• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklövern; det är bara mamma som vet om. Skulle inte berättat för henne om jag inte hade sagt jag skulle tagit ett test. Trodde inte det skulle vara positivt. 
    Jag väntar till vecka 12 innan jag berättar för alla.
    Kanske berättar för min bästis, hon kommer bli glad för min skull men haft lite åsikter om vårt förhållande. 

• Dalarna91

I veckan så ringde fertilitets kliniken. Vi hade fått tid på torsdag. Så himla typisk tajming. 
    Jag bad om att få vara kvar på deras kö men då jag hade upprepade missfall så kommer jag då få hamna på en annan klinik för utredning. 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2023-01-13 13:42:30 följande:

Dalarna : jag kanske har missat något inlägg men hur har det gått för dig? Har du fått någon tid för ultraljud? 

Jag har kontaktat bvc, har tid på onsdag. Sen får vi se hur dom gör för att ta reda på hur långt gången jag är. 
    Tänkte de är egentligen bara ultraljud som kan se sånt. Men vi får se.
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2023-01-13 14:09:09 följande:
    Ja okej Va skönt att ha en tid iallafall! tog du ett digitalt test eller hur gjorde du med det?
    Nej jag har inte tagit något digitalt. men misstänker 3+. Ja de ska bli så spännande på onsdag. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-01-15 09:44:00 följande:

Hur gick det på middagen Fyrklöverns, berättade du?

Nu slutar jag tempa för denna gången, väldigt hackig temp men tänker att det är för tidigt för att det ska betyda något. Ägglossningen är ju garanterat bekräftad i alla fall och det känns som det viktigaste :P

Bekräftad ägglossning är det viktiga :) 
    Resten blir man bara stressad över. Jag har lagt bort min temp, risken finns jag annars tar på morgonen :p
    Hoppas alla haft en fin helg :)
  • Dalarna91

Då har jag varit på inskrivning. Behövde inte ens be om ett tidigt ultraljud. Pga upprepade missfall så får man ett då dom vet vilken oro man har. 
    Hon skulle skicka remiss idag och hoppas på snabb tid. 
    Hon misstänker jag är i vecka 9 men de är bara en gissning. Får se vid ultraljud:)

• Dalarna91

Vickan och Sophie; så himla roligt att ni har fått tid så snabbt!! 
    Hoppas det är positiva möten ni får :D 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2023-01-20 14:04:50 följande:

Fyrklövern, så glad jag blev av ditt inlägg. Känner mig så förväntansfull att det är helt galet. Kan knappt tro att vi är på g nu! Läkarbesöket idag gick så bra det bara kunde, vi har fått alla sprutor utskrivna på apoteket och om ca 2 v. börjar vi sannolikt med behandlingen! <3

Snacka om snabba puckar!! Så himla underbart! 
    Jo de går bra med mig. Katastrof tankar av och till men försöker ignorera dom. 
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2023-01-21 13:33:54 följande:
    Jaa verkligen! Känner mig så hoppfull just nu <3
    Tycker du gör rätt i att försöka ignorera dom. Förlåt om du redan skrivit men när skulle du på UL? 
    Ingen fara! Det blir lite rörigt med att hålla koll på alla.
    Barnmorskan skickade remiss i onsdags. Jag har inte fått tid än men hon skulle skriva snabb tid pga oro.
    Som har blivit värre nu. Hade lite bruna flytning på papperet idag. Så nu är det mycket googlade. 
  • Dalarna91

Ljm; kom inget mer flytning igår. 
    Så tråkigt att du känner av mens symtom :( 
    Vill komma och ge dig en stor kram.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?