• slo92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sheltie skrev 2021-08-26 07:40:43 följande:

Tog ett digitalt test imorse och har tydligen plussat?! 

BIM-lista

26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet) PLUSSAT29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)1/9 Jenek18 (30 år, första försöket med första barnet)3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

Åh stort grattis!!
  • slo92

Jag har en liten fundering. Enligt min app så har jag ägglossning på söndag (cykeldag 13) då jag har en menscykel på ungefär 26 dagar. Igår fick på jag såna där fertila, klistriga flytningar, men när jag tog ett ägglossningstest och så var det negativt. Är det så att dessa fertila flytningar kommer efter LH-toppen, vilket innebär att jag testade för sent och missade LH-stegringen? Vi hade sex igår och imorse, men tror ni att det finns risl att ägglossningen redan var över då?

• slo92

En fundering kring ägglossningsflytningar, är lite lost... I helgen hade jag väldigt hala flytningar, kändes blött och de kunde ändå sträckas ut någon centimeter eller så. Jag tolkade detta som äggviteflytning och att det var störst chans till graviditet då. Men igår och idag ficl jag ont på höger sida av mage (ägglossning?) och istället haft klumpiga flytningar som kunde dras flera cm.. Är det detta som är de mesta flytningarna eller är det de hala som kom före?

• slo92
    Wave Mother skrev 2021-09-07 18:52:12 följande:

När jag har läst har jag förstått det som att det finns två sorters fertila flytningar, så det kanske är båda? Dels är det blöta, och sedan de där äggviteaktiga, som man ska kunna dra ut långt.

Gissningsvis var alla dagarna bra dagar för dig då, för det ska ju vara stor chans både någon/några dagar före och under själva ägglossningen, om jag förstått rätt.

Tack för svar! :)
  • slo92

Åh va tråkigt, förstår att det känns jobbigt! Det är okej att bli besviken. Hoppas det går nästa gång!

• slo92
    Juli1990 skrev 2021-09-15 06:40:10 följande:

Omg tog ett test imorse!! Kan inte fatta ????????????

Åh stort grattis!!!
  • slo92

Bim +1 idag enligt appen och ingen mens i sikte... Tog ett graviditetstest imorse men såg blankt ut. Detta är dock andra cykeln efter spiraluttaget så är verkligen rligen inte helt 100 på min cykel, kan vara så att bim är om några dagar så tänker att den kanske kommer senare i veckan

• slo92

Håller på att bli knäpp... Mensen är två dagar sen och har haft en molande värk sen i söndags. Har testat med två st testa tidigt och båda var blanka, men kunde typ se antydan till ett streck på rfsu vanliga graviditetstest (eller så inbillar jag mig, spökstreck?). Men visst borde ju testa tidigt vara mer känsliga än vanliga test..? Och om jag vore gravid borde väl det bli ett tydligare streck nu när bim har passerat? Ah klarar inte ovissheten, man vill ju ha ett tydligt plus eller så får mensen komma nu!

• slo92
    Wave Mother skrev 2021-09-21 08:30:16 följande:

Om du har en antydan till streck så skulle jag säga att det nog ändå finns rätt stor chans att du är gravid. När jag läst har jag förstått det som att det kan variera en del hur tidigt man kan plussa, och hcg vid olika tillfällen i tidig graviditet kan variera ganska mycket från person till person (eller kanske t.o.m. från graviditet till graviditet). 

En annan grej: Jag provade flera olika graviditetstester för att se när hcg gick ner efter mitt MA, och det är rätt så stor variation i hur känsliga de är. Jag testade alldeles för mycket så jag såg en del systematik. Några plussade jag på hur länge som helst (apotekets vanliga!). Man kan försöka kolla hur känsliga de är, en del är väldigt känsliga fast de inte kallas testa-tidigt.

Jag hade väntat ett par dagar till och testat igen. Håller tummarna för att du får starkare streck då! 

Åh okej, blev så förvirrad för de står ju på testen att de är 99% tillförlitliga om man testar på bim men jag ska försöka ha lite is i magen och vänta då... Tack snälla för att du tog dig tid att svara! :)
  • slo92
    Värphönan skrev 2021-09-21 08:35:18 följande:

En gång plussade jag så sent som bim + 4

Jasså okej! Då kan jag fortsätta hoppas lite till då... :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?