• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Pinkfloweer skrev 2022-03-30 22:24:18 följande:
    Tack! Detta blir vårt 8e försök...ja visst blir man trött på allt ! Jo samtidigt så känns det nästan omöjligt när pms började så tidigt igen...men men vi får se ...bim söndag eller måndag. Blir gärna överraskad men har inga större hopp. 

Skönt allt var i sin ordning ! Hoppas ni lyckas snart med att plussa ! 
    Åh förstår det verkligen. Man orkar ju inte få upp sina förhoppningar med risk att besvikelsen blir så stor sen... Så du har bim idag eller imorgon då? Har du tänkt testa något eller vänta?

Ja det var väldigt skönt att höra faktiskt. Dock ännu inte fått tillbaka mannens prov men skulle bli förvånad om det var något fel där faktiskt.
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-04-02 16:23:02 följande:

Ljm91; de va ingen växt. Så håller på med cytotec behandling nu. Inte så trevligt.. men har beställt hem progrestron kräm till nästa gång vi plussar. Hur går det för dig? 
    Kan tipsa om att läsa på om progrestron kräm. Kan också förlänga lutealfas och mycket annat. 

Vad otroligt tråkigt att höra Dalarna :'( förstår att det måste varit hur tufft som helst... Låter som en god idé att prova progrestronkräm nästa gång <3 
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-04-04 11:44:48 följande:
    4 dagar kvar till mens idag och känner mig så deppig för är nästan säker på att det inte tagit sig, jag har kort lutealfas så är bara på äl +8 idag..

hur går det för er andra? 
    Varför känns det som att det inte tagit sig? Det är ju så hopplöst svårt att känna skillnaden på pms och gravidsymtom... Hoppas verkligen att det tagit sig för dig denna gång!
    Själv är jag på ÄL +1 idag, hade sex en gång i lördags bara men det fick räcka :) en gång räcker ju om tajmingen är perfekt tänker jag. Denna månad försöker jag också tänka att om det inte blir något så får vi satsa på en januaribebis istället, räknade ut att om jag blir gravid denna månad så har jag BF 24 dec, haha wow :´D! Skulle dock blir lika glad för det givetvis men försöker intala mig att jag inte ska bli lika uppgiven om mensen kom som jag känt tidigare.

Gör ni något annorlunda denna månad?
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-04-04 15:07:06 följande:

för att det känns precis som alla andra månader och sen sjönk tempen imorse.. 
    ja men precis är det rätt tajming så ska det ju räcka med 1 gång!

man får försöka tänka positivt blir det inget denna gången så kanske det blir ett januari barn istället! Julafton är ju inte det roligast, hade också varit beräknad i närheten av jul men hade såklart blivit otroligt glad ändå även fast kanske inte barnet hade varit så glad i framtiden haha ;) 

inget annorlunda förutom att jag inte berättat för min sambo när jag har ägglossning, nidå?

Ah då förstår jag. Jag gav faktiskt upp tempningen sen 2 månader sen, kände att det stressade mer än det gav. Använder dock NC app fortfarande men lägger bara in resultat från ÄL testen...

Ja men precis! Haha nä men känner samma, kanske inte det roligaste för barnet att fylla vid jul precis, även om jag är säker på att man skulle kunna göra det super fint och speciellt vid varje födelsedag iaf.

Okej, jag skulle också önska att jag slapp berätta för honom varje gång men då finns en risk att vi inte får till det så brukar ändå säga att "nu är dom fertila dagarna här" haha... Jag har tagit dubbeldos D-vitamin runt ÄL denna gång, precis som jag gjorde den månaden jag plussade (tidigt missfall), sen var jag på spolning av äggledarna så hoppas det kan ge någon mirakeleffekt.
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-04-04 17:43:45 följande:

behöver också säga till egentligen när jag har ägglossning och ja det var ju ganska tydligt för honom när jag hade ägglossning ändå om man säger så haha, ja men juste jag tog ju också högre dos D-vitamin vid ägglossning :)

Haha, kan tänka mig. Det är inte lätt att göra det "okonstlat" precis. Ja okej :P Tar du/ni några andra vitaminer förutom D och folsyra? Jag började denna månad även med B-vitamin pga en sköterska som rekommenderade mig att göra så.
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-04-04 18:06:24 följande:

jag tar folsyra d-vitamin zink och b12 vitamin, min sambo tar också zink och folsyra läste att det skulle vara en bra kombo för killar tydligen och sedan tar han någon multivitamin för killar :)

Ah okej, visste inte att folsyra var bra även för mannen :) 
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-04-05 08:03:16 följande:

Jag tar multivitamin och Omega 3. Tar du vitamin boos när jag får positivt på ägglossningstestet. 
    Min sambo tar zink + selen. 

Selen har jag aldrig hört talas om. Vad är det bra för? :)
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-04-07 12:00:58 följande:

Idag kom mensen.. så får hoppas på en januaribebis istället :)
    någon som har tips på vad man kan göra annorlunda till nästa försök?

Åh nej :( men det det är bara att blicka framåt. Underbart med en januaribebis ju, försöker själv tänka att jag inte ska bli så ledsen om jag inte plussar denna månad.
    Har du planerat något nytt att testa till nästa försök?
  • Sophiee92
    lipa3646 skrev 2022-04-13 12:04:51 följande:

Hej 
    jag har sträckläst hela tråden de senaste dagarna och hakar gärna påSkrattande har äl idag och bim 29e 

Välkommen :)
  • Sophiee92

Hej alla,
    Har BIM om 3-4 dagar och redan nu är mensvärken nästan helt fullt igång! Känns som den kommer tidigare och tidigare för varje försök vi gör, innan kom den exakt några timmar innan mensen kom så detta känns inte normalt för mig... Någon som upplevt samma?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?