Inlägg från: Shiba56 |Visa alla inlägg
  • Shiba56

Är invandringen en belastning?

Padirac. Som invandrare förstår jag att man vill försvara invandringen, och stoppa huvudet i sanden för dessa enorma problem som det har orsakat. Nu har även Norge invaderats av "svenska" gängkriminella, och omvärlden ser nu Sverige som ett varnande exempel.

Hur skulle du själv reagera om du levde i ett lugnt och tryggt land, men sedan så kom det två miljoner invandrare. Flera hundra tusen blev bidragsberoende och överrepresenterade när det gäller bidragsbrott. 60 utsatta områden där poliser och blåljuspersonal utsätts för hot och stenkastning. Socialtjänsten och Försäkringskassans personal utsätts hela tiden för hot. Och det är samma sak med sjukhuspersonal, så nu behöver de vakter på vissa akutmottagningar.

Mer eller mindre varje dag våldtäkter, misshandel, skjutningar och sprängningar. Och något helt nytt, de gamla har blivit våldtagna.

Hur skulle du själv reagera? Om ni var upprörda och förtvivlade, skulle ni då vara rasister?

• Shiba56
    Padirac skrev 2025-02-26 12:26:21 följande:
    Om man tror att gängkriminalitet beror på att invandrare har en annan kulturell bakgrund så kallas det för rasism.

Om man reagerar med att skylla på att det beror på invandrarnas kultur skiljer från den svenska kulturen så kallas det för rasism.
    De sju farligaste länderna i världen:

Colombia 
    Jemen 
    El Salvador
    Pakistan
    Nigeria
    Venezuela
    Kenya
  • Shiba56
    Padirac skrev 2025-02-26 18:23:56 följande:
    Politiskt system eller hudfärg eller vilka högtider man firar i vilka kläder? 

Eller någonting helt annat?
    Om ett land är farligt så gäller det förstås kriminalitet. Vad annars?
  • Shiba56
    Padirac skrev 2025-02-26 21:05:10 följande:
    Vad tror du det beror på:

Politiskt system eller hudfärg eller vilka högtider man firar i vilka kläder? 
    Eller någonting helt annat? Blandade kulturer?
    Så fort vi diskuterar något som inte passar dig så kör du med rasistkortet.

Du har skrivit att om man anser att religion och kultur hör ihop så är man en "rasist".

Så jag ska försöka att förklara på ett enkelt sätt eftersom du inte verkar förstå att de sju farligaste länderna beror på kriminalitet. Så nej, det betyder INTE att det beror på högtider eller hudfärg. Nu är du väl ute och cyklar?  

Om gängmedlemmar kommer från dessa farliga länder så lär deras metoder i den kriminella världen vara ganska så brutala. De har ingen som helst respekt för människoliv, och i deras reptilhjärnor så anser de att det enda som fungerar är våld och skjutvapen. Och det är ju egentligen ganska fegt.
    Kriminella gängmedlemmar från dessa länder är ett klart bevis på att kultur och religion hör ihop.

Har du ingen i din närhet som kan förklara för dig när inlägg är för svåra för dig?

Men om jag ska vara ärlig så är det ganska meningslöst med dessa diskussioner om du tycker att de är för svåra att förstå, och man måste förklara om och om igen.

Du kan väl bilda en klubb med KillBill? Ni verkar ha samma åsikter.

I'm out.
  • Shiba56
    Anonym (Astrid) skrev 2025-02-27 01:28:36 följande:

KillBill. Du fegade ur när vi skrev om hur "svenska" kriminella nu härjar i Norge. Samma sak när vi skrev att omvärlden anser att Sverige är ett skräckexempel när det gäller invandringen. Sedan så fegade du ur igen när jag påminde dig om dessa inägg och vad du har för synpunkter. Detta var den 23 februari. Det är så typiskt dig. Du är kaxig och förolämpar andra (På 3 dagar 14 gånger). Men när du själv blir ställd mot väggen så försvinner du. Och när du kommer tillbaka så byter du ämne. Och vad hände när vi skrev om att 200.000  unga kvinnor lever under hot och förtryck? Du vet själv svaret. 

Enligt mätningarna så är det en stor del av det svenska som delar Åkessons synpunkter om invandringen. Jag bryr mig inte, jag är inte intresserad av politik. Men det sägs ju att om man är så där hatisk som du är gentemot honom så grundar det sig på rädsla. Varför är du så rädd för honom? 

