Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

KillBill skrev 2025-01-21 20:47:21 följande:
    Är invandringen en belastning?Ja. 

Under andra världskriget betraktades romer, homosexuella, personer med psykiska eller fysiska funktionsnedsättningar, hemlösa, tiggare och prostituerade av de tyska nazisterna som "asociala"". Dessa grupper utsattes för systematisk förföljelse, internering i koncentrationsläger och folkmord. 
    Med tanke på Sverigedemokraternas historiska kopplingar till nazismen och deras förslag om att kunna utvisa personer på grund av en "asocial" livsstil, är det inte otänkbart de med en sådan lagstiftning skulle komma att betrakta exempelvis romer och transpersoner som personer som skulle kunna utvisas. 

KillBill,
    du glömde (eller vägrade) svara på min frågor gällande detta ditt inlägg.

Kan man tolka din vägran att svara som att du KillBill personligen stödjer mördande och förföljande av miljontals människor?

Om mördare och diktatorer förföljer och mördar människor i kommunismens namn så har mördarna och diktatorerna fullt stöd från dig KillBill?

Mitt inlägg och mina frågor till dig, som du vägrade besvara:
    KillBill:
    Ditt inlägg är intressant och väcker uppenbara och berättigade frågor.

1.) Om SD:s retorik skulle vara skadlig för demokratin:
    Om du ställer detta ditt inlägg i relation till kommunismen och till Vänsterpartiet, hur ser du på detta och hur ställer du dig personligen till motsvarande jämförelser?

2.) Under andra världskriget, och innan och efter, hur betraktade kommunister och kommunistiska partier de människor du nämner, och andra människor, både grupper människor och individer?
    3.) Vad anser du om kommunismens systematiska förföljelser av människor, kommunismens koncentrationsläger och folkmord?

4.) Visst känner du till att många fler miljoner människor har mördats och förföljts i kommunismens namn i jämförelse med nazism?

5.) Visst känner du till att kommunismen också i dag betraktas som ett hot mot mänskligheten? (Detta i jämförelse med att nazismen anses vara i princip utrotad och inte längre anses utgöra något hot mot mänskligheten.)

Jag har aldrig sett dig göra jämförelsen med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen, trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.

Jag är mycket tydlig med att jag fördömer nazismen och jag fördömer i ännu högre utsträckning kommunismen. 

Men jag har aldrig sett dig KillBill fördöma kommunismen, Vänsterpartiet eller något kommunistiskt parti, trots att du ständigt och upprepat pratar om nazism och det där partiet med ett S och D i namnet.

6.) Varför gör du personligen ditt val att ständigt och upprepat göra denna skillnad?

7.) Kan ditt medvetna och upprepade agerande tolkas på annat sätt än att du KillBill personligen stödjer kommunismens mördande och förföljande av många fler miljoner människor?

Alla dessa frågor är relevanta mh t ditt inlägg, och har ett direkt samband med de saker som du skriver i ditt inlägg, därför ger jag dig återigen en ärlig chans att svara.

KillBill skrev 2025-02-04 11:15:55 följande:
    Du är totalt oseriös. Hur tusan kan du infoga  en egen mening i ett citat av mig? 

Dessutom hittar du på och tillskriver mig åsikter som jag definitivt inte har. 

Inlägg från folk som beter sig som dig förtjänar inga svar. 

KillBill, kan du ärligt påstå att detta är något jag har hittat på?
    Visa i så fall med citat att jag har fel!

!!! 
    Jag har aldrig sett dig göra jämförelsen med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen,
    trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.
    !!!

KillBill skrev 2025-02-04 12:00:07 följande:
    Vad fan håller du på med? Du lägger in egna kommentar och får det att se ut som ett citat från mig. Sådana som du borde bli avstängda här på FL. 
    Du borde försöka hålla lite bättre reda på saker och ting innan du häver ur dig dina okvädningar.
    Jag har inte hävdat att jag citerade dig.
    Jag markerade och kopierade det inlägget, och sedan klistrade jag in det i mitt inlägg till dig. På så sätt kom även den första meningen med.
    Jag har aldrig påstått att den meningen var ett citat!!!

Ja, du gör återigen tydligt att den medlem, den medmänniska, som har en annan åsikt än du borde bli avstängd.
    Det där känner vi ju igen från dig sedan tidigare.

Och i samband med detta tycker du då sannolikt att sådana människor som jag, och människor som har en annan åsikt än du, är ok att förfölja och mörda?
    Återigen en kommentar och åsikt från dig som jag tycker stinker farlig kommunism lång väg.
    KillBill det blir alltmer uppenbart att du framstår som den farligaste sorten  kommunist, betraktar du dig själv som kommunist?
    KillBill, stödjer du personligen att miljoner människor förföljs och mördas i kommunismens namn? 

Fortfarande, och alltmer på förekommen anledning, gäller min mycket berättigade frågeställning till dig:
    KillBill, kan du ärligt påstå att detta är något jag har hittat på?
    Visa i så fall med citat att jag har fel!

!!! 
    Jag har aldrig sett dig göra jämförelsen med VPK/Vänsterpartiets historiska kopplingar till kommunismen,
    trots att dessa kopplingar har visats vara både mer omfattande och mer långvariga, i jämförelse.
    !!!
    Shiba56 skrev 2025-02-04 13:46:30 följande:
    KillBill, vad anser du om detta?

Utrikes födda står för 80 procent av kostnaden för felaktiga utbetalningar från Försäkringskassan. När det gäller assistansersättning lägger invandrare beslag på åtta gånger mer felaktiga utbetalningar än svenskar. Det framgår av en ny rapport från Försäkringskassan.

Om gruppen med avsiktliga fuskare skriver Försäkringskassan:

"Utrikesfödda tenderar att vara överrepresenterade i avsiktsgruppen inom nästan samtliga förmåner som presenteras. Överrepresentationen är särskilt stor inom assistansersättning, barnbidrag och föräldrapenning".

Myndigheten pekar dessutom särskilt ut släktbaserade nätverk som en riskfaktor som måste analyseras djupare.

En del av förklaringen till invandrares stora fuskande kan vara kopplad till att de väljer att ta emot förmåner och bidrag trots bosättning utomlands, enligt rapporten.

Försäkringskassans rapport var ursprungligen en intern handling men offentliggjordes så småningom efter påtryckningar från personkartläggningsjätten Verifiera, som begärde ut handlingen enligt offentlighetsprincipen.

Tack!
    Det börjar bli dags nu att sanningen får komma fram, att sanningen inte längre får fortsätta döljas och förnekas av alla vänsterblivna (och andra).

Vad är den faktabaserade sanningen gällande överrepresentationen för utrikes födda? Och gällande deras barn?

Det finns mycket där det skulle vara intressant få reda på den faktabaserade sanningen.
    T ex vad är faktabaserat den verkliga överrepresentationen avseende kriminell verksamhet? Överrepresentationen gällande grova våldsbrott? Sexbrott? Vad är den verkliga överrepresentation i våra fängelser?
    Anonym (Uppsalabo) skrev 2025-02-10 13:16:47 följande:

Finland har under lång tid haft låga födelsetal. Detta börjar nu drabba även oss. Istället för att lägga pengar på invandring bör man Uppmuntra till barnafödande. Tex genom kraftigt höjda barnbidrag . Bättre skolor. Och lägre kriminalitet.

Och självfallet ska vi vara beredda både att ta emot utländsk arbetskraft likväl som arbetskraftsinvandrare, i den mån de behövs.
    Så som vi gjorde en gång i tiden med t ex Finska arbetare, till lycka för både Sverige som land liksom för de som kom hit och jobbade.

Men dessa arbetare är självfallet något helt annat än s k flyktingar och invandrare från totalt främmande kulturer och religioner som under senare tider har strömmat in i vårt land.

