa barn, äldsta grabben vill ha en till lillebror medan 5 åringen vill ha en lillasyster. 1 åringen har ingen åsikt än
min första blev till några dagar innan ägglossning, maken var bortrest. Andra har jag inte aning, vi hade massa sex och ut kom en rödhårig tjej. Nu är vi på 3:e försöket och vi har sex när som :) men ska prova äl test denna månaden för att se om äl stämmer med vad min app säger. -
Känner att jag är dålig på att hänga här när jag jobbar, hinner inte med :)
jag håller tummarna för att simmarna är uthålliga och att ägget var snabbt ut på rätt ställe symetrical :)
brallans, skönt att ni hann med lite brottning :)
jag har precis börjat närma mig äl, började testa igår och idag och oj vad negativt men det gör inte så mycket, är så trött av värmen så orkar inte ligga nu ändå :/