• Pörny

För oss 35+ som försöker bli gravida

pepparkaka året om skrev 2022-08-25 21:17:17 följande:

Hej!

Det känns som att jag har smugit runt och tjuvläst i tråden, så tänkte att jag ska presentera mig! 

Vi har barn sedan innan, inte använt skydd i över ett år. Har haft 3 kemiska graviditeter detta år. Längtar efter en sista liten bebis, då jag hunnit bli 41. 

Såg att det var fler med bim i helgen, ansluter mig till skaran. Är lite av en testmissbrukare, så har hunnit testa ett antal gånger redan. Jag har då fått några med svagt (syns nästan inte men en antydan till) positivt. Tycker att det är så jobbigt att vänta. 

Det var lite om mig. 

Hoppas att ni alla får en härlig kväll! 

Välkommen till testnördarnas värld :) håller tummarna för ett positivt test som stannar :) 
  • Pörny
    medioker skrev 2022-08-26 06:32:12 följande:

Sååå tog ett till test, ÄL+12?och nu är det tvärnegativt så gissar på det svaga jag såg på förra var ett spök. gillar verkligen inte RFSU test men det var de enda jag hade tillgång (bortrest) hemma har jag massa billiga stickor o clearblue..nåväl, får testa igen på söndag/måndag om inte mensen hunnit komma. Fasen då. 

Meh, dumma test. Men har tyvärr också fått spök på dem, men då brukar dom inte synas på bild på fl med världens sämsta upplösning :) jag håller tummarna iaf :) 
  • Pörny

Jag är sjukt spänd för dagens test brallans :) mer taggad för dina test än när jag själv ska börja testa {#emotions_dlg.djavulsk}

• Pörny
    Brallans skrev 2022-08-26 14:15:47 följande:

Blev sjukt taggad när tempen var uppe imorse, hoppas det håller i sig nu bara förbi BIM, sjukt men de känns som någon gräns jag behöver över för att andas ut.. 
    Helt rätt, tror faktiskt att de har gjort nytta så nu kommer jag aldrig våga sluta med dem haha 

Men asså wiiiii, grattis. så glad för din skull och hoppas du smittar ner oss andra här inne :)  

jag är likadan, innan man passerat BIM kan testerna vara så positiva dom vill men jag känner mig inte gravid för det. positivt efter BIM då känns det mer verkligt. 
  • Pörny
    medioker skrev 2022-08-26 16:34:57 följande:
    Fick tag på Clearblue men inte deras Early..tyvärr negativt även dessa. köpte 2 så får se om jag testar imorrn med på ÄL+13..men får nog acceptera att det inte tog sig nu på första försöket som sist
    Åh vad nedslående, meen både RFSUs vanliga och cb vanliga mäter väl 25 och du har några dagar kvar till bim så än är det inte kört, jag håller fortfarande tummarna för att det är nått där :) 
  • Pörny

Asså jag är på äl+5 och har så sjukt mycket molvärk i livmodern och är svullen som attan kvällstid både igår och idag, har IBS men är i så fall svullen över hela magen, det här sitter långt ner?.. som jag hoppas att det faktiskt är nått och inte bara min kropp som är dum Oskyldig

• Pörny
    Symetrical skrev 2022-08-26 19:29:44 följande:
    Åh, håller verkligen tummarna att det är ett gott tecken! Själv har jag så varje månad (plus x antal andra skenissymptom), så vet ärligt talat inte vad som skulle kunna få mig att tro att jag är gravid numera. Eller jo! Att jag inte får mens på äl +9! xD
    Ja skengravid är jag titt som tätt men brukar mest vara såna symtom som är ?typiska?, illamående och kissnödig som fan och tuttarna. Men nu är jag bara svullen, molvärk och täppt långt in i näsan utan snor. Så vi får väl se om nån vecka om jag faktiskt har symtom eller bara har en kropp som hatar mig. Maken tror jag är gravid och att det är tvillingar Förvånad
  • Pörny
    Brallans skrev 2022-08-27 10:15:26 följande:

Ja vet dumihuvet.se 
    Ja just ja såklart jag gjorde Glad

Yaaaay så himla mycket grattis igen :) 
  • Pörny
    Lojsan DN skrev 2022-08-27 11:06:39 följande:

Jag hade det så när jag blev gravid nu i juli. Kände ett litet pirr på ÄL+3 och sen fick jag molvärk ÄL+5 som jag aldrig får abara. 
    Redan där misstänkte jag graviditet, plus på stickan ÄL+9 <3 
    Så hoppas hoppas att det är samma för dig nu då. {#emotions_dlg.flower}

Åh vad spännande :) jag har haft molvärk sedan äl men resten har kommit nu senaste 2 kvällarna. Idag är jag också fruktansvärt irriterad på allt. Aja vi får väl se, börjar testa på måndag :) äl+8 då
  • Pörny

Skönt med bekräftelse på digitalt brallans :) så glad för din skull :) 

jag tog ett test imorse äl+8 och så negativt att det skrek åt mig. men å andra sidan var det väntat, är ju bara äl+8. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida