Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Idag började jag med ägglossningstesten igen, känner redan nu att det inte kommer gå denna månaden heller.. men vem vet mirakel händer ju :) 

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-04-27 18:45:37 följande:

Hur går det för er alla? <3

Fick positivt ägglossningstest i måndags så ägglossning borde ske idag, ganska sen äl för mig denna månaden, inte om man jämför med dig dock
    är på cd 21 idag.
    hur går det för dig? <3
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-04-27 19:49:58 följande:
    Härligt, håller tummarna för dig! Testar du något nytt denna månaden typ rosenrot eller bisolvon eller nåt annat spännande? :P

Jag är på äl+6 idag, BIM 7/5 med min lutealfas på 16 dagar. Känner absolut ingenting men försöker att slappna av och inte tänka eller hoppas så mycket.
    Jag har BIM 8/5 har bara 11 dagars lutealfas..
    började med bisolvon men glömde bort det så nej skulle inte säga att jag gör något annorlunda haha

håller tummarna att du får ett plus! 
  • evelinagra1

Men vad händer här nu då?.. fick positivt ägglossningstest i måndags och brukar alltid få ägglossning 2 dagar efter så alltså igår? Men idag sjönk tempen istället för att höjas? 

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-04-28 12:28:59 följande:
    Du kanske ägglossade sent igår kväll eller under natten så att tempen inte har hunnit gå upp än? Har annars för mig att jag har läst att temphöjningen också kan komma två dagar efter ägglossning, vet dock inte om det stämmer. Hoppas höjningen kommer imorgon!

Jag fick en stor tempdipp i morse, har legat på runt 36,6 sen ägglossningen men idag var den nere på 36,39. Har såklart googlat sönder implantationsdippar, men det verkar inte riktigt vara något tydligt tecken på varje sig graviditet eller ?vanlig? cykel. Får väl vänta och se vad som händer med tempen imorgon..
    åå ja jag hoppas att den höjs imorgon! 

spännande! Jag hoppas att det kan betyda något positivt för dig <3
  • evelinagra1

väldigt konstig graf denna cykeln? fårse om nc flyttar ägglossningen om några dagar men idag bekräftade den iallafall ägglossningen 
  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-04-30 12:23:13 följande:

Finns det någon bra sida där det står bra information när man ska börja tempa? 
    Tycker det verkar super svårt!! 

Natrual Cycles har säkert en sida med info? :) 
  • evelinagra1
    Sophiee92 skrev 2022-05-01 10:57:23 följande:

Hur går det för er som närmar er BIM?

Jag fick positivt ÄL test igår så ÄL är förmodligen imorgon :) hade sex inatt och får se om vi får möjlighet till något mer idag eller imorgon.

enligt NC är jag på äl + 5 idag men jag är osäker på om ägglossningen ens har skett? Den är så konstigt denna månaden.. får se vad tempen visar, lägger in en bild ifall någon skulle vara intresserad haha

• evelinagra1
    Sophiee92 skrev 2022-05-01 13:43:49 följande:
    Ja kurvan ser ju lite instabil ut, även om tempen verkar gått upp hyfsat iaf. Du har inte sovit dåligt eller vaknat tidigt/sent sista dagarna när du tempat då? Fick du också positivt på ÄL-test? I såna fall så har du säkert haft ÄL :) och kom den några dagar senare så ser det ändå ut som att ni fick till det med tajmingen. Uppdatera gärna hur grafen ser ut kommande dagar :D alltid intressant att se och försöka tolka andras grafer haha...
    Igår somnade jag inte förrän vid 02 och tog tempen vid 06 så kanske kan vara det, annars har allt varit som vanligt..
    jag fick positivt äl test i måndags. Ska bli spännande att se vad tempen visar imorgon, jag längtar haha 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?