• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophiee92 skrev 2023-02-01 08:44:32 följande:
    Förstår att det ingiver hopp! Du har inte haft några mer bruna/blodiga flytningar?
    Jaaa jag kan knappt beskriva känslan. Känner mig så upprymd just nu. Igår fick vi som sagt information kring hur alla sprutor ska tas och hur processen kommer se ut. Så nu väntar jag ivrigt på att min mens ska sätta igång haha, så märklig känsla att för första gången på 1,5 år längta efter mensen 😅
    Kan verkligen förstå den ivern och hoppet som ger! Hoppas verkligen att det går bra på första försöket! 
    Hade lite brunt efter sex igår men annars inte. 
  • Dalarna91

det va inga hjärtljud och den har inte växt något sen sist. Så det blir cytotec behandling nu. Men läkaren har skrivit till dom som håller i utredningar. 

Så får ha tålamod tills man får en kallelse. 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2023-02-03 15:08:53 följande:

Tack för era varma ord till mig Hjärta

Så ledsen för er skull Dalarna. Skönt att dom tar det på allvar och kontaktar utredning nu. Hoppas att ni får komma igång med det så snart som möjligt. Det är omänskligt att få gå igenom detta hela tiden.. kram till dig Ta hand om dig 

Fick idag veta att vi får remiss till IVF, utredningen visade inget fel men då vi försökt så länge på naturlig väg är vi berättigade IVF ändå. Nu börjar väntan på att få komma igång med det. Så otroligt lättad att äntligen få hjälp. 

Jag hoppas vi får tid och utredning snabbt. 

Kan förstå att det måste vara så skönt och lättad att äntligen få hjälp. Livet blir lite lättare när man ändå vet man får hjälp och äntligen en bebis. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-02-04 08:19:36 följande:
    Tre månader känns ju som en evighet i den här resan? Hoppas verkligen att det går fortare än så <3 förstår att du vill ringa och fråga, jag hade absolut gjort det. Tror de är väldigt förstående för att väntan är otroligt jobbig!

CD11 för mig idag och började med ägglossningstest igår, fick blinkande smiley idag. Hoppas på tidigare ägglossning denna cykeln, har tyvärr absolut noll sexlust så hoppas det hinner ändra sig. Känner ni igen er i att lusten bara stannar av så fort ägglossningen har varit och inte visar sig alls förrän nästa ägglossning? Gissar att det är vanligt i vår sits. Minns knappt hur det var när vi låg bara för att vi ville liksom?
    När jag plussade så slutade vi typ ha sex. Har man hållt på i 1.5 år så försvinner själva lusten. 
    Men vi har bara sex kring ägglossning i stort sett. Så ni är inte ensammen över det. 
    Men önskar en dag att den kommer tillbaka som det va innan. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-02-04 10:19:05 följande:
    Det är samma här, vi slutar direkt efter ägglossningen. Det är ingenting vi pratar om eller så, det bara blir så xD tror vi båda tänker undermedvetet att vi sparar lusten till när det gäller, men det är nog inte riktigt så det funkar. Förr kunde vi ju ligga var och varannan dag utan att ens reflektera över det.

Hur känns det för dig Dalarna såhär dagen efter ultraljudet? <3
    Har precis påbörjat cytotec behandlingen. De är jobbigt men får fokusera på att vi nu får utredning och kanske hjälp. 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2023-02-04 14:13:48 följande:
    Så otroligt jobbigt att du behöver gå igenom detta igen Hjärta hoppas att du slipper ha väldigt ont och att du snart får hjälp. Läste att ni hade det jobbigt i relationen förut, tror att vi alla känner att det här sliter mycket på relationen mer eller mindre..  hur är det för er nu? {#emotions_dlg.flower}
    Han insåg att jag menade allvar det jag tidigare har nämnt som jag inte orkar mer när jag började packa och fann ett nytt boende. 
    Så jag gav/ger han en chans till förbättring och han har varit helt underbar. 
    Han har tagit åt sig och saker kunde inte varit bättre. 

Jag hoppas bara jag slipper skrapning :)
  • Dalarna91

Tack för all omtanke <3 tror det värsta är över. 
    Hoppas ni inte aldrig behöver uppleva detta. Är så tacksam som har en sambo som är så stöttande. Haft svimattacker och en massa smärta. 

Tror inte heller vi kommer komma över allt man har gått igenom. När man blir gravid igen tror jag inte man kommer att kunna slappna av. Rädslan och oro kommer vara konstant i bakhuvudet. Och den blir bara värre för varje gång. 
    Vill verkligen inte gå igenom ett ma till. 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2023-02-05 11:32:27 följande:
    Nej inte gått med i någon ännu, funderat på det men har känts lite svårt att börja engagera sig i en ny grupp om du förstår hur jag menar :) Men tror att jag kanske ska gå med i: Vi som startar IVF 2023, den verkar aktiv! I fredagskväll kom min mens igång förresten så nu idag (!!!) startar vi med sprutorna! iiiih!
    Första gången på snart 2 år man är glad någon får din mens. Ganska skönt för en gångs skull!
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2023-02-05 11:46:50 följande:
    Haha jaaa galet är det! Och skönt att för en gång skull bli glad för att mensen kommit, annars är den så starkt kopplad till ångest. Gick hela dagen i fredags och kände efter minsta mensvärk och kollade flera gånger ifall jag inte börjat blöda minsta lilla lilla haha...

Hur mår du nu Dalarna? Tänker på dig <3
    Jo jag mår bättre. Blöder lite så fick ut allt igår :)
    Så längtar till 13e. Ska kontakta utredning teamet då och förhoppningsvis få tid.
    Så nu blir det äl tester och temp igen.
  • Dalarna91

Vickan; måste vara en chock att kan måste vänta två år! Jag blev då chockad, aldrig hört det förut. 
    Men hoppas att läkaren får in er tidigare. Men om hon inte lyckas, tänker ni gå privat då? 
    Tack för alla fina ord. Livet kan verkligen vara orättvis men hoppas det går bra nästa gång. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?