• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hade ingen aning att tempen kan variera så mycket pga svalt sovrum.
    Liten uppdatering från mig; har fixat lägenhet, flyttat mina få saker jag hade där. Kom hem igår och de va super städat hemma. Han försöker nu allt för att jag ska vara kvar. Jag lämnar honom inte pga känslor utan för jag har gjort allt, ingen uppskattning osv.
    Så efter ett långt samtal så bor jag kvar en månad och då ska han visa att han kan och vill. 

• Dalarna91
    Vickan31 skrev 2022-12-30 11:21:50 följande:
    Spännande! Glad Jag har pratat med en barnmorska som sa att man kan köra varje dag om man vill och en annan som sa att det inte är bra, så jag är väldigt förvirrad när det kommer till det där om man ska ligga varje eller varannan dag för att maximera sina chanser, eller om det inte spelar någon roll? xD Sen som jag förstått det kan det vara olika rekommendationer beroende på vad ett spermaprov skulle visa. Men tycker det låter sunt med varannan dag för att inte pressa och stressa mer än nödvändigt Glad Håller tummarna för en fin ägglossning! 
    Jag har varit gravid tre gånger nu. Och alla graviditeter har vi haft sex olika mycket. Så det spelar ingen större roll tror jag. Handlar hur spermierna är. 
  • Dalarna91

Fyrklövern; så himla spännande! Hög temp och man ser ett svagt streck!! 
    Tänkte du ta test varje morgon?

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2023-01-02 12:56:38 följande:

Åh vad skönt att ni också ser strecket :D Tack för peppen :) <3 

Evelinagra: Tempen är sjukt rolig, haha! BIM är 7/1, så på lördag. 

Dalarna: Jag köpte 20 tester från graviditetskollen så det kanske blir att jag testare varje morgon nu när jag ser något på det tidiga testet. Jag har två tidiga kvar också men jag får se hur det känns med testandet. Skulle tempen börja gå ner så kommer jag nog sluta testa. 

Du får lägga upp varje morgon! Hoppas det blir starkare streck varje gång. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-01-03 09:16:41 följande:
    Bisolvonmetoden är det ju faktiskt många som pratar om, så vem vet, kanske var den som gjorde skillnad :) så underbart med goda nyheter här i tråden! Vet du om du kommer få göra tidigt ultraljud för att kolla så graviditeten sitter på rätt plats?
    Jag tog bisolvon när jag blev gravid nr 2. Så det verkar inte dumt att ta. Men har försökt senare men då har det inte funkat. 
  • Dalarna91

Denna månad har jag inte tagit något extra. 
    I min iver så är mina ägglossning test i en kartong hos min bror och jag tror jag kastade en nyöppnad inositol pulver.. 
    Är på cd18 men ingen ägglossning än. 
    Min sambo ska lämna prover nästa vecka, så hoppas vi får tid snart. 

• Dalarna91

När jag ringde förut så hade vi tid 12/1 men det kunde ändras då dom inte kan hålla vårdgarantin. 
    Men är stressad att vi inte kommer få tid då proverna måste vara inne till besöket. 
    Men har inte fått en kallelse än men vill inte ringa och tjata. Fast vill gärna göra det. 

• Dalarna91

Vi har inte fått en bokad tid. 
    Fick brev hem, jag är inte immun mot röda hund. Dom rekommenderar vaccinera det och får då inte bli gravid på en månad... 
    Börjar bli så less på alla motgångar. Står att det är ovanligt i Sverige. Men måste ringa och fråga om man inte får genomgå vidare utredning om jag väljer att hoppa över det. 
    Jag är inte emot vacciner men jag reagerar alltid så kraftigt (akuten osv) när jag tar dom. 

• Dalarna91

En konstig sak hände nyss. 

Har inte haft ägglossning men haft lite små molande i magen igår. 
    Tog ett ägglossning test efter jobb som va positivt. Så borde ha ägglossning när som helst. 
    Iaf, nu när jag va nyss på toa så va det blod på papperet. Vad händer med kroppen nu?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?