• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Elli123
    Värphönan skrev 2021-09-14 07:18:43 följande:

Skulle gissa på att äl kommer tidigare än din app säger då. Min äl har flyttat sig från cd 16-17 till cd 14 vissa cykler.

Tog ett äl test men det visade ingenting, vi får se helt enkelt bör ju komma inom närmsta dagarna eller veckan då iallafall :)
  • Bez

Tycker jag ser ett streck!!

Summertime skrev 2021-09-14 10:28:44 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse.. vad tror ni? En vecka kvar till BIM.
  • Willow89
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-14 06:30:39 följande:

Skönt med glad gubbe! :) Vilken sorts clearblue använder du? Jag har de som först visar en smiley som blinkar och sen får en fast smiley. Har blinkande nu. Använder samtidigt testlagrets stickor, men där är knappt synbara streck. Dock förstår jag att när det är blinkande så är det inte helt dags än. Blir ändå nojig att något ska vara fel. Varit så stressad på sistone, rädd att det ska påverka fertiliteten negativt. Det gör mig ledsen :/

Jag har de rosa som visar mina två mest fertila dagar! :) Provade i typ 5-6 dagar innan jag fick gubbe. Vet att de är ganska dyra men blir stressad av de med sträck! Men alla är ju olika.

Tror inte du behöver oroa dig för stress, den blir nog fast snart ska du se :D Hade exakt samma tankar som du.
  • 986247391

Håller på och bli tokig av väntan här hemma! Mitt starkaste ÄL test var den 7:e, när vågar man ta ett test tror ni? Är första cykeln sen jag tog ut p-stav så har ingen koll på när den borde komma. Köpte två test som kunde användas 5 dagar före förväntad mens. Hur länge hade ni väntat?

• evelinagra1
    986247391 skrev 2021-09-14 12:14:32 följande:

Håller på och bli tokig av väntan här hemma! Mitt starkaste ÄL test var den 7:e, när vågar man ta ett test tror ni? Är första cykeln sen jag tog ut p-stav så har ingen koll på när den borde komma. Köpte två test som kunde användas 5 dagar före förväntad mens. Hur länge hade ni väntat?

Jag håller också på att bli tokig, fick positivt äl test 7:e jag med, först sa jag att jag tidigast ska ta ett test på lördag men tror tyvärr inte att jag kommer kunna hålla mig så länge ska kanske tar ett på torsdag haha
  • Lövsångerska1991
    Ollebollen skrev 2021-09-14 07:41:43 följande:

Min ÄL kom! Alldeles för tidigt!

Jag har skrivit tidigare i tråden att jag precis tagit ut spiral, och var osäker på om cykeln skulle hålla i sig som vanligt. Men enligt mina appar ska jag ha ÄL om en till två veckor. Råkade bara vara så att jag nu på morgonsen tog ett test - fast glad gubbe. Vilken tur att vi myste lite igår då! Om vi gör det ikväll kanske inte spelar roll eftersom det lyste med fast gubbe? (Topp)

Så sjukt att man litar blint på dessa appar!

När fått fast gubbe så ska ni fortsätta ha sex, du är som mest fertil nu och 42 timmar framåt. Om du har samma clearblue som jag. :)
  • Lövsångerska1991
    Willow89 skrev 2021-09-14 12:11:00 följande:

Jag har de rosa som visar mina två mest fertila dagar! :) Provade i typ 5-6 dagar innan jag fick gubbe. Vet att de är ganska dyra men blir stressad av de med sträck! Men alla är ju olika.

Tror inte du behöver oroa dig för stress, den blir nog fast snart ska du se :D Hade exakt samma tankar som du.

Jag kom på att förra cykeln tog jag bara clearblue fram tills jag fått fast gubbe och då kontrollerade jag med de billiga stickorna och fick starka streck. Clearblue som jag har visar ju blinkande typ fyra dagar före, så där får man tidigare utslag. :)
  • 986247391
    evelinagra1 skrev 2021-09-14 12:18:16 följande:

Jag håller också på att bli tokig, fick positivt äl test 7:e jag med, först sa jag att jag tidigast ska ta ett test på lördag men tror tyvärr inte att jag kommer kunna hålla mig så länge ska kanske tar ett på torsdag haha

Jag hade egentligen tänkt vänta tills på söndag, men det känns ju evigheter bort!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?