Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Är invandringen en belastning?

Det sägs att det inte finns rasism mot vita, men man kan läsa ganska mycket kritik från invandrare mot oss etniska svenskar. Varför? Jag skulle vara oerhört tacksam om jag fick komma till ett land och få all ekonomisk hjälp med att bygga upp ett helt nytt liv. Det är bidrag som aldrig behöver betalas tillbaka, lära sig svenska (50% hoppar av), förtur på jobb, stora förmåner vård och tandvård, gratis bostadsrätter m.m. Grundpension även om man aldrig har arbetat. Många förmåner som är så pass mycket bättre än för oss svenskar.

40.000 är anslutna till kriminella gäng, och oskyldiga har blivit skjutna och sprängningar.

Visst finns det många som är tacksamma, men även väldigt många som hatar oss svenskar, speciellt när det gäller religion. Och många inlägg i denna tråd handlar om kritik gentemot oss svenskar. Varför? Finns det ingen tacksamhet? Varför bita den hand som föder?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-18 14:53:34 följande:
    Du frågar mig om Bagdad Bob är MITT mellannamn?

På förekommen anledning frågar jag dig detsamma?
    Och om mitt antagande stämmer att du mycket väl kan känna igen det nedan citerade?

sätt som narcissister använder för att utsätta andra för övergrepp 

Avledande manövrar

Narcissisten byter ämne,
    så snart den inte vill svara på eller diskutera en fråga. Det kan vara allt från triviala saker till stora frågor.

Anklagar och klandrar - spegling

Narcissisten kan börja anklaga andra för av denne påhittade saker.  
    Ofta handlar det om så kallad ?spegling?,
    det vill säga att anklaga någon för det man själv är skyldig till.

Narcissisten vet att det den anklagar sitt offer för inte är sant, men fortsätter ändå.

Jag backade några dagar, och detta är några av KillBills kommentarer:

Vad babblar du om?
    Varför ljuga om en sak som är så enkel att kolla upp?
    Den fråga som folk i tråden bör ställa sig är varför du anstränger dig för att flytta fokus från att den här typen av vidrigheter även utförs av svenskar?
    Uppgifter är för gamla!
    Driver du med mig?
    Varför ljuger du om en sådan sak?
    Ditt påstående gör att jag ifrågasätter om du förstår betydelsen?
    Bevisa vad du säger!
    Jag vägrar att diskutera anekdoter!
    Är du dum?
    Ja som vanligt så skyr ni främlingsfientliga fakta som går emot era påståenden!
    Det är ovanligt tondövt av dig!
    Fakta visar ju att att du mest postar en massa strunt!
  • Anonym (Ledsen)
    Tyra myra skrev 2025-02-21 11:05:10 följande:

Jag blir så ofantligt trött på att man tydligen inte kan diskutera invandringen utan att det förvandlas till en diskussion om brottslighet. 

Jag blir så ofantligt trött på att hela tiden behöva påminna om att invandring inte är synonymt med brottslighet.

Jag blir så ofantligt trött på att behöva påminna om att Sverige sedan flera hundra år är beroende av invandring. Hade vi inte efter krigs lutet importerat arbetskraft och kompetens hade vi inte haft det Sverige vi har idag. 

Ska man diskutera invandring måste man vara hederlig och inte gömma undan att vi under väldigt lång tid har varit beroende av den. 

Okodoki, då kan du väl berätta om fördelarna med invandringen som gör att det är värt detta:

2010 låg Sverige på nionde plats av 149 länder när det gäller säkra länder

2014 plats 60

2023 ligger Sverige på andra plats, efter Mexiko, när det gäller sprängningar i länder som inte ligger i krig

2023 detonerade 149 sprängladdningar

2024 detonerade 129 sprängladdningar

62.000 personer är anslutna till kriminella nätverk

Vad är så bra med invandringen så vi kan blunda för detta? Vad har vi missat?

• Anonym (Ledsen)

Varför orsakar invandring så stora problem för Europa med gäng och kriminalitet?

"I Tyskland har våldsbrottsligheten ökat kraftigt. I ett allt tätare samarbete med tull, skattemyndigheter, utredare för ekobrott och kommun försöker de hitta de svagare punkterna hos kriminella från ett hundratal storfamiljer och klaner med rötter i framförallt Libanon och Turkiet".

• Anonym (Ledsen)

Hur många skjutningar i Sverige 2024? 262. Och då har även helt oskyldiga personer dödats. Hur kan man då försvara invandringen? Då har man ingen aning om hur det har förstört Sverige, och även många andra länder i Europa.

• Anonym (Ledsen)

Det är inte bara vid skjutningar som oskyldiga personer har dödats, även vid sprängningar. Hur är man funtad om man kan lägga ut sprängladdningar? Pysslade vi med detta när Sverige var svenskt? Nope.

• Anonym (Ledsen)
    Tom Araya skrev 2025-03-01 09:41:32 följande:
    -Säg det till de kvinnor som lever i Sverige med förtryck, våld, övergrepp e.t.c. från sina manliga släktingar.

-Säg det till flickor i Sverige som får utstå könsstympning.

-Säg det till unga tjejer som skickas till föräldrarnas hemland för att gifta sig med en betydligt äldre och okänd man.

-Säg det till de kvinnor som i Sverige flyr hedersförtryck.

Sverige är det landet där fundamentalistisk religion tillämpas, inom vissa befolkningsgrupper.

Inom vissa befolkningsgrupper och områden är friheten och säkerheten marginell jämfört med deras hemländer.

