• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Måste kan spola vid mens? 

• Dalarna91

Sophie; mår du bättre dig? Va det en biverkning eller magsjuka du fick? 

Ljm; va konstigt att du ska få hög temp innan ägglossning. Har äl testen börjat bli lite starkare eller är det blankt? 

• Dalarna91

Ljm; de ser nästan positivt ut :) 
    Så förhoppningsvis är dom det imorgon bitti :D 
    Hur har ni fått till med liggandet? 
    Jag får inte ha sex pga infektions risk men planlägger liggandet. Det är så otaggandet och osexigt, har verkligen inte saknat det. 

• Dalarna91

Ljm: det där ser nästan positivt ut :)
    Jag måste sluta blöda innan vi kan ligga pga infektions risk. 
    Jag mår bättre. Har inte fått tid än för uppföljning, misstänker dom har glömt att boka så ska försöka få tag i dom, inte lätt. Men tänker en del på min nära kollega som är gravid på typ första försöket och hur orättvist det är. Lite svårt att släppa det. 

• Dalarna91

Själv så börjar jag bli lite mer stressad pga nära kollegan är gravid. Vet inte varför.. det är så frustrerande.
    Men jag hoppas vi har samma tur igen. Vi har blivit gravida två gånger på kort tid. 

• Dalarna91

Ljm; hoppas att ägglossningen sker snart :)
    Ja det är riktigt jobbigt. Sen är min syster gravid med nr 2. Tror hennes första unge är ca 6 månder. Så fy fan säger jag bara.
    Jag har aldrig haft problem med att se gravida, barnsaker eller nyfödda på film/bilder osv. Men nu vill jag bara börja gråta när jag ser sånt och tycker livet är så fruktansvärt orättvist. 

Hoppas du har rätt Vickan, att kroppen vill nu bli gravid och hoppas att nr 5 går bättre. 

• Dalarna91

Folk kan verkligen vara dum i huvudet ibland. Har dom aldrig hört att vissa har problem med detta? 
    Jag tänker att alla måste åtminstone känner någon som kanske har problem. Men jag kanske är naiv som tänker så. 

• Dalarna91

Sophie; va tråkigt att du har biverkningar av sprutan :( 
    Men så glad att ultraljudet visade bra med blåsor och dom växer lika. Kommer hålla tummarna till veckan att det är riktiga pärlor dom får ut och det går bra på en gång. Men jag har en magkänsla att allt kommer gå bra! 

Ljm; så härligt att tempen fortsatt är hög. Är enig med att du inte orkar med några huskurer. 
    Fast nu har jag hamnat på en sida där dom förklarar vad olika vitaminer är till för. 
    Måste snart beställa mer folsyra så tänkte testa något. Men känner jag börjar bli lite snål också.  

• Dalarna91

Vickan; jag tänkte också att det kan finnas något som är bra att ta man inte tänkt på. Tex d3 vitamin för mig med upprepade missfall.

Idag harjag varit på återbesök. Allt är ute och tydligen där jag va så gör man missfalls utredning. Men det sa dom inget om. Så har behövt skriva till dom på 1177 och hoppas på snabb tid. Men såg hur mycket patienter det va där, så antar jag får vänta. Men är glad jag har googlat som en galning vad man kan ta. Så är förberedd när jag plussar igen och inte fått tid än. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?