• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-29 07:48:54 följande:

Jag vågar knappt tro det, men visst sjutton är det ett streck?? Det ser ljusrosa ut i verkligheten och inte grått som ett spökstreck.. Vad tror ni?

Definitivt ett streck, spännande! :D
  • LJM91
    Willow89 skrev 2021-09-30 06:12:01 följande:

Definitivt ett streck, spännande! :D

Åh jag hoppas verkligen! Fick negativt på dgitalt men det var inte med morgonurin, hoppas det var därför.. Men jag oroar mig lite och har svårt att tro att det är positivt, mensen är flera dagar sen och ÄL var för 2,5 vecka sen, borde inte strecket vara mycket tydligare då och digitalt visa positivt oavsett morgonurin eller inte?
  • Hejsan91hejsan
    LJM91 skrev 2021-09-30 06:18:24 följande:

Åh jag hoppas verkligen! Fick negativt på dgitalt men det var inte med morgonurin, hoppas det var därför.. Men jag oroar mig lite och har svårt att tro att det är positivt, mensen är flera dagar sen och ÄL var för 2,5 vecka sen, borde inte strecket vara mycket tydligare då och digitalt visa positivt oavsett morgonurin eller inte?

Jag testade första gången på bim+1 på eftermiddagen och blev ett tydligt streck på en gång. Men är säkert olika.
  • Hejsan91hejsan
    Dalarna91 skrev 2021-09-29 20:41:37 följande:

Jag läste att under 50 hade folk blivit gravid. Så är där till helgen. Så håller kryssat fingrarna att ägglossningen händer nästa vecka. Tar ältest varje dag för att hålla koll. Vet inte om jag kan lita på det helt. Just nu är det positivt men de är pga hcg. Men jag hoppas det blir negativt snart för att sen bli positivt när den riktiga ägglossningen är. Detta är bara en teori, så får se hur den går :)

Ett tips är att i stället ha koll på de fertila flygningarna :) efter mitt ma märkte jag de och sen när mensen kom så verkar de ha stämt in på när ungefär min äl var. Tyvärr tog det 5 mån för mig att nu bli gravid igen efter mitt ma även om jag gången innan blivit gravid på första försöket. men håller verkligen tummarna för dig nu :)!!! Men är nog viktigt att släppa hetsen kring att försöka bli gravid så fort som möjligt för det blir bara psykiskt påfrestande när mensen bestämmer sig för att dyka upp månad efter månad :( men hoppas det går fort för dig <3
  • Anonym4848
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-30 06:46:46 följande:

Ett tips är att i stället ha koll på de fertila flygningarna :) efter mitt ma märkte jag de och sen när mensen kom så verkar de ha stämt in på när ungefär min äl var. Tyvärr tog det 5 mån för mig att nu bli gravid igen efter mitt ma även om jag gången innan blivit gravid på första försöket. men håller verkligen tummarna för dig nu :)!!! Men är nog viktigt att släppa hetsen kring att försöka bli gravid så fort som möjligt för det blir bara psykiskt påfrestande när mensen bestämmer sig för att dyka upp månad efter månad :( men hoppas det går fort för dig <3

Jag har aldrig haft fertil flytning någon gång, så det är inte alla som ens har det.
  • Wave Mother
    Dalarna91 skrev 2021-09-29 20:41:37 följande:
    Jag läste att under 50 hade folk blivit gravid. Så är där till helgen. Så håller kryssat fingrarna att ägglossningen händer nästa vecka. Tar ältest varje dag för att hålla koll. Vet inte om jag kan lita på det helt. Just nu är det positivt men de är pga hcg. Men jag hoppas det blir negativt snart för att sen bli positivt när den riktiga ägglossningen är. Detta är bara en teori, så får se hur den går :)
    Ja, kan vara svårt att använda äl-tester första cykeln. Mina gav jättestarkt utslag i veckor. Men man kan ju försöka ligga varannan dag istället, tills hcg gått ner.
  • hurtänktedunu
    LJM91 skrev 2021-09-29 20:21:18 följande:

Fick negativt på digitalt ikväll, dock hade jag bara hållt mig i 2,5 timme så hoppas det var därför :P ska försöka slappna av och inte testa mer på ett par dagar nu och hoppas att det blir positivt. Mensen är flera dagar sen och 2,5 vecka sedan ÄL så tycker att testen borde visa rätt vid det här laget..

Ja 2.5 timme är väldigt lite så ta på morgonen istället så hoppas jag det står gravid istället.
  • Dalarna91
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-30 06:46:46 följande:

Jag ska försöka hålla koll på dom också. Men tycker de är väldigt svårt. Började förra månaden att se efter dom men fick inte till det riktigt kände jag. Jag ska nog dra ned förhoppningen att lyckas fort. Som du säger det kan bli väldigt påfrestande om det inte skulle gå
  • Dalarna91
    Wave Mother skrev 2021-09-30 07:35:39 följande:

Ja, kan vara svårt att använda äl-tester första cykeln. Mina gav jättestarkt utslag i veckor. Men man kan ju försöka ligga varannan dag istället, tills hcg gått ner.

Har sagt de blir lite uppehåll denna vecka. Blöder så lätt. Är nog att slemhinnan är skör och det såg dom på vul igår.
  • Wave Mother
    Dalarna91 skrev 2021-09-30 09:42:56 följande:
    Har sagt de blir lite uppehåll denna vecka. Blöder så lätt. Är nog att slemhinnan är skör och det såg dom på vul igår.
    Ja, man kan ju behöva återhämta sig lite både fysiskt och mentalt, så det låter klokt. Hoppas det blir bättre snart!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?