komplicerad familjesituation
jag har verkligen gjort allt vad jag känner jag klarat av och därför skriver jag här om nån har erfarenhet av detta och har bra råd att ge , inte kalla mig gnällig vuxenbebis :) . Jag håller inte med dig om att tänka det är ju bara varannan helg vi kan väl äta pytt i panna elr hamburgare .. elr att stå och laga en rätt bara för hen inte tycker lika mycket om fisk och kött . barnet är negativt til socialt umgänge , aktiviteter you name it . ett barn behäver lära sig respektera och behnadla andra som man själv vil bli behandlad . Jag har fostrat två barn innan och dom fick inte bestämma vad hen skulle äta , gå och lägga sig etc.. Och det har gått bra för dom i livet och de har knappast tagot nån skada , hormonfabrik i all ära ... ,men får man bete sig hur som ??? Nej absolut inte
Barnet kommer varannan helg, varför då inte låta hen välja mat någon av dagarna då?
Jag har också fostrat 2 barn och självklart har de fått vara med och välja mat, och många har ju några saker som är favoriträtter så när barnen fått välja har det ofta varit enkelt att redan innan gissa vad de vill ha.
Sen om hen kommer varannan helg varför då ha aktiviteter och socialt umgänge? Barnet kanske vill få umgås med sin pappa då utan måsten, att hänga i soffan framför en film kan ju vara tillräckligt.
Min sambo jobbade på annan ort förr och under vissa perioder kom han hem varannan helg, jag ville ju självklart att vi hittade på saker som familj då medans han tyckte det räckte gott och väl med att bara vara hemma, så känner en vuxen så då kan ju även ett barn ha de känslorna