• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-03-15 16:31:31 följande:
    Förstår känslan, men tänker att hon kanske ville skona dina känslor även om det blev fel ändå?

Sophiee92, hur gick det på utredningen idag?

Jo men det gick bra! Tid för spolning redan nästa vecka så det blir verkligen snabba puckar nu. Igår kom även mensen som beräknat så det var en väldig tröst att vi även påbörjade utredning igår, känns inte lite hopplöst längre. 

Hur går det för dig? har du ÄL snart eller vart i cykeln är du? 

• Sophiee92

Hej alla!

PCOtjej95, åh nej vad trist att höra att ert senaste försök inte lyckades :(... Så jäkla jobbigt är det varje gång! Skickar dig en stor kram och hoppas du snart är på benen igen redo för nästa försök, någon gång blir det din tur med <3

Jag är precis hemkommen från en spolning som ett steg i vår fertilitetsutredning och går lite på moln just nu för fick veta att mina äggledare hade jätte fin passage. Var så sjukt stressad över detta innan, både smärtan vid själva spolningen (som inte kändes någonting i princip :O) och att jag skulle ha stopp så nu känns allt mycket lugnare helt plötsligt. Fick även veta att mina blodprov (AMH värdet bla) var jätte fina så börjar släppa oron lite nu. Vi är på CD9 idag så har förmodligen ÄL om ett par dagar. Spännande att vi är några styckna med ÄL här närmsta tiden :)

LJM, testar du något nytt denna månad för att ev få ÄL lite tidigare?

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-03-25 16:18:05 följande:

Då kommer jag nog tillbaka. Va på ultraljud igår som visade att det slutat växa 6+2. Ny ultraljud nästa torsdag men tvekar det är goda nyheter. 
    Hoppas alla har det fint och plussar snart :) 

Nej men usch så tråkigt att höra :(( hoppas innerligt att du trots allt får goda besked på torsdag Dalarna... <3
  • Sophiee92
    986247391 skrev 2022-03-25 18:51:46 följande:

Jag har BIM på tisdag men har egentligen inga jätteförhoppningar. Något som är annorlunda däremot är att jag har haft såna trängningar sen i onsdags. Konstigt nog är det bara på morgonen, sen går det över. Trodde först jag fått UVI men då brukar det ju vara hela tiden

Håller tummarna för dig! Har du planerat när du tänkte testa?
  • Sophiee92
    986247391 skrev 2022-03-29 06:30:18 följande:

Jag tvivlar på att det kommer synas något på bilden, men jag kunde inte hålla mig från att ta ett test imorse när mensen inte hade kommit. 

För första gången ser jag utan tvekan ett sträck, det är svagt som skjutton, men det finns där. Innan har testen varit totalt blanka.  Törs inte riktigt ropa hurra än, men ska testa igen imorgon och se! 

Ja visst ser man ett svagt streck där allt! :D Gud så spännande! När hade du beräknad BIM?
  • Sophiee92
    986247391 skrev 2022-03-30 06:23:39 följande:

Tog två nya test imorse och nu vågar jag nog tro att det är sant! 

Jag hade konstiga trängningar ca 1v innan bim, speciellt på morgonen, annars har jag inte haft några symtom.
    Tog två tabletter rosenrot fram till ÄL och har försökt dra ner på kaffet.

Tack för all stöd och stöttning, jag håller tummarna att ni plussar snart! <3 

Grattis grattis!!!
  • Sophiee92
    Kanelkringla skrev 2022-03-30 17:06:58 följande:

Tjuvtestat idag.. bim-3 blev chockad när det kom ett svagt svagt streck. Vet inte om det syns här ens. Rädd för spöktest! Gjorde ett till med minimalt kiss.. kom knappt ut något! men tyckte mig ana något där med! Vågar inte hoppas på

något!

OJ något där definitivt! Hade tolkat det som positivt :O
  • Sophiee92
    Kanelkringla skrev 2022-03-30 19:05:47 följande:
    Skönt det inte bara är jag som ser! Jag ska testa imorgon och se om det är starkare på Morgonen! :o känns sjukt!! 
    Åh nej då det syns tydligt! Gud så spännande! Håller alla tummarna för dig!
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-03-27 19:42:34 följande:

Hej alla det var ett tag sen nu. Har försökt lägga allt detta åt sidan faktiskt, fick iallafall denna månad tillslut positivt äl test dag 21 denna cykel och då hoppade jag över primolut nor denna månad...men nu sitter jag med pms från helvetet så det lilla lilla lilla minimala hoppet borta återigen , börjar bara bli så genuint himla trött på det här nu faktiskt. Fick ömma bröst redan 4 dagar efter trolig ägglossning dessutom. 

Välkommen tillbaka Pinkfloweer. Tråkigt att höra att hoppet återigen har grusats :( känner igen mig så mycket efter alla dessa månader av försök... Tänker dock att dina PMS symtom och ömma bröst kan vara tecken på annat också så ta inte ut något i förskott! Vilket försök är ni på nu?

Vi påbörjade faktiskt en fertilitetsutredning nu redan på försök 7, kände att jag var tvungen att få veta hur allt såg ut och till min glädje så verkar allt vara prima med mig så förhoppningsvis kan vi nu försök några gånger till innan ev IVF... 
  • Sophiee92
    Kanelkringla skrev 2022-04-02 05:55:59 följande:

Då blir det en decemberbebis om allt går som det ska! <3 håller Tummarna att ni andra plussar snart också! <3 

Åh stort grattis!!! <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?