Lövsångerska1991 skrev 2021-10-05 08:45:08 följande:
Ja, den har stämt ganska exakt alla gånger utom senaste, då var instegade ägglossningen två eller tre dagar senare. Men därför jag tänker det är viktigt att täcka ett större område. Men frågan är, är det onödigt att ligga varje dag den helgen? Varannan kanske räcker? Ägglossningstester är ju väldigt bra på många sätt, men när det blir en besatthet så blir det inte bra. Jag blir stressad av att veta att jag måste hålla mig om jag vaknar för sent under natten för att kunna testa med morgonurin. Blir stressad om ägglossningen blir sen. Det skapar en onödig stress. Måste försöka lugna ner mig rejält nu.
Tror du gör rätt beslut som avstår från stickorna när du blir stressad av dem, men tänkte bara säga att de har fungerat bra för mig ändå att få utslag osv, även om jag inte håller mig eller så. Det enda jag märkte är att de kan bli väldigt svaga om jag dricker jättemycket innan (alltså typ om jag dricker flera glas vatten eller koppar kaffe). I övrigt har jag fått utslag vid ÄL bara jag typ hållit mig ca en timme innan (har koll på det eftersom jag tagit flera tester varje dag just runt ÄL, och stegringen har alltid kommit ändå liksom).
Så OM du nån gång får lust att använda dem igen så kan det kanske vara till hjälp att veta att det inte måste vara helt perfekt för att fungera, så att du kan få sova på nätterna eller i alla fall får gå på toaletten om du vaknar sent. På de stickorna jag använde stod det dessutom att man skulle testa mellan 10.00 och 20.00 också, och då blir det ju inte morgonurin ändå.
Nåja. Som sagt tror jag ditt beslut att köra mer systematiskt med utan stickorna är smartare och bättre för relationen. Känner själv att den situationen där jag vet att jag har ÄL och ska försöka motivera oss till sex inte är så värst romantisk i alla fall. Det blir liksom bara frustrerande om jag eller min man inte är sugna just då, eller har jobb eller så. Den här gången hade jag jättetydlig ÄL + utslag på stickorna men vi hade båda för mycket jobb, så vi kunde ändå inte få till det de dagarna när det hade varit som bäst.
Lycka till den här omgången; ditt upplägg ser fint ut tycker jag!