Bonusar
Allt är inte svart eller vitt.. 99,9 %av de som går in i en relation där det finns barn med i bilden vare sig det är på ena sidan eller från båda har en vision om att de ska bli en " riktig" familj där alla respekterar varandra och tycker om/älskar varandra....MEN eftersm livet inte är som i filmer så funkar det inte riktigt så.. Det finns fler inblandade som styr ens liv än bara ens partner..det finns en bioförälder till bonusbarnet som har åsikter och påverkar hur ni lägger upp er tid- som kanske ändrar umgängestider hej vilt, som ställer krav på hur din partner ska betee sig , åsikter som kanske går heeelt emot dina egna om hur man uppfostrar ett barn ...har man en partner som står upp för sig själv och dig och er familj så funkar detta ändå men har man en partner som inte släpper in dig, tar beslut som påverkar dig över ditt huvud , inte backar upp dig i ert hem och visar sitt barn att du har lika stor rätt att bestämma saker som hen...DÅ går det ut över din och bonusens relation!
När man inte känner att man överhuvudtaget får vara med och bestämma något vad gäller bonusbarnen, förändringar i scheman eller annat, så blir det aldrig bra. Allt bestäms över huvudet på mig. Dessutom gillar inte hans bonus mig ifrån första början, eftersom jag var en konkurrent som tog pappan, Pappan är så rädd att förlora sina barn och därför går han med på allt de säger.
Särboliv är 100% det enklaste alternativet för då känner aldrig bonusarna sig hotade på något sätt och de får ha sin förälder för sig själv.
Detta är dock inget alternativ för min sambo, som tvungen måste vara sambo.