Till skillnad mot de s k flyktingarna kommer arbetarna som kommer hit för att utföra ett förutbestämt arbete inte att vara ett helt oproportionerligt stort antal kriminella, kommer inte att i stora skaror belasta polisen, rättsväsendet och kommer inte i stora skaror sitta i våra fängelser, kommer inte vara arbetslösa, inte behöva vare sig bostadsbidrag eller socialbidrag, vare sig de själva eller deras barn kommer överbelasta och överutnyttja vård/skola/omsorg.

Till skillnad mot alla dessa s k flyktingar och invandrare som strömmat in så kommer arbetarna kräva mindre sjukvård, mindre äldreomsorg och mindre tandvård än genomsnitts-svensken.
    Till mycket stor skillnad mot de s k flyktingar och invandrare från totalt främmande kulturer och religioner som i dag i många fall överbelastar och överutnyttjar hela den samlade svenska välfärden och är totalt sett till mycket större belastning än den vanliga genomsnitts-svensken.

De s k flyktingar som strömmat in har belastat vården, psykvården, rättsväsendet  och hela den gamla traditionella svenska välfärden mycket mera och på ett totalt oproportionerligt sätt. 

Många vänsterblivna försökte med rena lögner inbilla Sveriges medborgare att s k flyktingar skulle rädda vården och äldreomsorgen.
    Men om man är ärlig så har resultatet i stället blivit att många av dem är så vårdkrävande, så krävande mot välfärden, så krävande för polisen och fängelser, så krävande för Sveriges ekonomi, att belastningen har blivit oändligt  mycket större än för genomsnitts-svensken och därmed blir utfallet negativt i stället för positivt, så som man försökte ljuga om. Och tyvärr är det ett extremt litet fåtal av dem som har kunnat hjälpa till ens något lite i vården och i äldreomsorgen medan så många av dem i stället belastar välfärden på ett helt oproportionerligt sätt. Resultatet har tvärtom blivit att många i dag tar upp platser och massor av resurser i psykvården, den allmänna vården och också i äldreomsorgen. 

Sanningen är att det t ex är väldigt många som arbetar inom bl a psykvården som vittnar om en fruktansvärd oreda och överbelastning som har följt av dessa mängder med inströmmande s k flyktingar. 

De negativa sidorna, belastningen och samhällsproblemen har blivit oerhört mycket större än de mycket få och extremt små positiva sidorna.
    Summa summarum är givetvis belastningen och det negativa väldigt mycket större än det positiva.

Därför kommer vi i framtiden behöva ta emot och välkomna de arbetare som vi är i behov av och sådana som mycket gärna kommer hit och jobbar för svenska löner och med kollektivavtal.
    Vi behöver nu för tiden ännu fler arbetare för att ta hand om alla dessa s k flyktingar och deras släktingar som strömmat in i landet och som förpassas och anpassas in vår Svenska välfärd och våra bidragssystem. Vi kommer ju t ex behöva massor av personal och vakter i alla våra nya fängelser som ska byggas... Och för alla som ska "vårdas" inom psykvården, och inom äldreomsorgen.

Sveriges lägsta lönenivåer skulle skänka välstånd och goda inkomster till många arbetare. Bra lön, kollektivavtal och svenska arbetsvillkor som många arbetare skulle uppskatta jättemycket.
    Och detta utan att belasta den svenska välfärden utan tvärtom bidra till den.
    Padirac skrev 2025-02-10 22:14:50 följande:
    Här kommer en rapport från verkligheten om den finska arbetskraftsinvandringen istället för den illa dolda rasismen som visas upp.

www.sverigesradio.se/artikel/7346493
    Oavsett denna rapport så gäller ändå det som jag skriver om.
    Självfallet går det att hitta någon person eller någon rapport som motsäger någon detalj, men det spelar ingen avgörande roll för helheten.
    Det som jag skriver gäller i det som ha blivit vårt nya Sverige.

Många vänsterblivna, och många godhetsknarkare, försökte med rena lögner inbilla Sveriges medborgare att s k flyktingar skulle rädda vården och äldreomsorgen.

