• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-05-13 12:46:46 följande:

Sophiee92, de innehåller bland annat inositol som ska jämna ut insulinnivåerna om jag har förstått det rätt, PCOS handlar mycket om insulinkänslighet och på något vis är det kopplat till hormonerna, så om insulinnivåerna är jämnare så blir hormonerna också jämnare eller något sånt? Är inte helt hundra på den exakta förklaringen men någonting ditåt haha. Jag hoppas att det ska innebära tidigare ägglossning men vågar inte räkna med det :) vad tråkigt att ditt test var negativt, men än finns det tid för det att slå om och bli positivt!

Ah okej :) men låter ändå rimligt. Blir spännande att se om det gjorde någon skillnad för dig.
    Ja det var ganska väntat men hade förstås varit kul om man fick ett tidigt pluss :P
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-05-16 15:46:46 följande:

Då börjar man med ägglossning tester. Hoppas man har ägglossning innan fredag då vi är borta under helgen. 
    Hur går det för er andra?

Håller tummarna att så blir fallet :)

Jag hade BIM igår, tog ett test på morgonen som var blankt (hoppet sjönk redan då givetvis) och senare mot kvällen kom mensen. Som en klocka... :( 
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-05-17 10:59:49 följande:
    Va tråkigt att höra :( hoppas juni är våran månad. Men känner det är ett upprepande mening vi har "nästa månad är vår månad". 
    Ja visst börjar det bli en uttjatad mening nu, men samtidigt kan man inte mer än att hålla hoppet uppe och satsa på nästa försök! Idag har jag dock haft riktig ångest och katastroftankar. Försöker mota bort dom men det är som en konstant klump i magen... Förlåt för deppigt inlägg men vet inte vart annars jag ska vända mig med dom här tunga tankarna, min man är helt underbar och stöttande på alla sätt och vis men han är också en optimist och jag vill inte betunga honom med den extrema uppgivenheten jag känner just nu :(

Hörrni, hur orkar/klarar ni andra att hålla hoppet uppe och ta nya tag? Behöver verkligen lite god energi just nu.
  • Sophiee92

Tack alla för er pepp nu när mensen kom. Är så otroligt skönt att ha er här när man behöver det... Denna månad provar jag att byta till samma D-vitam (starkare än vanliga) som jag tog dubbeldos utav den enda gånger jag plussade i november förra året. Provar också att dra ner på kaffet nåååågot.

Läste i en annan tråd att man bara skulle ta D-vitamin fram tills ÄL men sedan sluta när ÄL väl har skett? Trodde man skulle/kunde boosta med D-vitam tills ÄL iaf var över. Någon som har bättre koll på detta? 

• Sophiee92

Och grattis igen till dig Kanelkringla, så fantastiskt att få se det lilla hjärtat slå <3

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-05-22 20:26:02 följande:

Tack :) <3

Det gäller nog om man ska boosta med högre doser. Vet inte riktigt det vetenskapliga bakom och hur det påverkar ägglossningen. Bara att brist på D-vitamin är en av orsakerna bakom infertilitet, läste studier på detta. Jag har tagit 2500 IE dagligen sedan i höstas och fram till att vi åkte till solen i april. Sedan fortsatte jag med vanliga vitaminer där det ingår D-vitamin fast typ 800 IE tror jag. Har aldrig provat högre doser än så. 

Hoppas det funkar för dig denna gången också och att det tar sig nu!

Ah okej :) ja men provar ju lite som man känner känns det som, verkar inte finnas någon exakt vetenskap kring hur mycket eller hur ofta osv. Jaa tack! hoppas så mycket jag med!!!
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-05-22 21:36:06 följande:

Sophie; jag brukar ta 30 000 IE d vitamin samma dag det blir positivt på ägglossning testen. 

Tar du samma dos genom hela ÄL och dagarna efteråt också då?
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-05-23 22:46:54 följande:

Härligt att du har en stegring evelinagra1, har du tagit något mer test idag?

Jag har en fundering som känns löjlig (och lite TMI) men har ändå inte kunnat släppa den på ett par dagar haha.. När vi har sex och min sambo kommer först, så tycker jag det känns som att sperman liksom pressas ut ur fiffin när jag kommer xD har läst att kvinnlig orgasm ska öka chanserna då sammandragningarna ska hjälpa spermierna på traven, men jag funderar på om det inte är tvärtom att de istället pushas ut på fel håll liksom? Känns som navelskåderi, men man blir ju lite lätt knäpp i denna processen känner jag haha.. Vad tänker ni?

Funderar MYCKET på såna här frågor också XD... Senaste försöket låg jag kvar hela natten (och en stund med höfterna och benen i luften) innan jag ställde mig upp på morgonen igen. Funkade ju inte då heller men kommer nog testa liknande denna månad igen. Man har inte så mycket att förlora om man säger så. Angående att själv få orgasm och hur sperman skulle tryckas ut har jag inte funderat på, men om jag tänker på det så tycker jag nog snarare att det känns som att ?sammandragningarna? hjälper till att föra in sperman men vad vet jag :P
  • Sophiee92

Vad jobbigt att ni fortfarande väntar på ÄL Evelina och LJM... hoppas verkligen att den kommer för er båda här snart! Ser dock lite ut som att ÄL kan vara på g för dig Evelina iom din kraftiga tempdipp? Så ser alltid mina grafer ut iaf vid ÄL.

Själv fick jag fast gubbe idag, är på CD15 så var inte riktigt beredd på så tidig men vi får till det idag och antingen imorgon kväll eller onsdagmorgon igen förhoppningsvis så känns super skönt.

hur går det för dig Dalarna? visst väntar du på BIM? 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?