• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Willow89
    slo92 skrev 2021-09-24 17:12:53 följande:

Jo lite bättre känns det faktiskt, jag håller tummarna att det lugnar ner sig. Sen känner jag att det finns ju de som har varit med om så mycket värre och fått missfall mycket senare i graviditeten så egentligen så är det väl tur i oturen om det sker så tidigt, men kan ändå inte låta bli att bli besviken när man precis blivit glad över plusset.

Förstår det! Förhoppningsvis blöder du inte mer imorgon och en bra inställning, trots att det är tungt.
  • snøflinga
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 16:58:53 följande:

Ont i brösten på ett annat sätt än vanligt känns ju som att det kan tyda på graviditet:) jag har inte mer ömma bröst än vanligt :(

Jag försöker också att inte hoppas för mycket, men det där hoppet ligger ändå där på något sätt.

Är också väldigt trött, men vet inte om det beror på stressen på jobbet. Jag somnar framför tvn vid halv nio, nio och sen lägger vi oss vid tio, halv elva och jag sover hela natten. Kanske vaknar en gång för att kissa. Småtrött brukar jag inte vara, men tempot på jobbet är också väldigt högt nu. Jag går upp innan kl sex och oftast så jobbar jag fram till kl sex (jobbar när jag kommit hem också). Behöver fixa med jobb även på söndagar.

Ja, nånstans känns det ju som jag är gravid men rent ?logiskt? tänker jag att jag inte är det, haha. Köpte CB testa tidigt, har inte bestämt mig än när jag ska testa, i helgen eller om jag ska vänta till tisdag.

Det är ju så, man kommer inte liksom inte undan hoppet.

Åh vad segt att du har så mycket stress på jobbet, men det kanske ändå gör att dagarna går snabbare? :)

Själv har jag fortfarande hemmakontor och extremt lugnt på jobbet, en dag känns som tre ungefär
  • hurtänktedunu

Nu kom äl flytningarna med råge. Då får vi se till att få till det ikväll. Och I morgon och kanske dagen efter det haha. Ska iväg på fest i morgon så ska inte dricka. En bra ursäkt att vi måste åka bil så jag behöver köra. Hur ska man överleva den långa väntan nu?

• lidhu

En vecka till BIM! Fjärde försöket med första barnet. Jag hr de senaste 4 dagarna haft känningar vid höger ljumske, känns lite som att det ?drar?, inte hela tiden men nästan. Tror ni det kan vara ett tecken? Eller något helt annat?

• Lövsångerska1991
    lidhu skrev 2021-09-24 20:23:25 följande:

En vecka till BIM! Fjärde försöket med första barnet. Jag hr de senaste 4 dagarna haft känningar vid höger ljumske, känns lite som att det ?drar?, inte hela tiden men nästan. Tror ni det kan vara ett tecken? Eller något helt annat?

Det är lite så jag känner med, men framför allt på vänster sida. Har svårt att säga exakt vad smärtan sitter. Trodde tidigare att ljumskarna satt mer på insidan av låren, men det är ju typ under höften, ungefär där äggstockarna är?

Har läst att det kan vara tecken på graviditet att det drar i ljumskarna. :)
  • Ollebollen
    hurtänktedunu skrev 2021-09-24 19:58:50 följande:

Nu kom äl flytningarna med råge. Då får vi se till att få till det ikväll. Och I morgon och kanske dagen efter det haha. Ska iväg på fest i morgon så ska inte dricka. En bra ursäkt att vi måste åka bil så jag behöver köra. Hur ska man överleva den långa väntan nu?

Åååh lycka till nu!! Haha jag brukar spendera tiden med att drömma mig bort och hänga här på familjeliv
  • snøflinga
    hurtänktedunu skrev 2021-09-24 19:58:50 följande:

Jag förstår inte hur så många kan låta bli att testa tills BIM?! Dessa två veckor mellan äl och bim är ju extremt långa!

Håller tummarna för dig :)
  • LJM91

Nu börjar BIM närma sig för mig (söndag) och har de senaste dagarna haft väldigt mycket gaser och riktigt jobbig magknip från och till, googlade på vad det kan bero på och vad dök inte upp som möjlig orsak - graviditet :P har inga andra symtom annat än väldigt svag molvärk från och till, men det känns nog mest som att mensen är på ingång faktiskt. Ska inte testa förrän på söndag och vågar inte hoppas på positivt, men ändå gör man ju det på något konstigt sätt.. Någon annan som har upplevt magknip som tidigt symtom?

• hurtänktedunu
    Ollebollen skrev 2021-09-24 20:35:47 följande:

Åååh lycka till nu!! Haha jag brukar spendera tiden med att drömma mig bort och hänga här på familjeliv

Haha tack. Känner nästan att jag blir mer stressad av att hänga här. Men försöker göra annat på dagarna. Jobbar ju och spelar mycket padel vilket rensar huvudet helt och hållet. Det är skönt. Denna helg är helt fullbokad och nästan hela nästa helg också. Så då går det ju snabbt tack och lov. Så hoppas vi på ett plus. Är ju extra segt då jag egentligen skulle gått in i v18 i morgon.
  • hurtänktedunu
    snøflinga skrev 2021-09-24 20:56:11 följande:

Jag förstår inte hur så många kan låta bli att testa tills BIM?! Dessa två veckor mellan äl och bim är ju extremt långa!

Håller tummarna för dig :)

Haha nej inte jag heller. Plussade ju i juni och fick första strecket 7 dagar innan bim. Aldrig testat efter. Längsta jag väntat är 2 dagar innan bim annars 7 dagar sist och 5 dagar innan det.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?