Jag kom nu att tänka på en somalisk kvinna som var allmänt känd för kanske 20 år sedan men sedan gick under jorden för att hon kände sig så hotad efter en tid med föreläsningar om hederskultur.... jag minns inte namnet... efternamnet lät lite amerikanskt...
    Visst är det så här. Läste att det i Sverige finns c:a 200 000 unga kvinnor som är utsatta för våld- och hedersförtryck. De är alldeles för rädda och kuvade för att våga polisanmäla. Om de bor i utsatta områden så blir polis och ambulans stoppade av hot och stenkastning. Så det är helt omöjligt att få tag på dessa flickor. Och sedan blir de bortgifta (mot sin vilja) med någon som har samma nedvärderande inställning om kvinnor. Detta är inte en svensk inställning.
  • Anonym (Ledsen)

I Koranen Surah An-Nisa (4:34) står det:

Män är kvinnors förmyndare på grund av den överlägsenhet som Allah har givit några framför andra och på grund av vad de spenderar av sina tillgångar.

De rättfärdiga kvinnorna är därför lydiga och skyddar det som är i hemlighet såsom Allah har befallt. Och vad gäller dem som ni fruktar upproriskhet ifrån -förmana dem, undvik dem i sängarna och slå dem. Men om de lyder er. sök då ingen väg mot dem.

Enligt Koranen så har män alltså rätt att slå kvinnor. Vad är det för religion, och vad är det för män som har kommit hit?

• Anonym (Ledsen)

Enligt Islam är det "tillåtet att slå en kvinna vart man vill utom i ansiktet". Och det är ju den enda delen som syns, och detta förklarar varför männen inte får slå kvinnorna i ansiktet. Dolt våld. Majoriteten av muslimska kvinnor anser att de är olydiga om de lämnar sitt hem utan mannens samtycke. Så de lär nog inte få bättre hjälp här än i sitt ursprungsland, de är alltför kuvade för att våga ta detta steg.

• Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-03-01 21:34:46 följande:
    Det där stämmer inte utan handlar om en feltolkning. 

Det finns texter i den kristna bibeln som inte är så smickrande exempelvis att homosexuella ska straffas med döden och att en kvinnor som är otrogen ska stenas till döds och att kvinnan ska tiga i församlingen men det är självklart inte något som kopplas till kristendomen av idag.
    Det är alltid så här. Om man skriver någonting negativt så är det "feltolkningar" eller "lögner". Jag kan inte hitta på texter från Koranen! Och som vanligt så jämför du med någonting annat som ska vara så mycket värre. Detta innebär att du försvarar muslimers nedvärderande syn på kvinnor, och accepterar hur de behandlas! 
  • Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-03-01 22:50:30 följande:
    Om du gjorde en enkel faktagranskning innan du publicerar saker här i tråden skulle du undvika kommentarer från mig och andra i tråden om att det du påstår inte är sant. 
    r.search.yahoo.com/_ylt=AwrLA02jfMNnkhEGZQ0_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzEEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1740893475/RO=10/RU=https%3a%2f%2fanswering-islam.org%2fsvenska%2fislam%2fkvinnan-i-islam%2fvldmotkvinnor.html/RK=2/RS=dKOawE9IvZjCLnX8xOZokrlDZDA-

Här är länken om Islam, och det står att mannen får SLÅ kvinnan. "Även Koranen och den islamistiska guden tillåter våld mot kvinnan".

Det är ganska skrämmande att du försöker att negligera att detta förekommer. Så du tycker alltså att detta är ok? Annars så skulle du inte reagera som du gör.  Mycket obehagligt, och därför ganska så meningslöst att fortsätta denna diskussion.
  • Anonym (Ledsen)

Sorry, det blev fel med länken. Men googla på "Vad säger Islam om våld mot kvinnor - Answering Islam".

• Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-03-01 23:23:32 följande:
    Answering islam är en kristen antimuslimskt webbsida. Om du gör en faktagranskning måste du ta del av objektiva källor.
    Du försvarar ju islam, och detta är utdrag från Koranen med hänvisningar. Och då kan du inte skylla på "missuppfattningar, feltolkningar eller lögner". Eller att jag har hittat på alltihopa. Det är lätt att kontrollera.

Är det en belastning att det har kommit hit en massa folk som läser detta om oss som inte tror på islam?

Terrorisera och halshugga dem som tror på annat än Koranens skrifter (08:12)

Stympa och korsfästa de otrogna om de kritiserar islam (05:33).

Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap (9:123)

Döda de otrogna var du hittar dem (2:191)

Varje religion än islam är inte acceptabelt (3:85)

Muslimer måste uppbåda alla vapen för att terrorisera de otrogna (8:60)

Straffa de otrogna med kläder av eld, krökta järnrör, kokande vatten smälta deras hud och bukar" (22:19)

Detta är så hemskt så jag vill inte längre diskutera. 
  • Anonym (Ledsen)

KillBill. Det finns hur många trådar som helst på Flashback, "Integration och Invandring". Och så gott som varje dag kommer det upp nya trådar. Där får du kanske lite mera svar, men var beredd på att tonen kan vara ganska så rå, och detta ämne gör många mycket upprörda. Men eftersom du verkar lägga all din tid och energi på detta ämne så passar det nog dig.

• Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-03-02 14:19:19 följande:

Flashback är ett öppet forum där många inlägg präglas av rasistiska fördomar och negativa stereotyper.  En förnuftig människa inser att det inte är där som man hittar information om exempelvis judendom och Islam.

På Flashback råder yttrandefrihet, vilket gör att de kan skriva om sådant som alla tänker, men inte är tillåtet på andra forum. Det är därför det är det största och mest populära forumet.

Är du rädd för Flashback, och deras kommentarer? Vilka av våra delpersonligheter som kommer fram beror på omgivningen. Bland vissa kan man vara arrogant och sitta på höga hästar, bland andra är man rädd och vågar inte yppa sina åsikter. Och för att dölja detta rasistkortet.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?