Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Fyrklövern; tror inte jag har upplevt det. Har fått missfall för tidigt.
Men jag har läst det är många som fått värme toppar vid graviditet
Fyrklövern; tror inte jag har upplevt det. Har fått missfall för tidigt.
Men jag har läst det är många som fått värme toppar vid graviditet
Fyrklövern; ja du har helt rätt.
Igår hade jag svårt att somna och kan inte somna om när jag vaknade tidigt imorse. Hatar ovissheten.
I min hjärna så har jag ett ma.
Om jag tar ett privat ultraljud bakom hans rygg och det visar ma. Hur ska man berätta det då?
Så lika bra att ringa bvc imorgon. Hoppas man får tid för under veckan.
Jag tycker inte du ska behöva få hans ?godkännande? Dalarna, hade jag varit i dina skor hade jag bara sagt att jag kommer boka ett ultraljud och sen struntat i hans åsikter om det hela. Det är ju din hälsa det handlar om i slutändan, så gör det du tycker känns bäst för dig :)
Fick fortfarande blinkande gubbe idag och fattar ingenting? På stickan är teststrecket (till vänster) starkare än kontrollstrecket och det har alltid varit då det har blivit fast gubbe. Börjar tro att det är något fel på själva hållaren? Sparade teststickan från igår kväll och den är solklart positiv..
Jag kan äntligen slappna av lite nu! :) Det digitala testet visade Gravid direkt och jag har aldrig hunnit komma till 2-3 v innan :D (Om man bortser från när mitt utomkveds började växa i v 7) Tempen låg på 36,9 imorse. Nu ska jag sluta testa och tempa.
Sophie; tack. Känner mig lite lurad men denna gång på ett positivt sätt.
Lovar att uppdatera er imorgon :) tappen är låg, hård och känns stängd igen och under helgen var den superhög, mjuk och öppen plus massa äggviteflytningar så jag hoppas verkligen att ägglossningen var igår.
Hur går det för er andra idag? Dalarna har du pratat med någon från sjukvården?
Låter bra att sluta tempa Dalarna, hoppas du får tag i någon idag så du kan få tid för ultraljud :)
Skönt att ditt hcg var högt Fyrklöverns, håller tummarna stenhårt för att det ökar som det ska!
36,72 i temp idag, förhoppningsvis hög imorgon också och då borde jag kunna andas ut :)
Vickan; jag förstår exakt hur du menar. Mina syskon blir gravid bara genom att se på en snopp. Har varit lite bitter då min ena syster är inte en dålig mamma men hon är borta inte bra heller. Bara sitter och pratar i telefon..
Sen fått veta min andra syster är gravid med nr 2 men pga hemska nyheter som hennes styvbarn har drabbats så tänker hon göra abort, för att kunna fokusera på dom. Så har ont i hjärtat för henne men samtidigt avundsjuk hur hon kan bli gravid så fort.
Men det är helt naturligt att ha sånna känslor och det är okej att känna avundsjuka och bitterhet.
Hoppas du får en bättre vecka .
Ljm; jippi! Det är alltid en lättnad när man får bekräftad ägglossning!