• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophie; är så imponerad hur du hanterar allt när du tycker sprutor m.m är så obehagligt. 
    Kommer heja på dig på fredag och hoppas du får ut massa fina ägg. Men om du får ut många ägg och det inte går bra på första försöket. Måste du genomgå alla sprutor igen eller kan man spara på äggen? 

Ljm; va jobbigt du måste säga till så många. Jag måste också säga till 4-5 personer men dom vet om allt. Men jag är stressad under varje gång jag har smitit iväg. Igår va jag borta nästa hela förmiddagen för det tar sån tog att få komma in till läkaren. 
    Men finns det inget man kan skylla på ex) sköldkörteln? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-02-14 19:26:54 följande:

Dalarna, jag tänker också att jag får försöka komma på en annan grej att skylla på, sköldkörteln var ju en bra idé. Tänker att det måste vara något som kräver ett antal besök och vissa ganska tätt ju xD

Ja, man måste tänka ta blodprover, träffa läkare eventuellt ultraljud osv
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-02-16 15:44:10 följande:

Liten ljusrosa flytning i morse på pappret, sen ingenting under resten av dagen. Är så spänd nu!

Tänker du att det kan vara implantationsblödning? :D 
    Så himla spännande!! Hur många dagar efter äl är det?
  • Dalarna91

Ljm; hade inte hunnit läsa allt men så himla positivt du fick en dipp och en liten blödning. Förstår att hoppet är stort nu!!! 

Vickan; jag har aldrig haft sånt bra sekret alla pratar om. Har alltid känt det är något fel. Men jag har ändå blivit gravid 4 gånger. Så man kan bli gravid. Som ljm skriver, så länge det finns i innanför så går det bra :) 

Blir så rörd över vilket gäng vi är!! Bara positivt och stöttande som förekommer. Är så glad jag går igenom detta helvetet med er. Ännu en gång, så tråkigt vi inte bor i samma stad eller i närheten!

• Dalarna91

Vickan; jag blir ibland snurrig med testen. Men jag har fått ägglossning 4 dagar efter första positiva testen. 
    Sen kan man ha flera stegringar utan att få ägglossning. Kroppen försöker ägglossa men får inte till det. Kanske kan vara det? 

• Dalarna91

Sophie; kommer tänka på dig hela dagen. Men är hoppas allt går bra :) 

Själv har jag fått tid för missfalls utredning i mars. Enda tråkiga är att jag måste använda semester dag för detta. Då jag har tid mitt på dagen, ska till ett sjukhus en timme ifrån. Fast det finns en mottagning där jag bor. Men dom samarbetar så då blir det på andra sjukhuset.. hoppas jag inte behöver fara på läkarbesök ofta. Kommer väl inte få någon semester till sommaren xD

• Dalarna91

Ljm; jag är glad jag fick tid ändå så fort. Trodde jag skulle få tid till sommaren. Men jag känner hopp att det är implantationsblödning, menar man kan små blöda lite. Men det får gärna sluta nu :)

Tog äl test på morgonen, positivt. Så vet inte om de är positivt eller har kvar hcg i kroppen. Ska ta test imorgon. Är på cd 14 om man räknar cytotec behandlingen som cd1.

• Dalarna91

Ljm; hur räknar man ut det? Penger och föräldraledigt. 
    Nej jag har inte tagit grav test. Orkar inte kasta pengar i sjön, känns som jag har gjort det ändå så mycket.

• Dalarna91

Sophie; så roligt att höra att allt gick bra!! Så intressant att det va bra med spermier denna gång. Hoppas det beror lite på kosttillskottet. Ger lite hopp ifall min sambo har lite segare simmare. 
    Vilka tabletter har han tagit? Jag har beställt zink och selen till sambon. 

• Dalarna91

Ljm; tjata på bara! Vet exakt hur det är när kroppen gör något som den aldrig gjort tidigare. Jag har haft blödning mellan äl och bim två gånger tror jag. 
    I mitt fall misstänkte jag starkt lågt progrestron pga upprepade tidiga missfall. 
    Men jag vet inte om man kan få lågt progrestron och blödning ibland. Det har med hur bra ägget blir mellan bim och äl. Svagare ägg så blir det svagare progrestron om jag har förstått det rätt. 
    Men du har ju alltid bra lutealfas, så vet inte vad det beror på hos dig. 

Vad har du kommit fram med googlandet?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?