• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

evelinagra1 skrev 2022-06-12 09:34:44 följande:

vet inte hur kvalitet blir nu men nu jäklar händer det grejer!! Borde bli helt positivt ikväll eller imorgon :) 

Woho!!! Håller tummarna! :D
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-06-12 12:26:14 följande:

Gud vad roligt att se evelina! :D plötsligt så händer det! Vad jag ska hålla tummar och tår nu! 

Jag lever fortfarande på hoppet om att det kanske trots allt är något litet frö kvar i mig. Mina symtom vill inte ge med sig utan har börjat öka efter blödningen. Det var som att allting bara stoppades med blödningen, symtom försvann nästan helt och tempen sjönk nästan ner till cover-line. Sen började den stiga igen och testerna är väldigt starka nu. Tänk om alltså! Samtidigt vet jag att både symtom och tester kan visa flera veckor efter missfall, och min största farhåga är att det är rester kvar som ställer till det! Usch vad jobbigt det är att inte veta vad som händer. Ultraljud 16/6, fyra dagar kvar nu tills jag kan sluta spekulera. 

Men WOW vilket starkt streck! Det är inte varje dag men set ett sånt starkt :'D Förstår verkligen att du hoppas in i det sista. Hoppas så mycket att allt är som det ska på UL och att du fortfarande har det lilla fröet kvar! <3
  • Sophiee92

Nu börjar det ju blir riktigt pirrigt här. Är idag på ÄL +11 med BIM på onsdag...! Vill testa imorgon bitti men vet inte om jag vågar, samtidigt vill jag veta så tidigt som möjligt... Så nervöst!!! :((

!
  • Sophiee92

Tack för er pepp tjejer! Är så nervös nu men vill samtidigt inte få upp förhoppningarna för mycket, kan verkligen inte tro att det skulle ha lyckats denna 9:e gång... <3

Fyrklövern, Oj redan ÄL +9 :O vilken lyx att kunna testa så tidigt! Jag är också lite av en testoman men brukar börja vid ÄL+12/+13, känns inte som att jag är en sån som kan få sådär super tidiga pluss. Har egentligen inte så starka referenser själv men enda gången jag fått ett pluss var i november förra året på ÄL+16 nånting och då var det jäääätte svagt, hade tidigare på ÄL +14 fått blankt (fick dock ett missfall då så vet inte om det var pga missfallet eller för att jag är låg-hormonare)

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-06-13 16:06:51 följande:

Skönt att kunna hejda sig till äl +13 Sofie! :D Det blir billigare också så grymt tålamod :) håller nu tummar och tår för dig!!! <3

Tusen tack! Håller tummarna för dig med, visst var det på onsdag du hade ultraljud?

Jag testade faktiskt imorse men det var negativt (RFSU röda), kändes verkligen skit men ska försöka att inte ta ut någon förlust i förskott, kommer hålla mig nu att testa fram tills onsdag på BIM.
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-06-13 20:16:22 följande:

åå va tråkigt :( hoppas det är för tidigt bara <3

Tack Evelina <3 Hoppas jag med!
  • Sophiee92

Och där kom mensen för mig... Vid det här laget känner man sig nästan likgiltig. Klart den kom även denna månad... Sen känner jag mig också otroligt arg på min egen kropp, varför kan den inte klara av det allra enklaste och naturligaste i världen? Hur ska man kunna älska sig själv när det känns som ens kroppen sviker en månad efter månad... :(

• Sophiee92

Tack alla ni fina <3 man är bra glad att man har er att prata med. Gick ner i en rejäl dipp här men så får man världens bästa peppning av sin man och nu känns det lite lite bättre.

Men nej så tråkigt att höra Fyrklövern! Fan då! Hoppades så mycket att det skulle vara något där ändå... Men som du säger så får du hoppas på att du snart är tillbaka på banan igen så ni kan ge det ett nytt försök. Det känns ju onekligen som att du kommer få plussa snart igen, och kanske denna gången blir det tredje gången gillt!

Evelina, vad kul att höra att ÄL äntligen skett :)

LJM, hejar på dig! Vilken CD är du på nu? Snart måste den ju komma tycker man

Och välkommen till vårt lilla gäng Tösen01

• Sophiee92

Åh hej alla! Varit offline här några dagar men läst ikapp i tråden :)

Först och främst, välkommen hit Rewner! Alltid kul med nya som hittar hit, speciellt som du (dessvärre) verkar ha genomgått en lika lång resa som vi har med start förra hösten. Tråkigt att höra att du fått genomgå både missfall och utomkveds :( måste varit riktigt tufft att behöva genomgå en akutoperation och dessutom förlora graviditeten... 

Fyrklövern, vad ledsen jag blev av att läsa att du också fått utomkveds...! Jag förstår verkligen att det känns jobbigt att inte kunna försöka på 6 mån, samtidigt måste ju kroppen få återhämta sig. Känns fint att du ändå vill hänga kvar i tråden med oss <3

Evelinagra, fasiken då att mensen kom! För mig tog det också extra hårt förra gången just, det är liksom en besvikelse man inte riktigt är beredd på även om man försöker ställa in sig på mens... Hoppas du mår lite bättre idag och att du och din kille tar nya tag snart igen <3

Men alltså WOW vilken lång cykel denna månad LJM! Får säga grattis till att ÄL äntligen kom :'D...

Själv lyckades jag givetvis pricka ÄL med midsommarhelgen (fick fast glad gubbe imorse) så jag och min man måste åka tillbaka till stan för att få till det åtminstone en gång denna månad, men det blir först imorgon. Vi är ute på ett landställe med hans släkt och vi sover inte själva så det är uteslutet att få till på något annat sätt. Känns trist att vi inte kommer få till det något innan dagen före ÄL men det är ju helt klart bättre än inget.

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-07-01 15:35:26 följande:

Hej tjejer,

Jag följer och hejar på er! Lycka till med progesteronet alla, hoppas det funkar, så himla kul om ni plussar samtidigt efter era nya försök :) 
    Dalarna jag tror att du ägglossade på CD23 eller CD25. Kolla om du får till något mer tecken, torkade sekretet plötsligt upp? Brukar du känna smärtor? 

En uppdatering från mig. Jag åkte in med ambulans igår pga buksmärtor och svimningskänsla. Det visade sig att äggledaren med min ektopiska graviditet brustit. Opererades akut och man tog bort äggledaren. Jag hade en liter blod i buken. Det som är mest frustrerande är att jag tog cellgiftssprutorna istället för att välja operation direkt för två veckor sedan då jag var orolig för att opereras och ville inte ta bort äggledaren. Sen sitter man här ändå utan den och en liter blod fattigare samt får ej bli gravid inom 6 månader. Det är allt märkligt hur det kan bli men jag är glad att jag har livet i behåll och bra stöd från min man som är min klippa. Vi kämpar på på vårt egna sätt framöver. 

Ååå neeej Fyrklövern :(( vad jag tycker synd om dig! Kan inte föreställa mig... Skönt att höra att du verkar må hyfsat nu iaf och att du har så bra stöd från din man. Allt kommer vara värt det i slutändan <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?