• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Jag va på kontroll efteråt 10 dagar senare och då sa dom allt såg bra ut. Men så mycket som det kom så tycker jag att det inte borde finnas något kvar. Jag har tid 13/3. Får se om dom kan hjälpa i värsta hand. Har jag inte haft ägglossning innan dess tar jag ett grav test och kan säga det till dom att det fortsatt är positivt.

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-02-23 16:43:37 följande:
    Skönt att de har koll på dig, håller tummarna för att allt ser bra ut den 13e <3 tempar du igen för att ha koll när ägglossningen kommer?
    Tempar mig varje morgon nu :) 
  • Dalarna91

Känns som jag kapade tråden med mitt depp inlägg Skäms

Snälla skriva massa positivt nu hur det går för alla.
    Ljm, du har väl bim snart? Hur mår du? 

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-02-24 16:00:39 följande:

Det gjorde du inte alls Dalarna <3 jag vaknade så hoppfull idag, ÄL+15 och kände inte ett dugg ömhet i brösten vilket jag alltid brukar minst en eller två dagar innan mens. Har BIM imorgon eller söndag, mest troligt söndag. Nu under eftermiddagen har jag dock börjat få lite mer molvärk från och till, så känns som att hoppet börjar sjunka tyvärr :( tempen låg på 36,84 idag så den är fortsatt hög i alla fall. Räkar med att mensen kommer under helgen tyvärr :(

Jag håller verkligen tummarna att det är ett pluss till helgen. Tänker du testa dig innan eller på bim? 

Jag har haft två höga lite högre temperaturer nu. Så hoppas på en tredje imorgon och då har jag äntligen haft ägglossning. Då hade jag ägglossning i onsdags, hade senast sex på söndagen. Så blir nog inget pluss denna gång. Men är glad bara jag får ägglossning nu :)
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2023-02-24 16:16:44 följande:
    Tack fina du <3 jag är iväg på en weekendresa så kommer inte testa mig förrän söndag kväll om inte mensen har dykt upp tills dess. Orkar inte med att låtsas vara positiv och på gott humör inför vänner om jag hade testat och det var negativt :P i och för sig är det jobbigt att vara positiv med molvärken som kommer och går också. Vill mest åka hem känner jag, tyvärr :(

Håller tummarna för ytterligare en hög temp imorgon! Skönt bara att kroppen är igång igen även om det kanske inte blir något plus :)
    Vet känslan att man vill bara vara hemma istället för att vara positiv och glad. Speciellt när man känner mensen är på väg. Man kan inte slappna av och bara njuta. Men hoppas du får en fin helg trots molvärken. 
  • Dalarna91

Sophie; jag har haft molvärk mellan äl och bim och har varit gravid. Så det kan också vara växtvärk du känner. Det känns som mensen ska komma. Men förstår verkligen du är orolig och känner efter. 
    Hade du tänkt ta testa tidiga test?

• Dalarna91

Sophie; tänker det är nog naturligt att fundera mycket varför det inte gått tidigare när allt såg bra ut. Speciellt när alla ägg befruktades. Men för vissa behövs ivf trots allt ser bra ut. 

Ingen temp ökning nu. Så har inte haft ägglossning. Börjar tappa humöret nu. Hur svårt kan allt vara?! 

• Dalarna91

Ljm; nu blev jag så ledsen. Hoppades verkligen de va en nidblödning förra vecka :'( 
    Ja, hur orkar man? Just nu känner jag likadant. Varför ens försöka när det ändå inte går. Varför ens köpa massa vitaminer, tester och annat och spendera mycket pengar när det ändå inte funkar. 

Fyrklövern; tempen är låg men har varit lite upp och ned. Har inga speciella flytningar, kommer dock fortfarande brunt klet ut. Är rädd att allt inte är ute men orkar faktiskt inte ringa kvinnokliniken då jag har tid i mars. Sen sa dom att allt såg bra ut vid kontrollen. 

• Dalarna91

Ljm; det är så orättvist att dom ska neka pga övervikt. Det är inte bevisat att det ger sämre resultat med övervikt. Sen tror jag privat kanske det är lite lättare, man betalar ju då. Men de är vad jag tror.

• Dalarna91

Ljm; gör ont att läsa hur du haft det. Men hade jag haft en större självdisciplin så är nog risken det hade varit så hos mig också. Minns jag klarade knappt gå förbi reflekterade saker där jag kunde se mig själv, mådde så dåligt en period. 
    Men sen tänker jag att idag så är det fler och fler som är överviktiga. Något vården borde vara van med. Men som tjejerna redan har räknat så är du förhoppningsvis under 35 i bmi. Så jag skulle ha skickat en egenremiss och sen ta det som det kommer. 

Chilins; härligt med mensen idag :D 

Mathilda; så roligt du också har börjat tempa dig :) jag ångrar jag inte började tempa mig så fort vi började skaffa barn ;p

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?