Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Är invandringen en belastning?

Jag kan säga såhär...

Det lönar sig inte att vare sig arbeta eller vara sjukskriven idag.har man jobb, så är designat för att man ska ga +/- 0 och om man har ett arbete och har ett bolån eller liknande. Räntorna ser till att allt blir +/- 0 där med

• Snälla Killen

Kommer tillbaka efter 10 års frånvaro och diskussionen är lika verklighetsfrånvänd som vanligt 🙃

Låt mig ställa en enkel fråga...

Är demokrati och ett öppet samhälle sämre än en diktatur och ett inåtvänt samhälle?

• Snälla Killen
    Tom Araya skrev 2025-02-23 13:29:35 följande:
    Du får det att låta som att demokrati vs diktatur är avgörande för trådens fråga... det är en slutsats baserat på okunnighet..
    Eftersom att du inte ens kan svara på frågan, så har du ju precis bevisat min tes.

Allt jag säger är faktiskt baserat på fakta och inget annat 😉
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    KillBill skrev 2025-02-23 14:54:05 följande:
    Du har hitintills inte sagt så mycket mer än att du tycker att det varken lönar sig att arbeta eller vara sjuk vilket är ett märkligt påstående.  De som är sjuka har väsentligt dåliga ekonomiska förutsättningar och ett flertal tjänster ger höga inkomster och goda ekonomiska förutsättningar.
    Om du är av den åsikten, så var snäll och citera / länka till de trådarna där jag har sagt just det du påstår att jag har sagt...

Jag är enbart en riddare mot desinformation och emot sånt som extremister lever för 🙂

Argumentet, att alla som inte röstar SD är dumma i huvudet, är väldigt förlegat vid detta laget och alla som uttryckligen fortsätter sprida ett sånt narrativ skall aktivt bekämpas.

Jag är företagare, internationellt. Jag har exakt koll på hur balansen mellan mig och löntagare ser ut och vårt gemensamma förhållande till skattemyndigheten. 
  • Snälla Killen
    KillBill skrev 2025-02-23 16:23:27 följande:
    Så här skrev du. Hur kan man tolka det du skriver annat än att du är av uppfattningen att det varken lönar sig att arbeta eller vara sjuk? Utveckla hur du tänker. 
    Snälla Killen skrev 2025-02-16 21:01:48 följande:
    Är invandringen en belastning?

Jag kan säga såhär...

Det lönar sig inte att vare sig arbeta eller vara sjukskriven idag. har man jobb, så är designat för att man ska ga +/- 0 och om man har ett arbete och har ett bolån eller liknande. Räntorna ser till att allt blir +/- 0 där med

Ahhh det inlägget! Bra där 😉

Jag är av uppfattning att, precis som jag skrev, att det inte lönar sig att vare sig arbeta eller att vara sjukskriven enbart baserat på dagens politik.

Att vissa inom politiken samtidigt vill sänka lönerna (minimi-nivån) samtidigt som de vill kasta ut sjuka ifrån sjuksängen.

Summa sumarum, det lönar sig vare sig att arbeta eller att vara sjukskriven i dagens samhälle, för oavsett vad vi väljer att göra så är rådande situationen ohållbar i det större perspektivet. 🙂

Vi kan börja diskutera både bostadsmarknad och varför inflationen kommer att fortsätta skena, även detta år pga dels omvärldsläget, men samtidigt inte blunda för vad som faktiskt sker inom våra egna gränser...
  • Snälla Killen
    Padirac skrev 2025-02-23 14:55:25 följande:
    Har du koll på hur människor från norden som för 100 år sedan migrerade till Nordamerika levde sina liv?

Nähä.. tänkte väl det
    Det är väl ganska uppenbart vid det här laget att det enbart krävs en afrikan för att kunna flytta in i Vita huset i Washington 😉.

Och nej det var inte Obama, för trots Trumps påståenden så föddes Obama i USA 😆
  • Snälla Killen
    Shiba56 skrev 2025-02-23 18:40:21 följande:
    Varifrån får du detta? Det är bara dumt påhitt. Ska vi diskutera så ska vi hålla oss till sanningen. Mina inlägg kommer från rapporter från polisen, Sveriges Riksdag eller Nationella operativa avdelningen (polismyndighetens operativa verksamhet).

Detta har skrivits om de svenska invandrarna till Amerika:

De positiva egenskaperna var att svenskar betraktades som renliga, gudfruktiga, ärliga och arbetsamma. De svenska flickornas höga arbetsmoral och goda kunskaper gjorde att de var mycket eftersökta som husor. En entreprenör som anlade järnvägar lär ha sagt "ge mig bara snus, whisky och svenskar så kan jag bygga en järnväg till helvetet.

En del emigranter lyckades med drömmen att starta upp från början och bli miljonärer, men de flesta fick kämpa hårt för att överleva och bygga en ny tillvaro.

Många av dem blev jordbrukare, skogsarbetare, gruvarbetare, hantverkare, grovarbetare, lärare, präster, sjuksköterskor och läkare. Många klarade sig riktigt bra.

Behöver invandrarna som kommer till Sverige arbeta hårt för att överleva och bygga en ny tillvaro? De får ekonomisk hjälp med att bygga upp ett helt nytt liv.
    Det tar c:a 7-8 år innan hälften kommer ut i arbetslivet, och under tiden så lever de på bidrag. 2023 slutade 50% på kurserna för att lära sig svenska. Även om de aldrig någonsin har arbetat så får de grundpension.

Så det är en mycket stor skillnad på hur svenskar fick bygga upp ett helt nytt liv i Amerika jämfört med invandrare som kommer till Sverige. Skulle de acceptera att bli gruvarbetare, jordbrukare eller grovarbetare?
    Ett tips enbart...

Det är helt omöjligt att resonera med idioter 🙃
  • Snälla Killen
    Padirac skrev 2025-02-23 19:34:32 följande:
    Att få bidrag gör inte invandrare till kriminella.

Att inte prata svenska gör inte invandrare kriminella.

Det finns många invandrare som startat bolag och är framgångsrika.
    Snälla Killen skrev 2025-02-23 18:49:04 följande:
    Ett tips enbart...

Det är helt omöjligt att resonera med idioter 🙃

Uppenbarligen Drömmer
    Bortkastad tid enbart.

Mer effektivt att diskutera sakfrågor med individer som faktiskt kan stava rätt till att börja med, istället för att försöka rycka upp klägget ifrån bottnen.

De är, enligt egen erfarenhet bortom räddning ändå...
  • Snälla Killen
    KillBill skrev 2025-03-02 00:18:18 följande:
    Bibeln är fylld med liknande skrivningar som vi idag anser är orimliga exempelvis att homosexuella ska dödas, att otrogna kvinnor ska stenas till döds och att kvinnan ska tiga i församlingen men det är inget som vi ställer kristna till svars för idag. 

Dessutom visar en enkel sökning på nätet att flera av de citat som du nämner ofta är föremål för missförstånd och felaktiga tolkningar. För att förstå dem måste de sättas i sitt historiska och kontextuella sammanhang och det gör inte du. 
    Jag har läst denna tråden i bakgrunden. Jag håller med dig! 🙂
Svar på tråden Är invandringen en belastning?