• slo92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Värphönan skrev 2021-09-21 11:54:12 följande:

Det finns tyvärr märken som är mer benägna att ge svaga streck trots att det är negativt. RFSU tex ger ofta "spökstreck" på vissa av deras test.. Jag har råkat ut för torkstreck på CB early också. Vissa test räcker att doppa i vatten för att det ska synas ett svagt streck så det behövs inte ens hcg för att de ska ge utslag.

Själv gillar jag testlagrets stickor just för att de aldrig gett falskt utslag någon gång. 

Sen kan man självklart få väldigt svagt streck i början så om man väntar i 1-2 dagar så borde det bli mycket tydligare. Om inte så är det förmodligen spök tråkigt nog :( 

Ja jag var inställd på att det är spök men förstår inte varför inte mensen dyker upp... Nu är det på dag 30 och har senast gångerna bara haft 26 dagars cykel så man börjar ju fundera... Tror ni det är onödigt att köpa ett digitalt test, kanske bättre att vänta och se om mensen kommer eller inte bara?
  • slo92
    Ollebollen skrev 2021-09-21 12:08:00 följande:

Alltså jag blir så galen på mig själv!! Varför MÅSTE jag testa så tidigt som 7 dagar efter ägglossning??? Jag vet ju att man bara blir besviken. Har inte heller några symptom som kan indikera på graviditet? är det någon som varit gravid och såhär tidigt inte känt några symptom?

Tror det är vanligast att inte ha några symtom så tidigt :) förstår att du är nyfiken men kanske är sundast att försöka vänta tills bim närmar sig!
  • slo92
    Värphönan skrev 2021-09-21 12:38:33 följande:

Har du vaccinerat dig mot covid nydligen?  Jag fick en längre cykel efter jag tog spruta 1 så det kan va en tanke. Tog hårt på sinnet när jag trodde jag va gravid men aldrig fick positivt.

Jo jag tog andra dosen i början av augusti (och tog även ut spiralen i samma veva) men jag har haft en mens efter det i augusti och den var i tid i alla fall...
  • slo92
    Willow89 skrev 2021-09-21 14:44:29 följande:

Jag vågar knappt skriva det, men jag tror jag är gravid. Igår hade jag ju värk i äggstockarna som höll i hela dahen, på kvällen sen hade jag "ryckningar" i nedre delen av magen i några timmar.

Idag har min mage varit svullen som en ballong, kan knappt knäppa byxorna! Har även en molvärk, liknande mensvärk. Mensen är dock 8 dagar bort. Har kissat som en tok i två dagar och drömde dessutom konstiga drömmar i natt.

Under det halvåret vi försökt har jag inte känt någonting över huvud taget den här perioden av cykeln. Så antingen är jag gravid eller skendräktig. Nu är det otåligt!!

Ååh så spännande, håller tummarna för er!!
  • slo92

Hej!

Liten uppdatering från mig, mensen är nu fyra dagar sen och kunde för första gången sen i måndags se till ett suuuupersvagt streck på rfsu stickan imorse, de övriga har varit blanka. Har nu bestämt mig för att ta ett digitalt test imorgonbitti för att få det svart på vitt. Känns jättenervöst och så ovisst alltihop. Nästan lite illamående av all ovisshet och väntan.

• slo92

Jag tror väl inte de är mer tillförlitliga, men i mitt fall så har jag haft lite svårt att tyda om det verkligen är ett streck eller bara en skugga (så kallat spökstreck). Jag har varit inställd på att kroppen bara spelade mig ett spratt typ eftersom att de flesta test har varit negativa men hade då inte testat med morgonurin. Men nu imorse såg jag det där svaga strecket igen och då kände jag att jag ville ta ett digitalt där det klart och tydligt står om jag är gravid eller inte, där det inte finns utrymme för tolkning.

Det verkar som att en del inte plussar förrän några dagar efter bim av någon anledning, hoppas att du får ett plus snart!

• slo92

Gjorde precis det digitala graviditetstest och det står Gravid 1-2 v!!! Förstår ingenting, är i chock! Hade aldrig trott att det skulle gå så fort! Jag är skitglad men samtidigt dyker mass andra tankar upp, typ är det rätt tillfälle för detta? Åh herre, vilken grej

• slo92

Tack för alla grattis, känns fortfarande overkligt ! Jag hänger nog kvar ändå och följer era resor, hoppas ni alla plussar snart!

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

3/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

16/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

• slo92

Nu när jag gick på toa så såg jag att jag har börjat blöda, färskt blod. Är det missfall? Usch jag är så himla besviken och orolig, plussade ju bara för några timmar sen :'(

• slo92
    Dalarna91 skrev 2021-09-24 13:41:37 följande:

Det behöver inte vara missfall. De är vanligt att man blöder lite grann. Har du ont? Lite ont är vanligt.

Kommer de klumpar? Och kommer det bara när du torkar dig?

Jag har haft en molande värk som har kommit och gått sen i söndags, men idag blev den kanske något mer intensifierad. Inte så att gör ont, men molande. Nej inga klumpar, men det var lite blod i trosorna och när jag torkar mig, typ som när mensen just har startat...
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?