• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-12-17 09:37:03 följande:
    Jag vet inte riktigt vad alkohol gör, om det sänker eller höjer och hur mycket. Jag dricker så sällan alkohol så har inte funderat över det :P
    Jag drack nästan en flaska vin igår xD 
    Så osäker om det kan mixtra lite med tempen, får googla lite under dagen. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-17 11:21:58 följande:

Det kan säkert påverka tempen, var du dessutom uppe 30 min innan så tycker jag du ska bortse helt från dagens temp :)

Ja, speciellt att mensen kom precis :p så kan äntligen ta blodprover på måndag :) 
  • Dalarna91

Minns inte alla men amh, tsh, t4 sen något till.
    Är lättad jag inte måste ta krämen utan det går bra utan :)

• Dalarna91

Ljm; förstår hur du haft det. Haft så hela veckan. Känner efter symtomer eller avsaknad av dom. De är verkligen en berg och dalbana med hopp och förtvivlan.. men hoppas att du har beskrivet är symtom på en graviditet:) 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-18 09:38:06 följande:

Nu ömmar brösten för fullt, känns som att hoppet är ute :(

Det är inget fel att åka berg och dalbanan. Jag blir mer knäckt av ett negativt test än mens. Mens har man symtom innan så man är mentalt förberedd. Ett test kommer plötsligt och varnar inte "nu kommer det bli negativt". 

Va tråkigt att du börjar få ömma bröst :( 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-12-18 12:20:52 följande:
    Det är nog samma för mig tror jag. Ett negativt test känns mer in your face på något vis?

Har spenderat halva förmiddagen med att läsa om IVF-kliniker i närheten. Känns som att det är där vi kommer behöva hamna till slut :( tar verkligen emot att erkänna det för mig själv av någon anledning.. Ser också framför mig hur svårt det kommer vara att hitta på ursäkter när jag kommer behöva gå ifrån jobbet, har några kollegor som är extremt nyfikna som garanterat kommer fråga vad jag ska göra..
    Jag är en väldigt öppen person, så mina närmsta kollegor vet allt. Så jag kommer kunna smyga iväg om det skulle behövas. 
    Jag tänker det kanske finns annat man kan skylla på ex dålig sköldkörtel. Då måste man ta lite oftare blodprover samt ibland träffa läkare för vidare undersökning. 

Jag vill inte heller gå genom ivf. Vi börjar med utredning. Ser vad svaret är och sen ta det därifrån. 
  • Dalarna91

Vickan; jag tar dom på kvällen samma dag jag får positivt ältest. Så då blir det 2 dagar innan. Hoppas jag inte tar dom för tidigt. Men finner inget bra svar när man ska ta dom, förutom innan ägglossningen. 

Har precis lämnat prover. Hoppas på svar imorgon. Ska bli så spännande och se alla svar!!

• Dalarna91

Har du fått mens än ljm? Håller tummarna den håller sig borta!

Jag har fått svaren nu allt förutom amh och något till.
    Fsh; 5.6 IE/l

Lh; 2.4 IE/l
    Prolaktin; 112 IE/l
    Tsh; 2.0 mIE/l
    T4; 13.4 pmol/l 
    Enligt Jenny koos ska man helst ha; 
    tsh; 2-2.5 kan ge fertilitets problem. önskar ha; 0.8-1.8
    t4; 14-17
    Så ska googla lite vad allt ska ligga på. Stod inte något om det på fsh och lh. 
    Vad tycker ni om svarerna?
  • Dalarna91

Ljm; va tråkigt att mensen är påväg :( 
    Jag är glad jag slapp mens under julafton. 
    Men då ligger mina prover bra till. Då är det bara sambon som får lämna sina. Hade önskat han hade kunnat visat lite initiativ till att göra det. Han har jobbat halva dagar igår och idag. Så haft god tid på sig att lämna prover... 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?