• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91
    sofgal skrev 2021-09-28 14:18:17 följande:

Jag kunde inte hålla mig, tänkte att det var lika bra att kolla än att gå och vänta och ha någon förhoppning...

Kunde inte tro mina ögon, men jag plussade. Var tvungen att ta fler test så tog 3 från RFSU och tillsist mitt digitala. Gravid 2-3 veckor visade den. 

Är i chock! 

Stort grattis, vad kul att höra!!
  • LJM91
    Madelen21 skrev 2021-09-28 14:50:12 följande:

Hej allihopa

Tog detta test igår å det ser ju positivt ut. Pratat med en barnmorska på doktor.se idag å hon sa samma sak. Vad säger ni ?????

Jag hade tolkat det som positivt, men ta ett digitalt om du är osäker. Grattis! :)
  • Madelen21
    LJM91 skrev 2021-09-28 15:51:59 följande:

Jag hade tolkat det som positivt, men ta ett digitalt om du är osäker. Grattis! :)

TACK????
  • hurtänktedunu
    LJM91 skrev 2021-09-28 13:51:54 följande:

Vad trist med en sån neredag, hoppas att du mår bättre imorgon!

Tack det hoppas jag också. Segt idag
  • hurtänktedunu
    snøflinga skrev 2021-09-28 13:29:38 följande:

Vad tråkigt att du har en sån dag. Hoppas dagen ändå går fort så du får komma hem! Håller tummarna för dig :)

Tack det hoppas jag också. På väg hem nu i alla fall
  • ChilliChoklad

Jag kunde inte hålla mig, tänkte att det var lika bra att kolla än att gå och vänta och ha någon förhoppning...

Kunde inte tro mina ögon, men jag plussade. Var tvungen att ta fler test så tog 3 från RFSU och tillsist mitt digitala. Gravid 2-3 veckor visade den. 

Är i chock! 

Stort grattis :D
  • snøflinga

Är i chock! 

Åh vad roligt! Grattis! :)
  • Lövsångerska1991
    Wave Mother skrev 2021-09-28 15:08:12 följande:

Vad kul att det varit flera pluss i tråden nu under dagen! Jag har läst men hittar inte tillbaka till alla, så jag kör ett gemensamt grattis här! 

Jag stämmer in! Det blev så många att jag inte hinner svara alla: Grattis till era plus :) hoppas allt ska gå bara bra nu. Försök att njuta massor av den här tiden, även om det kan finnas mycket oro också.
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-28 13:38:49 följande:

Så märkligt och tråkigt att det var mensen som kom, det verkade ju verkligen som att du var gravid. Hoppas att du får klarhet på VC idag!

Fortfarande ingen mens för min del, är på BIM+1 eller 2. Har fortfarande mycket lätt molvärk men ingen typisk mensvärk, dock har jag fått riktigt ömma bröst igår och idag. Vågar inte hoppas med tanke på två negativa test, men ska testa igen imorgon bitti om inte mensen kommer igång idag.

Hann inte gå idag, var för mycket att göra på jobbet, är en helt galen period! Så på det sättet är det ju bra att jag har mycket att göra. Men också otroligt stressigt, vilket säkert påverkar mig. Ska boka in en tid så jag kan ta ut komptid.

Håller verkligen tummarna för dig!!
  • Willow89

Grattis till alla plus! Känns trist att inte vara en av er denna månad men är på riktigt glad för er skull!!

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?