• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilin; hehe, så sjukt! Hade ägglossning igår. Hade sex i söndags. Så vet inte om jag ska avvakta med vaccin till jag har fått mens iaf. Så man inte tar vaccin nu och man skulle mirakulös vara gravid. 

Ljm; ska ni testa bisolvon? Jag har själv varit förkyld över nyår och har själv märkt mindre sekret. Vet inte om det har med det att göra. 
    Kan man plötsligt få blödning kring ägglossning när man aldrig haft det tidigare? 

Är hemma idag pga sånna smärtor i livmodern, börjar bli orolig det är något fel. Så blir endel googlande :p 

• Dalarna91

Ljm; så härligt att flytningarna äntligen har kommit :D 
    Vi två är bra på att tajma våra ägglossningar på samma vecka. 

Pratade med mamma. När jag skulle vaccinera så kunde man välja bort det vaccinet röda hund, då det inte fanns i Sverige då. Och pga mina reaktioner så valde hon bort det. Men tycker det är konstigt, man tar bara det provet inför en utredning. Varför gör man inte det på alla kvinnor inför planerad graviditet? 
    Det är inte mindre eller mer farligt för fostret oavsett hur lätt eller svårt man har för att bli gravid. 

Fyrklövern; ska du få tidigt ultraljud pga utomkveds? 
    Är så glad för eran skull!! Så starka streck. Hade du bim idag? 

• Dalarna91

Ljm; hade temp ökning idag. 

Chilins; är lite trög. Förstod inte vad du menade där ;p 
    Ovaccinerad = inte få vidare utredning?

• Dalarna91
    Chilins skrev 2023-01-04 16:45:45 följande:
    skrev lite snabbt kanske :p menade att om man kommer fram till att man ska få hjälp när man gjort utredningen så måste man vara vaccinerad för att få genomgå den hjälpen :) 
    Stod inte det i papperet. Jag ska vaccinera mig men tänkte vänta på mensen. 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2023-01-04 19:56:47 följande:
    Nä inte i mitt heller men min utredning är inte klar så jag vet inte ens om vi får någon hjälp, däremot sa läkaren det till mig när jag kontaktade henne och frågade, att man måste vara vaccinerad inför ev hjälp men att det inte spelar någon roll när man tar vaccinet 
    Okej. Får ringa vårdcentralen imorgon och boka tid. Är säkert svårt att få tider. 
  • Dalarna91

Min sambo ska lämna spermieprov nästa vecka. Hur många dagar tar det att analysera? 

• Dalarna91

Är det någon som har erfarenhet kring apotek kronan ägglossning test? 
    Är inne på tredje dagen med positivt test.. jag har kastat bruksanvisningen men menar det inte stod något där heller.

• Dalarna91

Då kapar jag tråden (igen).
    Är så förvirrad nu. Har tagit ägglossning test i tre dagar. Teststrecket har blivit extrem starkt positivt innan urinen är färdig att fylla stickan. Hoppar ni förstår. 
    Hade rosa flytning i förrgår på kvällen. 
    Jag har inte tagit temp förutom i tre dagar, tempen har inte varit lika hög som vid mina andra ägglossningar. 
    Så har ingen aning om jag har haft ägglossning än. 
    Men sedan i måndags har jag varit så hungrig! 
    Brukar kunna hålla mig att äta till 9:30 när vi har frukost på jobbet. Men hela veckan så måste jag äta innan, annars blir jag yr och dålig. 

Är det bara jag som är skendräktig? 

• Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2023-01-05 17:41:06 följande:
    Det finns ingen möjlighet att du kan vara gravid?
    Nja, har ju inte hög temp. Får köpa test och ta senare.
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-01-05 20:34:10 följande:

Tänkte också att du kanske är gravid Dalarna, men har du haft en mens efter missfallet eller hur är det nu? Tiden går så fort att det är svårt att hålla reda på var alla är i cyklerna :P men det verkar väldigt länge att ha positivt ägglossningstest i tre dagar. Har teststrecket varit lika starkt hela tiden?

I eftermiddags var min ägglossningsteststicka näst intill positiv, så det verkar vara något på gång här :) hade sex igår kväll för första gången på typ en vecka, så det känns ändå som bra timing. Förhoppningsvis kommer den glada gubben ikväll eller imorgon!

Jag hade mens efter missfallet. 
    Ja de är så svårt att hålla koll på alla. Får nästan ha en dagbok med info. 
    Ja Teststrecket har alltid varit lika starkt. 

Det är alltid en lättnad när man får positivt på testerna och när tempen bekräftar ägglossning :) 
    Jag måste alltid hålla andan innan allt är över för denna gång. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?