Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Anonym (Tänkaren) skrev 2025-02-27 12:16:05 följande:

750 tusen utan jobb. Är invandringen en belastning? 
    Ja, döm själva Spöke

Du tänker fel. 

Detta handlar om den SD-styrda (M/KD/L) regeringens bristande politik där tusentals byggarbetare blivit arbetslösa pga. att regeringen drog in på stödet för att bygga fler bostäder, tusentals vårdanställda har blivit arbetslösa efter det att regeringen inte kompenserat vården för ökade kostnader o.s.v. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-02-27 12:08:28 följande:
    Det finns ett antal förvirrande detaljer i den där tabellen...

Förutom det redan nämnda, att översta kolumnen saknar rubrik som talar om vilka det gäller...

Kategorierna Sverigefödda med svenska föräldrar, andragenerationen invandrare och utlandsfödda återfinns i alla kolumner, även under rubriken Sverigedemokratiska riksdagsledamöter, så det är svårt att se att de är dessa som jämförs med just Sverigedemokratiska riksdagsledamöter.

Sedan har vi detta med siffrorna...
    Vad står de för?
    I översta kolumnen är siffrorna höga för varje ingående kategori, mycket högre än för kolumnerna nedanför. Men eftersom översta kolumnen saknar rubrik så finns ingen sådan rad och siffra där.
    För kolumn 2 och 3 är siffrorna efter rubriken höga, medan siffrorna för respektive kategori är låga, så det är oklart vad siffran efter rubriken kommer ifrån. 

I den nedersta kolumnen är det bara en rubrik och siffra, inga ingående kategorier....

Den som gjort den här måste ha rökt något....
    Är det du?
    Varför frågar du något så korkat ("Den som gjort den här måste ha rökt något....
    Är det du?")? Jag har ju gett dig källan. Det är inget konstigt med uppställningen så det är nog mest du som inte förstår. 
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-02-27 12:55:39 följande:
    Ja just det, inte helt oväntat...
    Jag ställde upp texten från artikeln som jag länkade för att det ska bli mer överskådligt. Förstår du bättre nu?

• KillBill
    KillBill skrev 2025-02-27 19:51:18 följande:
    Jag ställde upp texten från artikeln som jag länkade för att det ska bli mer överskådligt. Förstår du bättre nu?
    Och för tydlighetens skull visar siffrorna i tabellen antal procent i respektive grupp. 

• KillBill
    Shiba56 skrev 2025-02-27 13:32:27 följande:
    KillBill. När jag läser igenom tråden så har du tre gånger blivit ombedd att ge dina synpunkter om dessa tre mycket stora problem. Men du blundar för dessa, och väljer den fega vägen: du byter ämne.

Polisen i Norge är mycket frustrerade över att de gängkriminella från Sverige nu orsakar mycket stora problem med att föra in mycket stora mängder narkotika. De ägnar sig även åt rån, skjutningar, mord och sprängningar.

Varför är invandringen i Sverige ett skräckexempel för andra länder?

Varför ska 200 000 unga kvinnor leva under hot och förtryck? Detta var inget problem innan invandringen.

Men du kommer förmodligen inte att svara, eftersom det är invandringen som ligger bakom dessa mycket stora problem.

Gränsöverskridande kriminalitet är inget nytt fenomen och det tenderar att gå i vågor. Under 1980- och 1990-talet hade Sverige problem med danska MC-gäng, och senare har vi haft utmaningar med kriminella gäng från Baltikum och östra Europa. När Sverige tar krafttag mot gängen är det inte förvånande att kriminaliteten flyttar sin verksamhet till andra länder.

Hedersförtryck är förstås fruktansvärt och oacceptabelt. Dessa kvinnor skulle ha haft samma, om inte värre, problem i de länder de flytt från. Därför är det positivt att de har fått komma till Sverige, där hedersförtryck inte accepteras. Här har de mycket större möjligheter att komma ifrån sitt förtryck, vilket är väldigt bra.

När vi ändå pratar om kvinnors situation, ska vi vara medvetna om att våld i nära relationer är ett ännu större problem, och här är ofta gärningspersonen svensk. Nästan 640 000 kvinnor i Sverige uppger att de blivit utsatta för någon form av våld i nära relation varje år, och 13 av dessa kvinnor kommer att mista livet.

Hur ser du på mäns våld mot kvinnor, ett brott där det inte är ovanligt att gärningsmannen är svensk?

• KillBill
    Tom Araya skrev 2025-02-27 20:02:58 följande:
    Nu blev det mycket tydligare.

Men varför finns "andragenerationsinvandrare" på två rader?
    För att jag skrev fel. Skrattande

Här är den rätta tabellen: 

• KillBill
    Shiba56 skrev 2025-02-27 20:58:23 följande:

KillBill. Det verkar som om du inte har några svar på de tre frågorna som vi har ställt till dig tre gånger. 

Jag har svarat på ditt inlägg och din tystnad tolkar jag som att du inte har problem med hederskultur så länge om du slipper ha den i din närhet för annars skulle du se det positiva med att många kvinnor som har levt eller som lever under hedersförtryck har en bättre chans att slippa detta i Sverige än någon annanstans. 

Det är också talande att du vägrar att kommentera hur du ser på mäns våld mot kvinnor ett brott som är väsentligt vanligare än hederskultur och där förövaren ofta är en svensk man..
  • KillBill
    Shiba56 skrev 2025-02-28 15:30:43 följande:
    2023 detonerade 149 sprängladdningar. Siffran för 2024 var 129 detonationer. Och inte var det "Martin och Viktor med vänner" som gjorde detta.
    Vad tänker du om Foxtrotmannen Robin Hedman som beställde mord på två 14 åriga pojkar? Om Robin mördar barn tror jag inte att han drar sig från att använda sprängladdningar..

• KillBill
    Shiba56 skrev 2025-02-28 16:30:20 följande:

KillBill. I ren panik så plockar du alltid fram enstaka svenskar som har gjort hemska saker. Men om man jämför med invandrarna så är det en mycket stor skillnad rent procentuellt. Invandrare är helt klart överrepresenterade när det gäller kriminalitet.

Har du ingen som helst förståelse för hur vi etniska svenskar upplever att invandringen att förstört Sverige? Under två års tid skedde 278 sprängningar, och under 2024 var det 262 skjutningar. Vissa har inte ens tagit reda på om det var rätt adress, vilket gjort att oskyldiga har dött.

Det var inte så här när Sverige var svenskt! Hur ofta hör man att folk lovordar invandringen jämfört med att folk är förbannade?

Det spelar ingen roll vad du säger, vi etniska svenskar vet vad som har hänt med vårt trygga och säkra Sverige. Och det är invandrarnas fel.

Det är ju du som är helt insnöad på invandrare.  Det är ju inte bara invandrare som står för skjutningar och sprängningar..

- - - 

• KillBill

Shiba56 skrev 2025-02-28 16:30:20 följande:
    Du har inte svarat på min fråga om vad du tycker om att hedersförtryckta kvinnor i Sverige har bättre möjligheter att lämna förtrycket här än i de länder de har flytt från. Du har inte heller kommenterat våld i nära relationer där gärningsmannen ofta är svensk.

Det känns som att du bara bryr dig om hedersförtryck när det blir synligt för dig och ignorerar våld i nära relationer när gärningsmannen är svensk.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?