• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • hurtänktedunu
    ChilliChoklad skrev 2021-10-02 18:58:58 följande:

Ja det är ju väldigt lätt att missbruka testar haha. Jag har gjort det i 4 månader. Har ingen aning om hur mycket pengar jag har slösat på det?men ibland så är det svårt att hålla sig. Men om du har några kvar kan du ju vänta lite till kanske :)

Ja lättaste sättet har jag märkt är att bara gå upp och kissa på morgonen. Då försvinner chansen. Ska försöka ta ett test tidigast tisdag om inget händer.
  • LJM91

Förmodligen plågar jag bara mig själv, men hade en teststicka kvar i förpackningen så tänkte att jag lika bra kan använda upp dem, haha..

Jag blöder inte lika mycket som jag brukar vid mens, så tanken slog mig att det kanske är en genombrottsblödning jag har? Är det någon som har haft det?

• hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-03 05:42:48 följande:

Ligger vaken sedan några timmar tillbaka. Mensvärk, stress och ångest. Huvudvärk och blek, känns som allt blod rinner ur mig. Så svullen. Även halsont för behövde ta nässpray förut och hade glömt bort att det ibland ger jättejobbig reaktion på min hals. Har massor att göra imorgon. Flyttstädning och förbereda jobb. Sen en hel intensiv vecka på jobbet. Rädd att få svårt att sova flera nätter i rad. Att stressen ska göra det svårt att bli gravid.

Ingen bra natt inatt. Om eller när vi lyckas få till och gå igenom en hel graviditet så ska jag se vad det finns för preventivmedel som tar bort mensen. Orkar inte ha det så här varje månad mer. Hoppas ni andra sover gott! <3 förlåt för att jag ofta är så negativ.

Här inne tillåter vi alla känslor. Därför vi har tråden. Skickar en stor kram till dig. Det kommer gå. Någon gång.
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-10-03 08:27:32 följande:

Hoppas att det snart blir bättre <3 hade jag varit i dina skor hade jag skämt bort mig själv ordentligt efter att dagens måsten är avklarade, gjort fotbad och ansiktsmask, sett någon riktigt bra feel good-film och ätit favoritgodiset till :)

Det där lät som en riktigt bra idé! Tror jag ska anamma den själv någon dag under veckan, har en sjukt stressig period just nu och det hjälper ju såklart inte processen. Kommer hem och i princip däckat i soffan, self care är typ nere på noll!
  • hurtänktedunu
    LJM91 skrev 2021-10-03 08:43:36 följande:

Förmodligen plågar jag bara mig själv, men hade en teststicka kvar i förpackningen så tänkte att jag lika bra kan använda upp dem, haha..

Jag blöder inte lika mycket som jag brukar vid mens, så tanken slog mig att det kanske är en genombrottsblödning jag har? Är det någon som har haft det?

Tycker nästan det där ser grått ut. Men svårt att avgöra på en bild
  • Lövsångerska1991
    LJM91 skrev 2021-10-03 08:27:32 följande:

Hoppas att det snart blir bättre <3 hade jag varit i dina skor hade jag skämt bort mig själv ordentligt efter att dagens måsten är avklarade, gjort fotbad och ansiktsmask, sett någon riktigt bra feel good-film och ätit favoritgodiset till :)

Tack <3 ska försöka få till en myskväll. Har ingen ansiktsmask hemma och badsaltet är slut, men godis och sånt har vi :)
  • Lövsångerska1991

Jag har beställt D-vitamin nu. Framför allt för att jag jämt är förkyld och för att det kan motverka nedstämdhet i viss mån, men också för att jag läst att det ska vara bra när man försöker bli gravid. Jag hade d vitamin brist för några år sedan, vet inte om jag har det nu. Min mamma säger att hon blir hjälpt av det, så hon rekommenderade det till mig. Finns det något annat som är bra att ta för att förbättra hälsan och få lättare att bli gravid? Jag äter varierad kost. Frukt och grönsaker varje dag. Kött, fisk, vegetariskt. Framför allt vegetariskt och fisk i veckorna och kött på helgen. Motionerar mycket i jobbet, samt till och från jobbet. Hinner inte träna längre, men jag har gått ner fyra kg sen jag började jobba så tror jag rör mig tillräckligt.

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2021-10-03 08:43:36 följande:

Jag hade det. Blödde inte så mycket det var mer färg på papperet. Bara brun / svart färg. Tisdag kväll och onsdag dag. Sen va det över.
  • toughshit

Ändrar min bim från ?/10 till 15/10 :)

Det är visserligen bara ett ungefärligt datum men blir tokig på när min äl var/är? Fick blinkande gubbe hela förra helgen men har inte haft känningar av äl förrän sent nu i veckan. Skulle ju köpt fler stickor? Det får bli som det blir den här gången tror jag.. Ska läsa igenom tråden nu, för jag har inte varit så aktiv på sistone. Försökt att inte stressa så mycket över det här :)

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

8/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

12/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket, 1a barnet)

21/10 bez (31 år 3:a försöket, 1:a barnet)

27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

28/10 BounceBambi (28 år, tredje försöket första barnet)

15/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)

8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

?/? Dalarna 91 (30 år, första försöket efter MF med första barnet)

"Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-03 09:06:44 följande:

Jag har beställt D-vitamin nu. Framför allt för att jag jämt är förkyld och för att det kan motverka nedstämdhet i viss mån, men också för att jag läst att det ska vara bra när man försöker bli gravid. Jag hade d vitamin brist för några år sedan, vet inte om jag har det nu. Min mamma säger att hon blir hjälpt av det, så hon rekommenderade det till mig. Finns det något annat som är bra att ta för att förbättra hälsan och få lättare att bli gravid? Jag äter varierad kost. Frukt och grönsaker varje dag. Kött, fisk, vegetariskt. Framför allt vegetariskt och fisk i veckorna och kött på helgen. Motionerar mycket i jobbet, samt till och från jobbet. Hinner inte träna längre, men jag har gått ner fyra kg sen jag började jobba så tror jag rör mig tillräckligt.

Jag drack kallpressad Vetegroddsolja och blev gravid första månaden jag drack den. Den är fullproppad med E-vitamin. Jag valde den pga många blivit gravid av det. Om de va pga det som gjorde mig gravid kan man aldrig svara på. Smakar skit men för mig är barnlängtan större än smaken. om du tänker testa såg till kan jag komma med tips så det inte blir lika illa i smaken :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?