Jag tänker nu inte slösa någon mer tid eller energi på dig eftersom du är stor i orden men liten på jorden. Och om du inte kan hantera situationen så väljer du den fega vägen.

KillBill. När jag läser igenom tråden så har du tre gånger blivit ombedd att ge dina synpunkter om dessa tre mycket stora problem. Men du blundar för dessa, och väljer den fega vägen: du byter ämne.

Polisen i Norge är mycket frustrerade över att de gängkriminella från Sverige nu orsakar mycket stora problem med att föra in mycket stora mängder narkotika. De ägnar sig även åt rån, skjutningar, mord och sprängningar.

Varför är invandringen i Sverige ett skräckexempel för andra länder?

Varför ska 200 000 unga kvinnor leva under hot och förtryck? Detta var inget problem innan invandringen.

Men du kommer förmodligen inte att svara, eftersom det är invandringen som ligger bakom dessa mycket stora problem.
  • Shiba56

KillBill. Det verkar som om du inte har några svar på de tre frågorna som vi har ställt till dig tre gånger. Men vad har du för kommentarer om detta? Eller försvinner du ett tag, för att sedan komma tillbaka och byta ämne?

"Gängkriminaliteten ger uppmärksamhet i internationella medier. Sverige beskrivs vara i ett mycket svårt läge, det talas om kris och någon gång krig"

"Brottslighet och migration vävs samman. Det rör sig om ?importerat gängvåld? och att ?multikulturalism förstör".

"Berliner Zeitung" menar att Sverige under lång tid betraktats som en symbol för fredlighet, men att uttalade gängkonflikter utmanar den bilden".

"En del nordiska länder tar upp vad utvecklingen i Sverige skulle kunna betyda för de egna länderna. "Verdens Gang" skriver om rädslan för att hamna i "det svenska tillståndet".

"Independent" skriver: Krigszon och barnsoldater. En ansvarslös invandringspolitik och misslyckad integration".

"Att alla de som har uttryckt sina åsikter anser att situationen är mycket allvarlig framgår av att de använder ord som "inbördeskrig" och "failed state".

Som sagt, vad anser du KillBill om omvärldens syn på Sverige?

• Shiba56

KillBill och Padirac. Är invandringen en belastning? Ja, det har förstört Sverige.

Artikeln om omvärldens syn på Sverige är ett mycket bra bevis för detta. "Brottslighet och migration vävs samman".

Rapport från FN:s avdelning för narkotika och brott (UNODC): "Sverige har upplevt nivåer av gängvåld och skjutvapenrelaterade dödsfall utan motstycke de senaste åren. Skjutvapen ligger bakom 40% av allt dödligt våld i landet. I Bosnien, Hercegovina och Montenegro hittar man liknande siffror".

Är det lika illa som i Bosnien? Vi är i ett mycket svårt läge på grund av de gängkriminella. Kommer Sverige någonsin att bli det trygga och säkra Sverige som när Sverige var svenskt? Nej, det är försent. Nu har det gått så långt att 14-åriga "barnsoldater" mördar. Det är kört för Sverige, så jag är så tacksam att jag är äldre.

• Shiba56
    Padirac skrev 2025-02-27 21:42:16 följande:
    Jag ser att du blandar friskt och byter plats på rader i det svenska institutet rapporterat på sin hemsida.

Svensk institiutet är ärliga nog att vara tydliga med vad som kommer från sociala medier och vad som kommer från internarionell press.  Det saknas i ditt inlägg.
    Det låter alltid så här när vi lägger fram fakta, allt är en lögn. Här är artikeln, var så god och läs!

si.se/gangkriminalitet-ger-uppmarksamhet-i-internationella-medier/
  • Shiba56
    Padirac skrev 2025-02-27 21:42:16 följande:
    Jag ser att du blandar friskt och byter plats på rader i det svenska institutet rapporterat på sin hemsida.

Svensk institiutet är ärliga nog att vara tydliga med vad som kommer från sociala medier och vad som kommer från internarionell press.  Det saknas i ditt inlägg.
    Jag skrev bara ut vissa uttalanden från utländska medier eftersom det annars kanske skulle uppfattas som för mycket text att läsa. Och därför så anser du att mitt inlägg bara är påhitt. Därför skickade jag med hela artikeln i mitt förra inlägg.

