• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-06-03 07:18:53 följande:

Då är tempen 36.35 igen. Och jag tror jag har spotting. 
    Har aldrig haft det i mitt liv med efter cytotec behandlingen i mars så har det börjat fått det. Så frustrerande.

Åh vad segt! När har du BIM? 
  • Sophiee92
    Bjembjem skrev 2022-06-03 08:39:45 följande:

Jag kunde ju inte hålla mig och tog grav test idag (rfsu testa tidigt) på BIM-4, negativt resultat. Dum som jag är tittar jag på testet även efter 30 min och då har det blivit positivt? Det är ju såklart ogiltigt eftersom det har gått för lång tid, men man får ju ändå upp hoppet.... Har detta hänt någon av er? 
    Ska testa igen om några dagar men är ju så otålig!!

Har aldrig heller varit med om att testet slagit om. Låter hoppfullt tycker jag!
  • Sophiee92

Evelina och LJM så segt att ÄL fortfarande inte kommit för er. Måste vara sjukt frustrerande... :(

• Sophiee92

Nej fasiken då! :(( Förstår din känsla Dalarna... <3

Och extra jobbigt om du måste hoppa nästa månad, dock så kanske man hinner täcka upp ÄL ändå någorlunda genom att ha sex innan du åker och när du kommit hem? Tänker också att ibland kommer ju ÄL tidigare eller senare så finns fortfarande chans!

• Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-06-03 17:15:34 följande:
    Ja det är riktigt segt. Jag är på CD29 idag och förra cykeln kom ägglossningen på dag 43, innan dess på dag 47. Så allt tidigare än det är jag glad över :P

Dalarna, känner likadant. Har funderat på att köpa hem något kul spel eller något ditåt för att få en liten nystart, men tror jag avvaktar med det ett tag till :P än så länge har vi fortfarande sex varannan till var tredje dag fram tills ägglossningen har varit, så det funkar ju ändå fortfarande. Kanske behöver hitta tillbaka till lusten bara.
    Ah förstår. Gud så jobbigt med så lång cykel... Men visst provade du något nytt den här månaden? 
  • Sophiee92

Vad otroligt tråkigt att höra Fyrklövern, men säger som alla andra att du är hemskt välkommen tillbaka och hoppas och tror att det nu blev tredje gången gillt för dig <3

• Sophiee92

Känner igen mig i allt. Speciellt dom första dagarna man precis fått mens och inser att man misslyckats ännu ett försök, då kan det verkligen kännas becksvart. MEN jag upplever också att detta har gjort mig ännu mer ödmjuk, inte bara inför att få barn utan även inför livet i stort. Jag tror också att vi som fått kämpa hårdare och vänta längre på att lyckas bli gravida och få barn kanske också kommer att uppleva det som extra underbart och fantastiskt när vi väl sitter där sen. Det är min lilla ljusglimt i tunneln.

Lider verkligen med er LJM och Evelina :/ måste vara så otroligt tufft att bara gå och vänta på ägglossning... Hoppas hoppas att den snart kommer för er båda!

• Sophiee92

Hoppas du får det bästa beskedet på ditt ultraljud nästa vecka <3 Måste vara jobbigt att inte veta...

• Sophiee92
    Sophiee92 skrev 2022-06-09 22:28:02 följande:

Hoppas du får det bästa beskedet på ditt ultraljud nästa vecka <3 Måste vara jobbigt att inte veta...

*Skulle skickas till Fyrklövern
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-06-11 11:21:52 följande:

Då är det ca en vecka kvar till ägglossningen och känner stressen börja komma. 
    Kan bero på att sista månaderna har vi typ bara sex vid ägglossningen.. låter hemskt/sorgligt och det är lite deprimerande. Men så är det just nu för oss. 
    Tar gärna emot tips. Jag har försökt men han verkar mer intresserad för sitt Xbox nu för tiden än mig. 

Förstår att stressen kan börja närma sig :( Har nog inget super tips direkt men för oss så är det snarare så att vi har relativt mycket sex, speciellt i perioder, dock kan det bli så att vi bara får till det 1 gång under dom 3-4 mest fertila dagarna, tyvärr. Önskar vi kunde ha sex iaf 2-3 gånger under ÄL dagarna men är lite rädd för att pusha på mera där. Brukar nämna att ÄL närmar sig så att han då kommer i mig men tycker alltid att det blir mycket mer krystat än alla andra veckor under månaden.
    Våran "grej" är att jag brukar gå och byta om till något sexigt, och gärna att vi under dagen har skickat lite sexiga sms till varandra från jobbet, blir som ett långt förspel då innan man ses på kvällen. Men förstår att det är svårt! Speciellt om det känns som han är mer intresserad av sitt Xbox... :(
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?