Men om man är ärlig så har resultatet i stället blivit att många av dem är så vårdkrävande, så krävande för välfärden, så krävande för polisen och fängelser, så krävande för Sveriges ekonomi, att belastningen har blivit oändligt  mycket större än för genomsnitts-svensken.
    Och därmed blir utfallet negativt i stället för positivt,
    alltså inte alls så positivt som vissa så ivrigt försökte ljuga om.

Padirac,
    har du t ex någon koll alls på hur läget ser ut i dag, i den nya verkligheten, i den Svenska psykvården?
    Har du överhuvudtaget pratat med någon enda av alla dem som arbetar och sliter inom psykvården?

Det skulle vara bra om du hade vänligheten diskutera dagens verklighet med de som jobbar där. När de beskriver sin dagliga problematik för dig, vad tror du de tycker när du drar upp din s k "rapport" från SR/Public service? 

Vad tror du de tycker om ditt sätt att resonera, om dina rader av inlägg, de som dagligen jobbar i verkligheten, t ex inom psykvården, vad tycker de om ditt sätt att resonera och argumentera? Vad tror du själv att människor i verkligheten tycker om ditt sätt att ständigt försöka dölja och förneka sanningen om Sveriges fruktansvärda samhällsproblem?
    KillBill skrev 2025-02-11 08:29:57 följande:
    Det kommer aldrig vara problem att rekrytera personal i yrken som betraktas som attraktiva om vi är beredd att betala bra men du kommer inte få se arbetskraftinvandring från länder i västvärlden som kommer till Sverige för att jobba inom åldringsvården.
    Arbetare som kommer hit för att arbeta med ett förutbestämt arbete kommer självfallet inte att ställa till med sådana problem i jämförelse.

De kommer inte belasta polis, rättsväsendet och våra fängelser, kommer inte att belasta den gamla traditionella svenska välfärden, kommer inte ägna sig åt kriminell verksamhet och s k välfärdsbrott, 
    kommer inte alls belasta det Svenska samhället och välfärden på samma sätt som dessa stora strömmar av s k flyktingar och invandrare har gjort i o m flyktingströmmarna.

De arbetare som kommer hit för att arbeta kommer att ägna sig åt just det, alltså arbeta.
    Detta oavsett från vilket land arbetaren kommer.

Och självfallet kommer inte många arbetare från de länder där människor av tradition, av t ex religiösa skäl eller av andra skäl, inte ägnar sig åt det vi Svenskar normalt betraktar som arbete.

T ex i de länder där det är normen och traditionen bland väldigt många män, män i arbetsför ålder, att dagtid och dagarna i ända samlas i egna lokaler, där kvinnor är förbjudna att vistas, männen samlas för att t ex tugga Khat och/eller röka vattenpipa, eller ägna dagarna åt helt andra saker, allt annat än att arbeta så som vi Svenskar normalt kallar att arbeta.
    Allt medan männens kvinnor, ofta flera fruar, odlar, skördar, hämtar vatten och arbetar i hemmet. 
    Från dessa länder, bland män med dessa traditioner, kommer det inte att komma några arbetare till Sverige.
    I de nämnda exemplen ingår dock många av de män som kommit till Sverige i de s k flyktingströmmarna.
    Och deras fruar, ofta flera fruar per man, trots att månggifte påstås vara förbjudet enligt Svensk lag...

Arbetskraftsinvandring är något helt annat än s k flyktingströmmar.

Benämningen arbetare innebär något helt annat än benämningen flykting.

Jag är helt övertygad att du KilliKill också känner till dessa stora skillnader,
    om du bara är en gnutta ärlig? För ovanlighetens skull...
    KillBill skrev 2025-02-11 12:13:04 följande:
    Ditt påstående var helt felaktigt. Skäms du inte över att fara med osanning?
    Jag tycker absolut inte att den medlemmens påstående var HELT felaktigt. Så vi är åtminstone två som tycker att det ligger något i den tolkningen och upplevelse som ligger till grund för medlemmens påstående.