Om det inte hade varit några problem med invandringen så skulle artikeln vara mycket kort, men den är tyvärr mycket lång. Och vad beror det på? Att omvärlden är förskräckta och oroade över vad som har hänt det tidigare säkra och trygga Sverige. Norge är mycket oroade över att de gängkriminella från Sverige nu skapar mycket stora problem med rån, skjutningar och sprängningar. Jag skäms för att vara svensk.

Vårt land är förstört på grund av invandringen. Varför är det så svårt att erkänna det?
  • Shiba56
    2023 detonerade 149 sprängladdningar. Siffran för 2024 var 129 detonationer. Och inte var det "Martin och Viktor med vänner" som gjorde detta.

• Shiba56

KillBill. I ren panik så plockar du alltid fram enstaka svenskar som har gjort hemska saker. Men om man jämför med invandrarna så är det en mycket stor skillnad rent procentuellt. Invandrare är helt klart överrepresenterade när det gäller kriminalitet.

Har du ingen som helst förståelse för hur vi etniska svenskar upplever att invandringen att förstört Sverige? Under två års tid skedde 278 sprängningar, och under 2024 var det 262 skjutningar. Vissa har inte ens tagit reda på om det var rätt adress, vilket gjort att oskyldiga har dött.

Det var inte så här när Sverige var svenskt! Hur ofta hör man att folk lovordar invandringen jämfört med att folk är förbannade?

Det spelar ingen roll vad du säger, vi etniska svenskar vet vad som har hänt med vårt trygga och säkra Sverige. Och det är invandrarnas fel.

• Shiba56

KillBill. Du kan ägna hela dagarna och kvällarna åt att försvara invandringen om du är "svensk". Men för oss etniska svenskar har invandringen förstört Sverige.

• Shiba56
    KillBill skrev 2025-02-28 16:51:44 följande:
    Du har inte svarat på min fråga om vad du tycker om att hedersförtryckta kvinnor i Sverige har bättre möjligheter att lämna förtrycket här än i de länder de har flytt från. Du har inte heller kommenterat våld i nära relationer där gärningsmannen ofta är svensk.

Det känns som att du bara bryr dig om hedersförtryck när det blir synligt för dig och ignorerar våld i nära relationer när gärningsmannen är svensk.
    Nu ska jag till jobbet, så jag svarar lite snabbt. Jag tror inte att dessa stackars kvinnor har bättre möjligheter här i Sverige. Som kvinna har de väldigt lite att säga till om, och det är männen som bestämmer allt. Dessutom så lever de i utsatta områden där det är dessa regler som gäller.

Naturligtvis så finns det även våld i svenska relationer.

Du har ju skrivit hela dagen, ska du också till jobbet?
  • Shiba56
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-01 23:47:13 följande:
    Du försvarar ju islam, och detta är utdrag från Koranen med hänvisningar. Och då kan du inte skylla på "missuppfattningar, feltolkningar eller lögner". Eller att jag har hittat på alltihopa. Det är lätt att kontrollera.

Är det en belastning att det har kommit hit en massa folk som läser detta om oss som inte tror på islam?

Terrorisera och halshugga dem som tror på annat än Koranens skrifter (08:12)

Stympa och korsfästa de otrogna om de kritiserar islam (05:33).

Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap (9:123)

Döda de otrogna var du hittar dem (2:191)

Varje religion än islam är inte acceptabelt (3:85)

Muslimer måste uppbåda alla vapen för att terrorisera de otrogna (8:60)

Straffa de otrogna med kläder av eld, krökta järnrör, kokande vatten smälta deras hud och bukar" (22:19)

Detta är så hemskt så jag vill inte längre diskutera. 
    Så det var denna bok som invandrarna ville försvara vid Påskupploppet? En av de mest våldsamma kravallerna i modern tid. Notan passerade 20 miljoner och 71 poliser blev skadade. Men den största kostnaden blev för advokaternas ersättning. Så det är tacken för att de fått komma hit till Sverige och bygga upp ett helt nytt liv med våra skattepengar? Flera av dem dömdes till flera års fängelse.

Skulle kristna etniska svenskar orsaka ett sådant upplopp om någon brände Bibeln i parken bredvid?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?