• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Juli1990
    Wave Mother skrev 2021-09-15 12:12:54 följande:
    Oj, ser att du redan fått samma förslag av Bez; jag borde ha laddat om sidan :) Jag tycker hennes idé är bra i alla fall.
    Tack så jättemycket allihopa för bra förslag :).
    Ska fundera lite till och se var det landar. Har tänkt en tanke om att säga att efter själva konferenspassen som är ganska intenvisa, och eventuellt spa/träning, säga att jag har börjat få migrän smygande och att jag inte vill att det ska bli värre och typ fråga serivtören om det finns möjlighet att få något alkoholfritt till att börja med i alla fall. (vi ska ha långa pass även på fredagen och kanske trycka på att jag inte vill riskera att ha migrän då), eller något. Annars jättebra tips från Er!
    Har också funderat på att höra av mig till anläggningen och köket och be dem servera mig alkoholfritt vinpaket i smyg, men tror det kommer märkas om dem ska hälla upp annat till mig.. inte lätt detta haha :D 
  • Juli1990

Uppdaterar med mitt plus för idag! :) 

Värphönan skrev 2021-09-15 12:00:55 följande:
    BIM-Lista

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

18/9 AllieP (27 år, första försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

19/9 Wave mother (37 år, andra försöket efter ma, första barnet)

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)
  • evelinagra1

Är det någon som vet om ?orolig? mage är ett symtom? Har aldrig hört det innan men de senaste dagarna har jag behövt gå och göra nummer 2 flera gånger om dagen, det är normal konsistens dock, jag är en sån som går på toa väldigt sällan typ bara 3 gånger i veckan så för mig är det konstigt att gå på toa såhär ofta haha

• AllieP
    evelinagra1 skrev 2021-09-15 14:15:33 följande:

Är det någon som vet om ?orolig? mage är ett symtom? Har aldrig hört det innan men de senaste dagarna har jag behövt gå och göra nummer 2 flera gånger om dagen, det är normal konsistens dock, jag är en sån som går på toa väldigt sällan typ bara 3 gånger i veckan så för mig är det konstigt att gå på toa såhär ofta haha

Ja det är vanligt! I början kan man också känna att magen är större, det beror inte på att livmodern har blivit särskilt mycket större utan beror på att det blir ökad aktivitet hos tarmarna och de flyttar mycket på sig. 
  • Wave Mother

Jag hade motsatt problem när jag var gravid tidigare i år, men har förstått att båda är vanliga tidigt. Det är massor av hormonella förändringar i början av en graviditet, så det kan liksom bli lite allt möjligt, sa BM till mig.
  • evelinagra1
    Wave Mother skrev 2021-09-15 15:36:19 följande:

Jag hade motsatt problem när jag var gravid tidigare i år, men har förstått att båda är vanliga tidigt. Det är massor av hormonella förändringar i början av en graviditet, så det kan liksom bli lite allt möjligt, sa BM till mig.

Tänkte ta ett test imorgon! Kan ju hoppas att det är en symtom, borde dock bara vara på äl + 8 imorgon så känns ju lite tidigt att ha symtom men håller tummarna :)
  • evelinagra1
    AllieP skrev 2021-09-15 15:15:47 följande:

Ja det är vanligt! I början kan man också känna att magen är större, det beror inte på att livmodern har blivit särskilt mycket större utan beror på att det blir ökad aktivitet hos tarmarna och de flyttar mycket på sig. 

Då håller jag tummarna att det är därför min mage är så konstig haha :) tack för svar
  • Wave Mother
    evelinagra1 skrev 2021-09-15 15:48:58 följande:
    Tänkte ta ett test imorgon! Kan ju hoppas att det är en symtom, borde dock bara vara på äl + 8 imorgon så känns ju lite tidigt att ha symtom men håller tummarna :)
    Ja, kanske tidigt, men så snart implantationen skett blir det väl en del hormonförändningar? Oavsett håller vi tummarna inför testet!

Jag har också  BIM snart (antagligen söndag eller måndag, fast lite osäkert). Men har mensvärk nu, så börjar ställa in mig på nästa månad.
  • evelinagra1
    Wave Mother skrev 2021-09-15 15:57:59 följande:

Ja, kanske tidigt, men så snart implantationen skett blir det väl en del hormonförändningar? Oavsett håller vi tummarna inför testet!

Jag har också  BIM snart (antagligen söndag eller måndag, fast lite osäkert). Men har mensvärk nu, så börjar ställa in mig på nästa månad.

Åå okej :( hoppas på att din mens inte kommer <3
  • Värphönan

Ja det kan va ett tecken på graviditet men också ett tecken på mens då hormon som produceras då även skyndar på tarmarna.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?