Personen som omnämndes uppträdde mer en en gång med beklädnad som dolde hennes hår.
    I de sammanhang och på det sätt som personen dolde sitt hår uppfattades det och tolkade det av många som ett stöd för den religionen eller för de människor som ägnar sig åt den religionen, som har som påbud och tradition att kvinnan ska tvingas dölja sig och tvingas dölja sitt hår.

Jag skäms absolut inte för min uppfattning och för min tolkning gällande detta, och jag tycker inte att den medlemmen som du åsyftar har farit med någon direkt osanning och inte heller borde skämmas.
    KillBill skrev 2025-02-11 12:40:32 följande:
    Att du diskuterar burka utan att veta vad det är för något säger rätt mycket om nivån på dina inlägg..

Vad anser du om att Sveriges drottningen Silvia i likhet med Mona Sahlin visat värnad för andra kulturer och religioner genom att täcka sitt hår?  Vad tycker du om att Stefan Löfven bär kippa i judiska sammanhang?
    Jag har ju redan skrivit vad jag tycker, det framgår av inlägget.
    Men jag upprepar för din skull:
    Jag tycker absolut inte att den medlemmens påstående var HELT felaktigt.
    Tyra myra skrev 2025-02-11 12:55:43 följande:

Kan vi inte en gång för alla enas om att sen stor del av problemen vi har i dag kan hänföras till "Öppna era hjärtan politiken" som regeringen Reinfeldt förde under flyktingvågen som drabbade Europa.  

Man öppnade sina hjärtan men inga resurser för integration. Resurser behöver inte alltid bestå av pengar, de kan vara resurser i kraft av en strategi och vilja att se till att integrationen fungerar. Det var otroligt blåögt att tro att detta var något kommunerna skulle klara av på egen hand.

Då återstår frågan vad ska man göra när problem uppstår. Ska man än en gång ge upp och låta saker ha sin gång eller ska man ta itu ned problemen, 

Exemplet med mannan med 8 barn som någon tar upp kan ses från två håll. Endera ser man dem som en framtida kostnad eller som en framtida resurs,
    Vi jan välja att se de 8 barnen som gäng kriminella eller som 8 framtida AI forskare.  Sanningen ligger nog någonstans mitt emellan men beroende på hur vi lyckas med integrationen blir AI forskarna fler och de gäng kriminella färre.

Personligen tror jag att vi kan mycket bättre, det handlar om att se var och en av dem och ge dem rätt förutsättningar att utvecklas i rätt riktning. Satsa på skola, barnomsorg, föreningsliv, vuxenutbildning och alla andra goda krafter i samhället,
    Istället för att kritisera de fåtal dåliga exempel som trummas ut i media. 

Som sagt vi vet inte idag om våra utlandsfödda kommer att visa sig varit till gagn för vårt samhälle eller ej. Det är först nu vi kan börja se hur invandringen som skedde på 60-talet påverkat vårt samhälle, Vi får snällt vänta 50år på svaren på våra frågor. 

Tills dess måste vi sluta skylla alla  problem i samhället på invandringen. Vi måste ta itu med dessa där de hår hemma. 

Förlåt för det långa inlägget

Har du själv reflekterat någon gång gällande de mycket kända uttalanden som den dåvarande statsministern (S) gav:
    "Vi har varit naiva"
    "Vi såg det inte komma".
    Känner du dig säker på att inget i det du skriver också skulle kunna betraktas vara naivt?
    Känner du själv att du är en av dem som kan skriva under på att du såg det inte komma, och kanske att du fortfarande inte ser det komma?

Ditt uttryck "några få exempel",
    är det din verkliga åsikt och din ärliga uppfattning att den stora majoriteten av individer som i dag fyller våra fängelser, och alla de individer som Sveriges myndigheter redan har kalkylerar med ska fylla ännu fler nya fängelseplatser, är det verkligen rätt av myndigheter och Sveriges innevånare att kalla alla dessa "några få exempel"???

Jag tycker det är mycket mera ärligt konstatera att du och några enstaka ägnar er åt att fortsätta försöka dölja och förneka sanningen.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?