Shiba56 skrev 2025-02-23 18:40:21 följande:
Varifrån får du detta? Det är bara dumt påhitt. Ska vi diskutera så ska vi hålla oss till sanningen. Mina inlägg kommer från rapporter från polisen, Sveriges Riksdag eller Nationella operativa avdelningen (polismyndighetens operativa verksamhet).
Detta har skrivits om de svenska invandrarna till Amerika:
De positiva egenskaperna var att svenskar betraktades som renliga, gudfruktiga, ärliga och arbetsamma. De svenska flickornas höga arbetsmoral och goda kunskaper gjorde att de var mycket eftersökta som husor. En entreprenör som anlade järnvägar lär ha sagt "ge mig bara snus, whisky och svenskar så kan jag bygga en järnväg till helvetet.
En del emigranter lyckades med drömmen att starta upp från början och bli miljonärer, men de flesta fick kämpa hårt för att överleva och bygga en ny tillvaro.
Många av dem blev jordbrukare, skogsarbetare, gruvarbetare, hantverkare, grovarbetare, lärare, präster, sjuksköterskor och läkare. Många klarade sig riktigt bra.
Behöver invandrarna som kommer till Sverige arbeta hårt för att överleva och bygga en ny tillvaro? De får ekonomisk hjälp med att bygga upp ett helt nytt liv.
Det tar c:a 7-8 år innan hälften kommer ut i arbetslivet, och under tiden så lever de på bidrag. 2023 slutade 50% på kurserna för att lära sig svenska. Även om de aldrig någonsin har arbetat så får de grundpension.
Så det är en mycket stor skillnad på hur svenskar fick bygga upp ett helt nytt liv i Amerika jämfört med invandrare som kommer till Sverige. Skulle de acceptera att bli gruvarbetare, jordbrukare eller grovarbetare?
Ett tips enbart...
Det är helt omöjligt att resonera med idioter 🙃